Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحله نهایی چهارمین دوره رقابت های «شوق تلاوت» ویژه نخبگان نوجوان طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) در جزیره کیش آغاز شد.

به گزارش قدس آنلاین، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه رقابت های شوق تلاوت از سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرده است، گفت: چهارمین دوره این رقابت ها با شرکت ۸۰۰ نفراز مخاطبان طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) در سراسر کشور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از پایان مرحله نخست، ۱۶۰نفر از شرکت کنندگان به مرحله نیمه نهایی که درحرم مطهر رضوی به صوت مجازی برگزار شد راه یافتند.

وی افزود: در پایان این مرحله ۱۶ نفر از استان های مرکزی، قزوین، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی به مرحله نهایی این رقابت ها راه یافتند که از امروز ۱۱ اسفندماه تا فردا ۱۲اسفندماه ۱۳۹۹ در جزیره کیش به رقابت می پردازند.

حجت الاسلام میریان هدف از برگزاری این رقابت ها را ترسیم نقشه راهی برای موفقیت جوانان در تمامی مراحل زندگی عنوان کرد و گفت: امروزه نوجوانی که با آیات و گزاره های کلام الهی آشنا و مانوس می شوند قطعا یک گام جلوتر از هم سن وسال های خود در زندگی خواهند بود و برای آنها محرز خواهد شد که قرآن می‌تواند مدیریت زندگی آنها را در دست گیرد.

وی در ادامه به مشارکت نهادهای مختلف در برگزاری این دوره از مسابقات اشاره کرد و ادامه داد: مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت فرهنگی، اجتماعی این سازمان، عتبه مقدس عباسیه، اداره علوم قرآن اوقاف و امور خیریه استان تهران، خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا، خبرگزاری فارس، سازمان دارالقرآن الکریم، مرکز قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین مؤسسات قرآنی این دوره از مسابقات قرآنی شوق تلاوت را برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: سعی شده است این رقابت ها با رویکرد آموزشی برگزار شود به همین جهت یکی از اهداف انتخاب هیأت داوران این است که به جز موضوع قضاوت، افرادی را انتخاب کنیم که بتوانند در بحث آموزش هم کمک کنند؛ از این رو تعدادی از اساتید طراز اول کشور که در حوزه آموزش کارنامه موفقی دارند برای این امر انتخاب شدند که درکنار این رقابت ها کارگاه های آموزشی نیز برگزار شود.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی درباره هیأت داوران مسابقات گفت: این دوره از رقابت‌ها با قضاوت ۴ استاد بین‌المللی درحال برگزاری است که آقایان غلامرضا شاه میوه اصفهانی به عنوان داور لحن، احمد ابوالقاسمی داور صوت، محمدرضا پورزرگری داور تجوید و حمید شاکرنژاد داور بخش تلاوت در این رقابت‌ها حضور دارند. همچنین اجرای مسابقات را مهدی صفری بر عهده دارد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نخبه قرآنی نوجوانان شوق تلاوت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی رقابت ها مرکز قرآن شوق تلاوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۱۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، کارت ورود به جلسه آزمون مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم منتشر شد.

حافظان قرآن کریم که در این دوره از آزمون‌ها شرکت کرده اند می‌توانند کارت ورود به آزمون مرحله اول خود را با وارد کردن کد ملی داوطلب از اینجا دریافت کنند.

آزمون مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه به صورت همزمان در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بر همین اساس، قبول‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک همتراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک‌هزینه تحصیلی برخوردار شوند؛ لذا به کسانی که در رشته‌های این دوره حائز امتیاز لازم شده و قبول شوند در پنج درجه، مدرک تخصصی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صادر و اعطا خواهد شد.

کد خبر 6090077 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن