Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید سه‌شنبه در خبری به نقل از سید مهدی مکی در دیدار با مدیران مجموعه جهانی تخت‌جمشید عنوان کرد: میدان ملل شهر مرودشت نقشی حیاتی و اثرگذار در گرایش گردشگران به محدوده باستانی تخت‌جمشید دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری مرودشت، طراحی و ساخت نمادهای شهری را در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: برآنیم برخی نمادها را با همکاری دستگاه‌های دیگر با کسب اعتبارات استانی و ملی اجرا کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکی در همین زمینه به ساخت نماد برای ورودی محور اختصاصی مجموعه جهانی تخت‌جمشید اشاره کرد و گفت:‌ این نماد باید شاخص و معرف تمدن و فرهنگ کشور و شهروندانش باشد.

شهردار مرودشت اظهار داشت: فرایند انتشار فراخوان طراحی میدان ملل در دست اجراست و کارشناسان درحال تهیه اسناد و تصاویر لازم و همچنین هماهنگی‌ با دستگاه‌های مختلف به‌منظور کسب اعتبار و دستیابی به قوانین و ضوابط مداخله در این محوطه جهانی هستند که با تکمیل آن‌ اطلاعات، با انتشار فراخوانی از توانمندی معماران مطرح و شایسته بهره‌مند خواهیم شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید نیز در این نشست ابراز داشت: پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید از روند طراحی و اجرای این پروژه حمایت می‌کند.

حمید فدایی افزود: مداخله در عرصه و حریم میراث جهانی تخت‌جمشید همواره با قوانین، ضوابط و محدودیت‌هایی همراه است که به‌منظور حفاظت از حریم و منظر این محوطه جهانی تعریف شده و از همین رو به طراحی مناسبی درباره میدان ملل نیازمندیم و در همین باره جمع آوری اطلاعات و شناخت بیشتر موقعیت مکانی بیش از هر چیز اهمیت می‌یابد.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با تاکید بر اینکه طراحی در این محوطه جهانی و میدان ملل، باید در هماهنگی با آثار تخت جمشید و زمینه فرهنگی طبیعی آن باشد، بیان داشت:برگزاری مسابقه از طریق یک فراخوان محدود می تواند بسیاری از اهداف پروژه را پوشش دهد و با توجه به مصمم بودن مجموعه شهرداری و مجموعه میراث جهانی به زیباسازی و کمک به بهسازی این محدوده، لازم است که با نگاهی توسعه‌ای در فرایند یادشده نقش ایفا کنیم؛ زیراکه خروجی این اقدامات جدای از دستیابی به یک اثر شاخص، به عنوان نماد فرهنگ و تمدن شهروندان این مرز و بوم مطرح خواهد بود.

همچنین بهمن مردانی، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مرودشت ساماندهی محور ورودی مجموعه جهانی تخت جمشید را از اهداف مهم و اثرگذار در حوزه فرهنگ و ارتقای کیفیت صنعت گردشگری این شهرستان برشمرد و اشاره کرد: در حال حاضر وضعیت میدان ملل زیبنده، درخور و شأن جایگاه فرهنگ و تمدن و میراث فرهنگی نیست و فرایند طراحی آن می‌تواند در مقیاس ملی مورد توجه قرار گیرد.

یادمان تاریخی تخت جمشید که متعلق به دوره هخامنشیان است یکی از آثار ثبت شده استان فارس در فهرست آثار جهانی است که در سال ۱۹۷۹ میلادی با شماره ۱۱۴ در سازمان جهانی علمی، فرهنگی  ملل متحد (یونسکو) ثبت شد.
سلسله هخامنشیان از سال ۳۳۰ تا ۵۵۰ پیش از میلاد حکومت کردند.
مجموعه جهانی تخت جمشید در شهرستان مرودشت و در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

برچسب‌ها تخت جمشید مرودشت فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تخت جمشید مرودشت فارس تخت جمشید مرودشت فارس اخبار کنکور پایگاه میراث جهانی تخت جمشید مجموعه جهانی تخت جمشید میدان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر «ماهی جان» کتابی شامل مجموعه شعر نوجوان است که به همت واحد کودک و نوجوان انتشارات سایه گستر منتشر شده است.

سرایش آثار این مجموعه را مهدی مردانی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی و تصویرگری آن را فیروزه ولدآبادی مربی فرهنگی کانون استان قزوین برعهده داشته‌اند.

این کتاب شامل ۲۸ سروده در قالب نیمایی است که انتشارات سایه گستر آن را در اندازه رقعی منتشر کرده است.

کد خبر 6089669

دیگر خبرها

  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • ساخت یک شهرک جدید؛ تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت!
  • انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور