Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری لبنان ضمن اشاره به تلاش برخی برای تحت فشار قرار دادن امور کشور تاکید کرد که حاضر نیست لبنان را به کسانی که مسئول ویرانی آن هستند تحویل دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الاخبار، برخی طرف های لبنانی که روز گذشته برای دیدار با «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور به کاخ ریاست جمهوری هفته بودند اعلام کردند که رئیس‌جمهور معتقد است، «سعد حریری» نخست وزیر مکلف لبنان به دلیل حمایت هایی که از داخل و خارج کشور دریافت می کند سقف مطالبات خود را در تشکیل دولت بالا برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این منابع به نقل از میشل عون اظهار داشتند سعد حریری و برخی طرف‌های دیگر قصد دارند با تحت فشار گذاشتن امور، دولتی را تشکیل بدهند که بر همه اوضاع کشور مسلط شده و مانع از انجام تحقیقات جنایی در سپرده‌های بانک مرکزی لبنان شوند و همچنین امکان گفتگوی سیاسی میان نیروهای مختلف لبنانی را از بین ببرند.

رئیس جمهوری لبنان همچنین گفت، من هرگز کشور را به کسانی که مسئول ویران کردن آن هستند تحویل نمی دهم و هرگز در برابر فشارها تسلیم و ضعیف نخواهم شد و در دوره باقی مانده ریاست جمهوری از حق خودم برای مشارکت کامل در دولت دفاع می‌کنم. وقتی آنها یک نخست وزیر از طبقه سیاسی می‌خواهند به معنای این است که من نیز بدون هیچ قید و شرطی به شکل کامل در دولت مشارکت خواهم داشت، اما اگر راه حل دیگری دارند بگویند.

منابع مذکور اعلام کردند که رئیس جمهور معتقد است برخی طرف ها در تلاش هستند تا اراده خود را به همه تحمیل کرده و بر همه امور دولتی و از جمله کمک های بین المللی به لبنان مسلط شوند و این هدف واقعی همان کسانی است که به دنبال سقوط دولت «حسان دیاب» نخست وزیر دولت پیشبرد امور بودند.

از سوی دیگر منابع سیاسی لبنان گزارش دادند در حالی که سعد حریری دور تازه سفرهای خارجی خود را آغاز کرده برخی گروه ها منتظرند وی برای ادامه رایزنی ها درباره تشکیل کابینه به دیدار رئیس جمهور برود، اما تجربه ثابت کرده که اگر این اتفاق نیز بیفتد هیچ نتیجه مثبتی حاصل نخواهد شد.

منابع آگاه از پرونده تشکیل دولت گزارش دادند که سیگنال های منفی و اختلافات و بیگانگی سیاسی میان رئیس جمهور و نخست وزیر مکلف نشان می دهد که تشکیل کابینه در این مرحله خارج از چارچوب انتظار است و همچنین بیم آن می رود که این روند حتی تا تابستان آینده نیز طول بکشد.

این منابع گفتند ادامه بحران سیاسی لبنان نتیجه شکست همه ابتکار های خارجی و همچنین تلاش های داخلی برای شکستن سد میان میشل عون و سعد حریری است و هر اقدامی که در این زمینه انجام شده تنها اختلافات میان دو طرف را تشدید کرد.

صهونیست‌ها ساحل لبنان را آلوده کردند/ طرح شکایت بیروت از اسرائیل به سازمان مللهشدار دوباره حزب‌الله درباره بین المللی کردن پرونده لبنان/ تجاوز رژیم صهیونیستی به آسمان مزارع شبعا

از سوی دیگر «شیخ علی دعموش»، معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در نشستی با عنوان «برنامه حزب الله برای مقابله با بحران مالی و اقتصادی» اعلام کرد که حزب الله برای پروژه‌های اجتماعی، کشاورزی، صنعتی و بهداشتی برنامه ریزی و فعالیتهای مربوط به تأمین نیازها و حمایت لازم از خانواده های آسیب پذیر و همچنین حرکت در مسیر استقلال اقتصادی در بلندمدت را آغاز کرده است که از جمله این برنامه ها خودکفایی در زمینه های مختلف به ویژه بخش بهداشت و مواد غذایی می باشد.

این مسئول حزب الله تاکید کرد که بحران اقتصادی کنونی لبنان نتیجه فساد سیاسی و مالی و تحریم هایایالات متحده و محاصره اعمال شده در بخش بانکی ناشی از سیاست‌های خزانه‌داری آمریکاست.

وی خاطرنشان کرد، این امر موجب عدم توانایی بانک های لبنان در پرداخت بدهی ها، سقوط ارزش پول، رکود اقتصادی بی‌سابقه و افزایش تعداد فقرا و بیکاران در جامعه لبنان شده است.

شیخ دعموش گفت اکنون هزاران فرد بیکار و کارگر در لبنان وجود دارد که قادر به تامین نیازهای اساسی خود نیستند و نیاز به مراقبت و پشتیبانی مستقیم دارند. حزب الله نیز از ابتدای بحران و در مناطق مختلف کشور در حمایت از مردم به ویژه خانواده های فقیر و نیازمند همه تلاش خود را به کار بسته و این ماموریت خود را با قدرت برای تحقق ثبات و امنیت اجتماعی ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حزب الله لبنان میشل عون لبنان حزب الله لبنان میشل عون لبنان رئیس جمهور سعد حریری نخست وزیر حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: سال گذشته در کشور ۱۶ هزار زلزله به ثبت رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، محمدحسن نامی امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه یک میلیون و 200 هزار شرکت صنعتی بالای 500 نفر و 150 هزار شرکت معدنی وجود دارد، اظهار داشت: این کارکنان می‌توانند در قالب تیم‌هایی تحت آموزش قرار بگیرند و در بحران‌ها در کنار دستگاه‌های امدادرسان باشند.

وی با بیان اینکه در صنعت بیمه باید از روش‌های نوین استفاده شود که سبب جذب مشتری شود افزود: براساس آمار اعلام شده تکرار وقوع زلزله در کرمانشاه حدود 40 تا 45 سال بوده و در آخرین زلزله 37 هزار واحد تخریب شده است و نسبت به میزان دریافتی بیمه این تعداد بسیار ناچیز است.

نامی گفت: باید مردم به بیمه اطمینان داشته باشند و ظرفیت آن افزایش یابد که در صورت تخریب منزل، فرد اطمینان داشته باشد که با خسارت بیمه منزل او تا انتها ساخته می‌شود و دغدغه دیگری نداشته باشد. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه در سیل خرداد ماه سال گذشته 179 هزار هکتار خسارت دید که کمتر از 10 درصد بیمه بودند افزود: 1961 خودرو گرفتار سیل شدند که هیچکدام بیمه نبودند و این هنر بیمه‌گران است که مردم را ترغیب کنند.

نامی با بیان اینکه 8000 کیلومتر شبکه برق، آب و گاز در کشور وجود دارد که باید بیمه شود عنوان کرد: ساختمان‌های دولتی نیز باید بیمه شوند و در صورت تخریب مکانی بالاترین فرد در دستگاه مسئول است و این موضوع به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه از 66 مخاطره‌ای که تاکنون در دنیا شناسایی شده 44 مورد ان در کشور ما به وقوع پیوسته است گفت: مهمترین مخاطرات کشور ما به ترتیب سیلاب، زلزله، فرونشست، آتش سوزی، سرمازدگی و خشکسالی و غیره است و دو مورد اول از اهمیت بسیاری برخوردار هستند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه برای زلزله باید عزم عمومی وجود داشته باشد که مقاومت سازه را به هشت ریشتر و برای اماکن حساس به 10 ریشتر برسانیم افزود: سالانه در کشور حدود 15 هزار زلزله رخ می‌دهد که یک پنجم آن بالای چهار ریشتر است.

نامی گفت: در سال‌هایی که زلزله‌های مهم در کشور رخ داده همچون زلزله کرمانشاه 19 هزار و 300 زلزله به ثبت رسید و در زلزله بم 18 هزار و زلزله منجیل نیز به بیش از 20 هزار زلزله رسیده بود و این نشانگر مهمی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 16 هزار زلزله به ثبت رسید افزود: صفحه ایران از چهار صفحه از بیرون تحت فشار است که خطرناک‌ترین آن شبه جزیره عربستان است و در نیمه اول سال گذشته در حرکتی غیرقابل انتظار حدود 21 میلی‌متر حرکت کرد در حالی که سال‌های قبل کمتر از یک میلی‌متر حرکت داشت و در یک منطقه در مدت پنج ماه و 10 روز بیش از 2400 زلزله رخ داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: وضعیت 220 سال گذشته مورد مطالعه قرار گرفت و متوجه شدیم در این مدت 12 زلزله بالای هفت ریشتر رخ داده که آخرین آن 7.7 ریشتر بوده است و این نشان داد اگر مقاومت سازه به استاندارد 7 ریشتر برسد زلزله به یک پدیده تبدیل می‌رسد.

نامی با اشاره به اینکه این فرهنگ بین مردم تقویت و نسبت به مقاوم سازی منازل خود حساس باشند گفت: 33 وزارتخانه، سازمان و نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری نسبت به مدیریت بحران وظیفه دارند و همه ما باید احساس مسئولیت کنیم.

وی با بیان اینکه سیلاب یکی از خطرناک‌ترین مخاطره‌های امروز است افزود: با توجه به اینکه نظم آب و هوایی در دنیا به هم خورده باید هر روز منتظر این مخاطره باشیم و یکی از 34 چالش موجود در دنیا است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه برای در امان بودن از سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری نداریم گفت: آبخیزداری در بالادست بسیار مهم است و علاوه بر حفظ خاک مانع از بروز سیلاب می‌شود.

نامی با بیان اینکه باید از ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی به طور جدی جلوگیری شود، عنوان کرد: از دادستان‌ها درخواست شده این موضوع را کنترل کنند، زیرا این موضوع بدهکار کردن جامعه به آینده است و این سبب حفظ جان و دارایی مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه 144 هزار و 610 کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که 6820 کیلومتر ان از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند، گفت: باید با احداث سیل‌بند عرضی، اصلاح مسیر رودخانه‌ها و برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز از وقوع اتفاقات ناگوار پیشگیری کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند