Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان مازندران گفت: برگزاری انتخابات سالم و بی اثرکردن خط دهی جریان‌های معاند و خنثی کردن عملیات روانی فضای مجازی بسیار موثر و ضروری است.

خبرگزاری میزان - در راستای ابلاغ بخشنامه پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی صادره از آیت الله رئیسی ریاست قوه قضائیه، ستاد استانی با حضور کلیه اعضا به ریاست رئیس کل دادگستری استان مازندران تشکیل جلسه داد و همچنین مقرر شد ستاد‌های شهرستانی پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی آغاز به کار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان مازندران دراین جلسه گفت: با توجه به همزمانی برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس خبرگان دراستان و ابلاغ بخشنامه پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان جهت هماهنگی و تبیین برنامه‌ها در دادگستری استان مازندران تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری ادامه داد: مطابق این بخشنامه باید هر چه سریع‌تر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های استان مازندران نیز تشکیل شود همچنین بر اساس این بخشنامه شعبی از دادگاه‌ها و دادسرا‌ها به منظور رسیدگی خارج از نوبت به جرایم انتخاباتی اختصاص داده شود و در استان مازندران نیز شعب ویژه با انتخاب قضات مجرب وآشنا به قوانین انتخابات به زودی تشکیل می‌شود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان مازندران تصریح کرد: امیدواریم با استفاده ازتجربیات سال‌های گذشته، سه انتخابات پیش رو به بهترین شکل و در کمال سلامت و قانونمندی با حضور حداکثری مردم موقعیت شناس و ولایتمدار استان مازندران انجام شود.

بیشتر بخوانید: رسیدگی به جرایم انتخاباتی، محور دهمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان مانه و سملقان

وی حضور مسئولانه اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان مازندران را در پیشگیری و رسیدگی به جرائم احتمالی انتخاباتی مهم توصیف کرد و افزود: رعایت کامل اصل بی طرفی توسط اعضا، اجرای دقیق دستورالعمل ابلاغ شده و ورود مستمر و جدی دستگاه‌های متولی در جهت جذب مشارکت حداکثری مردم، برگزاری انتخابات سالم، بی اثرکردن خط دهی جریان‌های معاند و خنثی کردن عملیات روانی فضای مجازی بسیار موثر و ضروری است.

رئیس کل دادگستری مازندران تبیین دقیق وروشن شرح وظایف اعضای ستاد و رصد فضای مجازی را در پیشگیری از وقوع بسیاری ازجرائم انتخاباتی مورد تاکید قرارداد.

وی افزود: صرف گزارش برای دادستان و قاضی شعبه کافی و قانع کننده نیست بلکه گزارش‌های تخلف افراد باید مستند و مستدل باشد تا با رسیدگی بهنگام، ارزش بازدارندگی آن نیز حفظ شود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت:با توجه به همزمانی سه انتخابات و وجود بیماری منحوس کرونا جهت پیشگیری ازازدحام وبی نظمی درشعبات باید تدابیر خاص ولازمی اندیشیده ودرانتخاب مکان برای شعب، موقعیت فرهنگی ومکانی مناطق درنظر گرفته شود تا ازمسائل وحواشی احتمالی پیشگیری گردد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در پایان بر تشکیل دبیرخانه فعال، پیگیر، آگاه و آشنا به امر انتخابات و بهره‌مند ازافراد با سابقه و دانش کافی تاکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس کل دادگستری استان مازندران انتخابات سالم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان مازندران انتخابات سالم رئیس کل دادگستری استان مازندران رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیشگیری و رسیدگی به جرایم برگزاری انتخابات انتخابات سالم فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۰۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا

دکتر هادی ابراهیمی مدیر کل صدا و سیمای مازندران با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما مقرر شد مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات، همانند دور نخست در رسانه استانی پخش شود، گفت: ضبط مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی ۴ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ پایان یافت و پخش این برنامه‌ها از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

او افزود: ۳ مناظره انتخاباتی ۶۰ دقیقه‌ای با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و بومی محلی با شرکت این نامزد‌ها در صداوسیمای مازندران ضبط شده است که پخش آن از فردا آغاز می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه هر مناظره تلویزیونی یک بار پخش و یک بار نیز بازپخش می‌شود، ادامه داد: نخستین مناظره انتخاباتی ساعت ۲۱:۳۰ پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه از سیمای مازندران پخش می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران گفت: مناظره‌های دوم و سوم انتخاباتی نیز به ترتیب در ساعت ۲۱:۳۰ روز‌های یک شنبه ۱۶ اردیبهشت و سه شنبه ۱۸ اردیبهشت پخش خواهد شد.

هادی ابراهیمی افزود: صدا و سیمای مازندران از هر کدام از ۴ نامزد راه یافته به دور دوم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ یک ویدیوی ۲۰ دقیقه‌ای نیز ضبط کرده است که پخش این فیلم‌های تبلیغاتی از سیمای مازندران نیز از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه فیلم‌های تبلیغاتی هر نامزد انتخاباتی نیز روزانه یک بار پخش می‌شود، ادامه داد: با توجه به زمان یک هفته‌ای تبلیغات که در قانون انتخابات به آن اشاره شده است فیلم تبلیغاتی هر نامزد در مجموع ۷ بار در طول یک هفته پخش می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران پخش فیلم‌های تبلیغاتی و مناظره‌های انتخاباتی میان نامزد‌ها از جذاب‌ترین برنامه‌های رسانه استانی در طول انتخابات‌های گذشته دانست و گفت: رسانه ملی تلاش کرده است با تولید و پخش مناظره‌های انتخاباتی و فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس فضای جامعه را به سمت مشارکت پرشور سوق دهد.

هادی ابراهیمی گفت: تولید و پخش مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در دور دوم انتخابات به صورت رایگان انجام شده و هیچ هزینه‌ای دریافت نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد