Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد احمدی تهیه کننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پروژه‌های سینمایی که در دست دارد، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و با توجه به اینکه این ویروس شرایطی را به وجود آورده است که نمی‌توان برنامه‌ریزی مناسبی برای تولید فیلم‌های سینمایی داشت، پروژه «در تپش شب» همچنان متوقف است تا در صورت به‌وجود آمدن شرایط مناسب این فیلم را جلوی دوربین ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: این فیلم سینمایی از جمله پروژه‌های پربازیگر است به همین دلیل نمی‌توان بدون در نظر گرفتن شرایط مناسب آن را جلوی دوربین ببریم. البته تمام تلاش خود را می‌کنیم که بتوانیم پیش تولید این فیلم را اواخر سال شروع کرده و در صورت ایجاد شرایط مناسب، این پروژه را اردیبهشت ماه جلوی دوربین ببریم.

این تهیه کننده سینما تاکید کرد: همچنین فیلم سینمایی «بعد از تو» به کارگردانی فرهاد نجفی را آماده اکران داریم که این پروژه قرار است به صورت آنلاین نمایش داده شود، در حال حاضر منتظر تاریخ مناسبی هستیم تا این فیلم را در پلتفرم‌ها نمایش دهیم.

وی توضیح داد: این احتمال وجود دارد که «بعد از تو» اواخر سال جاری به صورت آنلاین نمایش داده شود.

احمدی گفت: اگر بخواهیم مساله کرونا را کنار بگذاریم، موانع دیگری نیز در حال حاضر سد راه تولید فیلم‌های سینمایی شده است که از آن جمله می‌توان به افزایش دستمزدها و ۲ برابر شدن هزینه تولید فیلم‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: در واقع دستمزدها نسبت به آنچه که می‌خواستیم تولید فیلم را شروع کنیم افزایش پیدا کرده که این مساله خود مشکلاتی را برای سینمای مستقل به‌وجود آورده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «رقص پا» تاکید کرد: البته این را باید بگویم مشکل دستمزدها تنها برای بازیگران نیست، بلکه هزینه تولید فیلم‌ها نسبت به آنچه که اوایل سال جاری برآورد شده بود، افزایش پیدا کرده است و همین مساله سبب شده است که تولید فیلم‌ها با مشکل مواجه شود.

وی بین کرد: معتقدم تولید فیلم‌ها در شرایط فعلی بسیار سخت شده است و باید برنامه‌ریزی درستی انجام شود که با راهکارهای مناسب شرایط برای تولید فراهم شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «دو ساعت بعد مهرآباد» توضیح داد: فیلم‌های لوباجت که طی ۲ سال گذشته با یک و نیم میلیارد تومان تولید می‌شد، در حال حاضر زیر ۳ میلیارد تومان تولید نمی‌شود که این خود رقم بزرگی است. این هزینه برای فیلم‌هایی است که هیچ سوپراستاری در آن حضور نداشته باشد.

احمدی در پایان گفت: تهیه کننده‌های مستقلی که چندان نمی‌توانند سرمایه جذب کنند، در چنین شرایطی نمی‌توانند فیلمی را جلوی دوربین ببرند.

کد خبر 5158700 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: فیلم سینمایی سرمایه گذاری سید محمد احمدی جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی فیلم کوتاه فیلم مستند شبکه پنج سیما رادیو سلامت سینمای مستند جشنواره هنر زنده است شبکه نمایش خانگی برنامه تلویزیونی موسیقی کلاسیک محمدرضا الوند تولید فیلم ها فیلم سینمایی جلوی دوربین تهیه کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۱۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدمستی در برابر مست عشق 

اصل ماجرا چیست؟ مثل این سالها که تبلیغ فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای نادیده گرفته می‌شود، در دهه نود نیز با توجه به تحولات فناوری در مسیر ساخت فیلم بلند و به چالش کشیده شدن ساختارها و ترتیبات اداری، دولت در برابر ساخت فیلم‌های بلند بدون مجوز نرمش نشان داد.
تا قبل از تصویب و ابلاغ دستورالعمل جامع صدور پروانه نمایش در ۱۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ توسط وزیر وقت ارشاد در دولت دوازدهم، با جلب موافقت موردی وزیر ارشاد در دولت یازدهم تدبیری اندیشیده شده بود که اولا برخورد سلبی و انضباطی اولین گزینه برای برخورد با فیلم‌های بلند نباشد ثانیا در صورت جلب موافقت شورای پروانه نمایش فیلم‌های غیر سینمایی برای اینگونه فیلم‌ها پروانه نمایش غیر سینمایی صادر شود و فیلم در کارنامه تهیه‌کننده و کارگردان به عنوان اثر سینمایی محسوب نشود.
به این خاطر به هنگام تجمیع مقررات در بند ۳ ماده ۶ دستورالعمل صدور پروانه نمایش، عینا موافقت پیشین به منزله یک تجربه مدیریتی مستندسازی شد و شکل رسمی‌تری به خود گرفت. به عبارتی تنها تنبیه سازندگان فیلم‌های بدون مجوز آن بود که از دریافت پروانه نمایش سینمایی محروم شوند و به دنبال آن از راهیابی به جشنواره فیلم فجر و اکران در سینماها(به جز گروه هنر و تجربه) باز بمانند.
فیلم سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی نیز چنین وضعیتی داشت. گروه سازنده بدون اخذ مجوز فیلمبرداری پروژه را در ترکیه مشغول شده بود و فقط زمانی که تهیه‌کننده نسبت به بروز مشکلاتی در داخل احساس نگرانی کرد، تقاضای پروانه ساخت نمود. همانطور که توضیح داده شد، مقررات اجازه بررسی تقاضا را نمی‌داد و همه چیز به بعد از ساخت فیلم و بازبینی آن برای صدور پروانه نمایش موکول گردیده بود.
پس اولا فیلمنامه مست عشق مورد بررسی قرار نگرفته بود که با ساخت آن مخالفت شود. ثانیا تصویربرداری پروژه از مدتها قبل کلید خورده بود و تیم سازنده معطل پروانه ساخت نمانده بود.
نکته جالب آن است که فیلم مست عشق سال گذشته موفق به دریافت پروانه نمایش سینمایی شد که خبر از نرمش مرجع نظارتی و مدیریت اقتضایی آن برای برخورد با پدیده فیلم‌های بدون مجوز ساخت است. اما طبق مقررات جاری مست عشق باید پروانه نمایش غیر سینمایی می‌گرفت و برای نمایش عمومی مسیر دیگری را طی می‌کرد. چرا فیلم از این قاعده مستثنی شد؟
به نظر می‌رسد رویکرد مثبت سازمان سینمایی در صدور پروانه نمایش سینمایی یا ناشی از اصلاح و ویرایش مجدد دستورالعمل یادشده است و یا انکه دلایل و توجیهات دیگری مثل اعتبار و حسن شهرت کارگردان در بین بوده است که ما از آن بی‌خبر هستیم.
آنچه اهمیت دارد آن است که در مجموع این اتفاق به نفع سینما و مخاطب تمام شد تا با استقبال نسبتا خوب از فیلم در هفته اول اکران، کفه فیلم‌های جدی در برابر فیلم‌های کمدی اندکی سنگین شود.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900029

دیگر خبرها

  • پیش‌تولید سریال پایتخت ۷ آغاز شد
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • آیا با خرده های پاک کن می توان دوباره پاک کن ساخت؟ (فیلم)
  • پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد
  • پیش‌تولید «پایتخت ۷» آغاز شد
  • آغاز پیش تولید «پایتخت ۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • پیش تولید «پایتخت ۷» آغاز شد
  • پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد؛ تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد