Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:37:24 GMT

اختصاص ۵۰ تن گوشت قرمز منجمد به زنجان

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۳۳۳۹

اختصاص ۵۰ تن گوشت قرمز منجمد به زنجان

ایسنا/زنجان رئیس جهادکشاورزی استان زنجان گفت: ۱۷۰ تن مرغ منجمد در استان زنجان ذخیره شده و ۵۰ تن گوشت قرمز منجمد برای آخر سال به استان زنجان اختصاص یافته است.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه به صورت میانگین روزانه ۱۷۲ تن مرغ زنده به کشتارگاه‌های استان برای کشتار ارسال می‌شود، اظهار کرد: اکنون قیمت مصوب گوشت مرغ گرم در استان زنجان ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جوجه‌ریزی‌های انجام شده در استان زنجان، افزود: در بهمن‌ماه امسال یک میلیون و ۷۶۰ هزار جوجه ریزی انجام شده و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه به دلیل تعرفه پایین برای اجاره انبار توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده، امکان اجاره انبار برای نهاده‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: با وجود انبار خالی در استان و دپو شدن سهمیه استان در انبارهای بندر، امکان حمل و انبار آن را در استان زنجان نداریم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه کنجاله باید در سوله و سویا در محیط انبار شود، ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ هزار تن از سویای استان در بندر انباشته و درخواست‌های بسیاری برای تعجیل در حمل آن به استان داریم که پیگیری‌های لازم از طریق این سازمان در حال انجام است.

تاراسی با بیان اینکه در روزهای اخیر مصرف گوشت مرغ در استان از ۴۶ تن به ۵۶ تن رسیده است، خاطرنشان کرد: اکنون ۱۷۰ تن مرغ منجمد در استان زنجان وجود دارد و ۵۰ تن گوشت قرمز منجمد برای آخر سال به استان زنجان اختصاص یافته است.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان گوشت قرمز گوشت مرغ جوجه ریزی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۳۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود

بر اساس اعلام جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، شهروندان گوشت قرمز را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت‌های بازرسی‌نشده و بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) جدا خودداری شود.

قصاب‌ها و افرادی که مستقیم با دام سر و کار دارند، یا در کار ذبح دام هستند، یا افرادی که دام را در منزل یا مجاورت منزل خود نگهداری می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند؛ بنابراین این افراد باید از تماس مستقیم با حیوان و ترشحات آن، اجتناب کرده و افراد فعال در کشتارگاه‌ها هم باید از دستکش، چکمه و روپوش استفاده کنند، رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

گوشت‌هایی که خارج از زنجیره تولید دامپزشکی ذبح می‌شود اگر علائم بیماری نداشته باشد، بهتر است قبل از مصرف، برای از بین رفتن میکروب بیماری‌های احتمالی مشترک بین انسان و دام، به مدت ۲۴ ساعت داخل کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته