Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@12:48:57 GMT

اعضای خانه مطبوعات کردستان پالایش می شوند

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۳۳۰۱

اعضای خانه مطبوعات کردستان پالایش می شوند

رئیس خانه مطبوعات استان کردستان از پالایش و احصای هویت واقعی خبرنگاران عضویت در سامانه خانه مطبوعات استان خبر داد و گفت: تعداد خبرنگاران درفراخوان جدید مطابق فصل پنجم ماده 42 اساسنامه خانه مطبوعات تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده پالایش و ساماندهی می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ شیروان یاری در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به تصریح ماده 42 اساسنامه درخصوص شناسایی وساماندهی آماراعضای خانه مطبوعات اظهار کرد: داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم، اقامت داشتن درحوزه فعالیت خانه مطبوعات، برخورداری از سابقه اشتغال اصلی و مستمر بیمه ای در یکی از نشریات چاپی یا الکترونیک، پایگاه های خبری ، نمایندگی روزنامه های سراسری و خبرگزاری ها به عنوان روزنامه نگار با معرفی نامه رسانه و تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ارایه پروانه فعالیت دفتر برای نمایندگی یا سرپرستی رسانه های سراسری از شاخصه های مهم عضویت در خانه مطبوعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام انتشار فرم فراخوان جدید خانه مطبوعات در هفته آینده، تاکید کرد: مطابق مفاد صریح این ماده از اساسنامه خانه مطبوعات کشور، کلیه شاغلان مطبوعات، پایگاه های خبری ، نمایندگی ها ، سرپرستی های روزنامه های سراسری و خبرگزاری های مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در بخش تحریریه ودر قالب شغل اصلی و مستمر فعالیت می کنند، مشمول فراخوان جدید خانه مطبوعات کردستان می شوند. 

رییس خانه مطبوعات کردستان عنوان کرد: تمام همکاران اعم از خبرنگار، دبیرگروه، معاون دبیرگروه، معاون سردبیر، سردبیر، صفحه آرا، گرافیست، عکاس، مدیرمسئول و صاحب امتیاز که دارای شرایط ماده 42 اساسنامه باشند، می توانند به عضویت خانه مطبوعات درآیند، در غیر اینصورت از عضویت در خانه مطبوعات بدون اغماض حذف می شوند.

وی داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم را شرط لازم برای عضویت درخانه مطبوعات کردستان می داند و درخصوص  فرایند محاسبه سنوات فعالیت مطبوعاتی اعضای خانه نیز گفت که درصورت نداشتن مدرک تحصیلی کارشناسی یا معادل  هریک از اعضا مطابق همین ماده، به ازای هر 5 سال فعالیت رسانه ای با معرفی خانه مطبوعات و رسانه های استان و تایید اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی ، یک مقطع تحصیلی محاسبه می شود.

شیروان یاری تعداد اعضای خانه مطبوعات استان کردستان را در حال حاضر 143 نفر عضو ثابت و افتخاری عنوان کرد و افزود: بررسی ها نشان می دهد که از این تعداد اعضا 137 نفر عضو اصلی و شش نفر افتخاری هستند که به تفکیک جنسیتی 47 نفر خانم و 96 نفر مرد ثبت و گزارش شده است.

به گفته وی خانه مطبوعات استان کردستان تاکید می نماید که اعضای خانه مطبوعات هر سه ماه به صورت ( فصلی) باید نسبت به بارگذاری حداقل10 آثار تولیدی خود در رسانه های مورد فعالیت با ذکر نام خود بر روی اثر منتشره با آدرس الکترونیکی خانه مطبوعات(khaneh.matbooat.ku@gmail.com  اقدام کنند. 

رییس خانه مطبوعات به صراحت گفت: در صورت عدم ذکر نام پدیدآورنده بر روی اثر مطبوعاتی منتشر شده، آثار عضو خانه مطبوعات باید به تایید مدیرمسئول یا مسئول آن رسانه برسد و خانه مطبوعات ملزم است که نسبت به راستی آزمایی آثار تایید شده درصورت ابهام تحقیق کند و اگر آثار تایید شده به قلم فرد مورد تایید نگاشته نشده باشد، نسبت به رد آثار مستقیم اعمال نظر کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان خانه مطبوعات کردستان خانه مطبوعات استان اعضای خانه مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۳۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: در شش ماهه گذشته شاهد رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان بوده‌ایم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، معصومه حسنی خونسار عصر امروز در دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری؛ راه‌اندازی محافل قرآنی و کتابخانه هدهد سفید را از اقدامات مؤثر این دولت ذکر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 54 با کتابخانه عمومی در استان وجود دارد که از این تعداد 16 باب روستایی و 38 باب کتابخانه شهری و مشارکتی با سایر ادارات هستند.

وی از عضویت 51 هزار نفر در کتابخانه‌های کردستان خبر داد و گفت: 900 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان وجود دارد و در شش ماهه گذشته شاهد رشد 3 برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان بوده‌ایم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان افزود: راه‌اندازی کتابخانه مرکزی حضرت آیت‌الله خامنه ای یکی از مهم ترین و برجسته ترین اقدامات در این زمینه بوده که خوشبختانه به خوبی مورد توجه علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.

وی برگزاری نشست‌های مطالعاتی، نشست‌های کتابخوان، کارگاه‌های آموزشی، جلسات مشاوره، محافل ادبی، نشست‌های جمع‌خوانی کتاب، رونمایی از کتاب، مسابقات کتابخوانی مکتوب و مجازی، نقد کتاب، نشست‌های تخصصی کتابخوان، قصه‌گویی، برنامه‌های ویژه در بخش‌های کودک، جشنواره رضوی، جشنواره قصه‌گویی، طرح‌های «هدهد سفید» و «با هم بخوانیم» را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

حسنی عنوان کرد: در سال گذشته 24 هزار و 500 جلد کتاب با موضوعات متنوع از سوی خیرین و واقفین کتاب اهدا شده که بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خواستار حمایت مسئولان استان از کتابخانه‌های عمومی شد و تصریح کرد: توجه به ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقای شاخص‌های کتابخوانی داشته باشد.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • بُرد ارزشمند تیم پاریزه ر کردستان در خانه
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • پایان یک دهه قتل و تجاوز توسط 11 مرد خشن | این افراد خشن چه کسانی هستند؟
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان