Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلام شجاعی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: احتمال ممنوعیت سفر‌های نوروزی به خوزستان با توجه به روند شیوع کرونا در این استان وجود دارد و اگر وضعیت شهر‌های استان قرمز، نارنجی و زرد باشد قطعا ستاد کرونا اجازه سفر به خوزستان را نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه ملاک اصلی تصمیم‌گیری در زمینه چگونگی سفر‌های نوروزی با توجه به وضعیت بیماری کرونا ستاد ملی کرونا است و باید منتظر نظرات نهایی ستاد ملی ماند، افزود: پیرامون وضعیت استان و روند بیماری گزارش‌های مختلفی به وزارت خانه میراث فرهنگی ارسال شده و امیدواریم طی هفته‌های آینده وضعیت استان از حالت فعلی تغییر کند و میزان ابتلا به کرونا با تلاش مردم کاهش یابد تا بتوانیم از فرصت تعطیلات نوروز بهره‌مند شویم.

شجاعی تصریح کرد: وضعیت خوزستان از نظر کرونا به شکلی است که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان حتی در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که ۵ اسفند ماه امسال برگزار شد، علیرغم آمادگی کامل به دلیل قرمز بودن ۱۱ شهر استان امکان حضور را نداشت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان عامل مهم در رونق اقتصادی صنعت گردشگری را گردشگر عنوان کرد و بیان داشت: وقتی اصلی‌ترین عامل این صنعت به دلیل مسائلی چون کرونا از چرخه صنعت گردشگری موقتا حذف می‌شوند، درآمدزایی و رونق بخشیدن به این صنعت بسیار سخت خواهد بود و این تنها مختص کشور ما نیست، بلکه در سراسر دنیا اینگونه است.

او با اشاره به ایجاد شرایط بازدیدهای مجازی به منظور معرفی و شناسایی آثار تاریخی، فرهنگی و ... برای گردشگران  در شرایط فعلی که به دلیل بیماری، سفر برای همه ممکن نیست، ادامه داد: در صورت شیوع کرونا مردم از سفر‌های غیرضروری به منظور حفظ سلامت خود و خانواده‌ها پرهیز کنند.

شجاعی اظهار کرد: مردم در صورت سفر کردن به خوزستان سعی کنند از تاسیسات اقامتی استان استفاده نمایند، چراکه اداره کل میراث بازدید‌های روزانه از این تاسیسات دارد و بهداشت به خوبی در آن‌ها رعایت می‌شود، ضمن اینکه خوزستان از نظر ظرفیت‌های اقامتی نسبت به برخی استان‌ها از ظرفیت خوبی برخوردار است و کیفیت این‌ اقامتگاه‌ها نیز خوب است، همچنین یک سامانه ذخیره و رزرو تاسیسات اقامتی ایجاد شده که مسافران می‌توانند از قبل نسبت به تعیین محل اقامت خود اقدام کنند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سفرهای نوروزی بیماری کرونا میراث فرهنگی اداره کل میراث میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۱۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سمانه سلطانی پور روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گفت: با صدور مجوز فعالیت فروشگاه صنایع‌دستی آروند با مدیریت آقای حسین میری، واقع در بازار سرپوشیده شهر شاهرود، تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مجوز خود را دریافت کنند.

سمانه سلطانی پور گفت: در حال حاضر ۶ فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌دستی در شاهرود، ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در دامغان و ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در مهدی‌شهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

46 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900631

دیگر خبرها

  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی