Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@11:18:01 GMT

۲۱۲ واحد صنفی فاقد پروانه کسب در گلستان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۱۳۰۳

۲۱۲ واحد صنفی فاقد پروانه کسب در گلستان شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وطنی اظهارکرد: در بهمن ماه سال جاری ۸۳۷ پروانه کسب برای واحدهای صنفی در گلستان صادر شده است.

وی گفت: در راستای نظارت بر اصناف هم ۲۱۲ واحد هم شناسایی شدند که فاقد پروانه کسب بودند.

وطنی با اشاره به نظارت در حوزه اصناف افزود: در بهمن ماه سالجاری با همکاری اتاق اصناف و اماکن نیروی انتظامی نسبت به واحدهای فاقد پروانه کسب ابتدا با اخطار و در نهایت با ارسال نامه‌ای به اماکن نسبت به پلمب آنها اقدام شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب، از اقدامات جدی کمیسیون نظارت بر اصناف است که با استمرار این طرح ضمن ساماندهی صنوف زمینه کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی بیشتر مهیا می شود.

رئیس اداره اصناف و تشکل های سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطر نشان کرد: همه کسبه و بازاریان باید به قانون احترام گذاشته و نسبت به دریافت پروانه کسب اقدام کنند.

وی با اشاره به فعالیت برخی از واحدهای کسب‌ و کار بدون مجوز، افزود: فعالیت‌های بدون مجوز یکی از عوامل برهم خوردن نظم بازار و نامتعادل کردن عرضه و تقاضا است.

کد خبر 5159702

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان صنعت معدن و تجارت گلستان اصناف ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان زلزله مشهد بوشهر کرونای انگلیسی اردبیل شیراز بارش برف شهید فاقد پروانه کسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،بر اساس اعلام درگاه ملی مجوزها استان‌های لرستان با ۳۹٪ ، گیلان با ۲۸٪ و همدان با ۲۳٪ بالاترین درصد حذف پروانه کسب های کاغذی را داشتند .

بیشترین تعداد حذف پروانه کسب کاغذی در استان‌های تهران با ۶۱،۴۲۱/ گیلان با ۲۹،۰۰۸ و خراسان رضوی با ۲۸،۸۱۹ انجام شده است و استان‌های بوشهر، مرکزی، سمنان، ایلام همچنان در قعر جدول رتبه‌بندی استان‌ها در حذف مجوز‌های کاغذی قرار دارند.

بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوز‌های قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) شوند و کسب وکار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند.

️همچنین با هوشمند شدن خدمات دولت فعالان اقتصادی تا ۲۶ اردیبهشت فرصت دارند تا مجوز‌های کسب و کار کاغذی را به مجوز‌های الکترونیکی تبدیل کنند و صاحبان کسب وکار‌هایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهند شد.

فعالان اقتصادی می‌توانند ️با گوشی همراه خود و ورود ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوز‌هاhttp://mojavez.ir، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

 

دیگر خبرها

  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد