Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی موسس نگارخانه سمرقند مشهد با اشاره به این‌که نمایش آنلاین آثار ضربه بزرگی به فرهنگ و هنر وارد می‌کند، گفت: برخی از نگارخانه‌ها از هر طریقی برای ماندگاری استفاده کردند و به فعالیت آنلاین ادامه دادند با این حال برای بقاء سمرقند نان در خون هنرمندان نمی‌رنم.

وحید چشک در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص فعالیت‌های نگارخانه سمرقند در دوران شیوع بیماری کووید-۱۹ با تأکید بر این‌که «فضای مجازی و آنلاین را برای برگزاری نمایشگاه قبول ندارم»، اظهار کرد: معتقدم آثار هنری در حضور خالق آن معنا پیدا می‌کند و نمایش آنلاین آثار ضربه بزرگی به فرهنگ و هنر وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی از نگارخانه‌ها از هر طریقی برای ماندگاری استفاده کردند و به فعالیت آنلاین ادامه دادند با این حال به فضای مجازی اعتقادی ندارم و برای بقاء سمرقند نان در خون هنرمندان نمی‌زنم. معتقدم هنر نباید راهی برای امرار معاش باشد، بلکه باید مانند برخی از بزرگان از جمله مولانا برای دستیابی به حقیقت الهی از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کرونا، تصریح کرد: کرونا ضربه محکمی به فرهنگ و هنر وارد کرده است. در این مدت مشکلات اقتصادی زیادی از جمله افزایش دو برابری نرخ اجاره برای نگارخانه سمرقند ایجاد شد که توقف فعالیت سمرقند و بازگشایی مجدد پس از اضافه شدن چند شریک مالی را در بر داشت. با این وجود از سوی هیچ سازمان و نهادی حمایت نشدیم و در مقابل انتقادهایی انجام دادیم که فایده‌ایی نداشت و تنها پس از یک گفت‌وگو با یک رسانه قول ۱۰ میلیون تومان هدیه به نگارخانه‌های مشهد داده شد که تا امروز مبلغی پرداخت نشده است.

چشک در خصوص جابه‌جایی مکان نگارخانه، خاطرنشان کرد: پس از افزایش نرخ اجاره تصمیم گرفتیم مکانی بزرگتر را به نگارخانه اختصاص دهیم. این موضوع هزینه ۲۵۰ میلیون تومانی در برداشت. در حال حاضر مجموعه شامل دو سالن است که سالن اول بزرگترین سالن نمایش آثار در مشهد و سالن دوم اولین سالن تخصص یافته برای نمایشگاه و کلاس‌های آموزشی کودکان است. همچنین فضاهای مشخص مانند دفتر کار عکاسی، دفتر کار نقاشی، کافی‌شاپ و محل برگزاری جلسات شعر و فلسفه و خوانش داستان تدارک دیده شده است.

موسس نگارخانه سمرقند با اشاره به استقبال مردم از بازگشایی این نگارخانه، گفت: سمرقند از نگارخانه‌های قدیمی و شناخته شده مشهد است. به همین علت بخشی از هنرمندان و هنردوستان به عنوان عضو ثابت منتظر بازگشایی مجدد نگارخانه بودند و جمعیت زیادی برای افتتاحیه مجدد حضور پیدا کردند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برگزاری نمایشگاه‌های آثار هنری، اضافه کرد: تمام تلاشمان را برای بهبود رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری نمایشگاه‌ها انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری نگارخانه نگارخانه های مشهد نمایشگاه آنلاین کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس

 به مناسبت گرامیداشت هفته معلم هفده نفر از هنرمندان شهرستان سلماس آثار نقاشی خود را در حمام تاریخی شیخ این شهرستان در معرض دید عموم قرار دادند.

در این نمایشگاه هنری که تا ۱۸ اردیبهشت برای بازدید عموم برپا شده است بیش از ۱۵۰ اثر نقاشی در سبک‌های رنگ روغن، سیاه قلم، تکنیک پاستیل، و نقاشی خط  به نمایش گذاشته شده و امکان خریداری و سفارش اثر‌ها برای علاقمندان امکان پذیر است.

طراحی چهره به ویژه  چهره مقام معظم رهبری، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، استاد شهریار،و شخصیتهای دینی و سیاسی موضوع اصلی آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه است.

این نمایشگاه گروهی در سه روز گذشته بیش از ۵۰۰ نفر بازدید کننده داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری