Web Analytics Made Easy - Statcounter

وجیه‌الله جعفری رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کمبود ورق فولادی گفت: بخش عمده‌ای از ورق تولیدی کشورمان مربوط به فولاد مبارکه است به طوری که برخی فولاد مبارکه را تنها تولید کننده ورق فولادی در کشور می‌دانند و تولیدات این شرکت کفاف نیاز صنایع کشور را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر طرح‌های جدیدی که در حوزه فولاد به زودی افتتاح می‌شود، بیان کرد: حدود ۳ طرح در تولید ورق فولادی در حال تکمیل برای افتتاح داریم که امیدوار هستیم با به کارگیری آن‌ها مشکل ورق فولاد به حداقل برسد. طرح‌های تولید ورق فولادی حدود یک سال تا یک سال و نیم آینده به بهره برداری خواهند رسید.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: دیدگاه سازمان ایمیدرو این است که کار‌های بزرگی باید در بخش فولاد انجام شود پس توقع ما در بومی سازی و اجرای مهندسی‌ معکوس است. دانش و توانمندی‌های لازم برای انجام این کار وجود دارد. هر آنچه که پیش از این وارد کشور می‌شد امروز تولید می شود و ما هم پشتیبان بومی‌سازی‌ها خواهیم بود.

بیشترز بخوانید: 

تعریف سامانه جامع بومی سازی برای صنعت فولاد

او گفت: وزارت صمت هم ساخت داخل را جدی گرفته و اگر هر قطعه ای داخلی شود جلوی واردات آن را خواهد گرفت. باید به دنبال آن باشیم تا با تکنولوژی‌های جدید همگام با دانش روز به صورت داخلی به تولید ادامه دهیم.

جعفری درباره تامین سنگ آهن گفت: سنگ آهن به عنوان ماده اولیه یکی از مباحث کلیدی در تولید فولاد است. توسعه اکتشاف در صدر عملکرد ایمیدرو قرار گرفته است. یک ذخیری بزرگ در عمق زیاد در استان یزد شناسایی شده است باید سنگ‌های کم عیار را که پیش از این به عنوان باطله در نظر گرفته می‌شد به کنسانتره تبدیل شود تا بخشی از مشکل را حل کند.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو بیان کرد: حدود ۵۱۷ میلیارد دلار بودجه برای سال ۹۹ تعریف کردیم که تا امروز حدود ۳۲۰ میلیارد دلار آن محقق شده است. باید برنامه ریزی‌های بلند مدتی در حوزه بومی سازی داشته باشیم. سال هاست قطعات وارد کشور می‌شود که می‌تواند به راحتی داخلی سازی شود. امروز تجهیزاتی که برای فولاد قائنات وارد می شد با قیمت و زمان کمتر و از طریق تولیدات داخلی تولید می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورق فولادی وزارت صمت ورق فولادی بومی سازی ورق فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال

بررسی سودآوری برخی شرکتهای بزرگ دولتی نشان می‌دهد در حالی که در سال ۱۴۰۱ بانک مرکزی بیش از ۲۰ همت درآمد داشته سودآوری شرکت ایمیدرو به حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ فهرست سودآورترین شرکتهای دولتی در عملکرد سال 1401 نشان میدهد ایمیدرو نزدیک 50 هزار میلیارد تومان در یک سال سود کسب کرده است.

بانک مرکزی نیز در سال مذکور حدود 23 همت سود کسب کرده است. ملی پتروشیمی کمتر از 20 همت سودآوری داشته است. تهیه و تولید مواد معدنی و ملی نفت نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است با تغییرات صورت گرفته در تغییر ساختار سازمان اموال تملیکی، این سازمان  نیز به جمع 10 شرکت سودآور دولتی اضافه شده است.

این شرکتهای دولتی در یک سال حدود 100 هزار میلیارد تومان سود کسب کرده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • زمان پایان لیگ بیست و سوم مشخص شد + برنامه بازی ها
  • زمان پایان لیگ برتر فوتبال اعلام شد