Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@05:32:29 GMT

جولان سگ‌های ولگرد در سطح شهر زنجان

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۳۴۵۰

جولان سگ‌های ولگرد در سطح شهر زنجان

این افراد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشتند: سگ های ولگرد برای یافتن غذا و سیر کردن شکم، مدام درحال پرسه زدن و سرک کشیدن به زباله های رها شده در مقابل منازل مسکونی هستند که این موضوع حس ترحم افراد را بر می انگیزد و در این میان اگر حمایت‌ها از این گونه جانوری به صورت مدیریت شده نباشد در این صورت جمعیت آنها در مدت کوتاه چند برابر شده و سلامت، امنیت و آرامش جامعه و مردم را برهم خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک شهروند زنجانی گفت: آمد و شد آزادانه سگ‌های ولگرد و بلاصاحب، یک تهدید جدی بر سلامت و آسایش مردم و برهم زننده امنیت و آرامش جامعه است و به حتم پرسه زدن آنها در کوچه و پس کوچه ها، خیابان ها و بوستان های شهر با خطرات و تهدیدهایی همراه است که باید جمع آوری شوند.

رحمان مرادی افزود: برخی اوقات سگ‌های ولگرد به صورت گله‌ای در سطح شهرک های اقماری زندگی می‌کنند که افراد با مشاهده و ترس از هجوم آنها به خود می‌لرزند پس لازم است بی آنکه آسیبی به این مخلوقات خداوندی وارد آید از سطح شهر جمع آوری شده و در مکانی امن و ایمن نگهداری شوند.  

یک شهروند دیگر نیز گفت: پرسه زدن وقت و بی وقت سگ‌های بلاصاحب و سرگردان در سطح شهر خطر حمله به مردم را در پی دارد و از سویی نیز اگر فکری به کنترل و جمع آوری این جانوران با وفا نشود در این صورت جمعیتشان روز به فزونی نهاده و مشکلاتی عدیده ای را بوجود خواهند آورد.

سعید کریمی، افزود: همه باید حامی حیوانات باشند اما این حمایت ها نباید امنیت و آرامش شهروندان را به هم بریزد و اگر این سگ ها به شهروندان حمله ور شوند در این صورت چه کسی و یا چه ارگانی باید پاسخگو باشد.  

وی افزود: گاهی در میان آنها سگ های قوی هیکلی مشاهده می شود که انسان را به وحشت می اندازد و اگر به سمت فردی حمله ور شود بطور قطع و یقین کارش به بیمارستان خواهد کشید پس تا دیر نشده باید چاره ای اندیشیده شود که خوشبختانه عوامل شهرداری این روزها دست به کار شده و این سگ های ولگرد را به صورت زنده گیری جمع آوری می کند که کارشان قابل تقدیر است.

شهروند دیگری نیز با انگشت به چندین قلاده سگ ولگرد که در اطراف منازل مسکونی پرسه می زدند اشاره کرد و گفت: اگر این سگ ها از سطح شهر جمع آوری نشوند در آینده ای نه چندان دور به حتم جمعیت آنها چند برابر شده و امنیت و آسایش را از مردم شهر زنجان به ویژه شهرک نشینان و حاشیه نشینان خواهند گرفت.  

فریدون ولیزاده افزود: برخی افراد به عنوان حامیان حیوانات، مخالف جمع‌آوری سگ‌های ولگرد بوده و معتقدند که باید به صورت آزادانه زیست کنند در حالیکه مشاهده آنها در مناطق مختلف شهر برای شهروندان به ویژه بانوان و کودکان با ترس و وحشت همراه است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سگهای ولگرد تحت مراقبت نبوده و آزادانه در خیابان‌ها، کوچه پس کوچه ها و بوستان ها پرسه می‌زنند بنابراین ممکن است ترشحات بزاق و همچنین ادرار و مدفوع آنها باعث بیماری شهروندان شود.

سگهای ولگرد با سلاح آغشته به داروی بیهوشی زنده گیری می‌شوند

رییس اداره اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان نیز گفت: هرچند جمع‌آوری سگ‌های ولگرد برای شهرداری هزینه دارد اما لازم است که این جانوران، زنده گیری شده و به محل های امن و مطمئن و دور از شهر زنجان منتقل شوند.

حسین شکوهی، افزود: اکیپ های شهرداری به منظو جمع آوری سگ های ولگرد از سطح شهر زنجان از طریق سلاح آغشته به داروی بیهوشی، مبادرت به زنده گیری می کنند و سپس بی آنکه آسیبی ببینند به محل نگهداری سگ های ولگرد واقع در جاده زنجان - بیجار، انتقال می یابند.    

وی با بیان اینکه هزینه نگهداری، انگل زدایی، ضد عفونی، عقیم سازی، تزریق واکسن و تامین غذای روزمره سگ های جمع آوری شده بسیار بالا است، اظهار داشت: سگ های ولگرد جمع آوری شده پس از انتقال به محل جدید از سوی دامپزشکان پالایش، واکسن کوبی و در نهایت عقیم سازی و پلاک گذاری می‌شوند.

شکوهی با تاکید براینکه گرفتن سگ های ولگرد کار سخت و دشواری است، افزود: سگ ها، جانوران بسیار باهوش و زیرکی هستند و و در زنده گیری آنها باید حساس و محتاط بود چراکه از طریق بو، تهدید و خطر را احساس کرده و با مشاهده خودرو و عوامل شهرداری بلافاصله از محل متواری می شوند.    

وی با بیان اینکه خفت گیری سگ های ولگرد از سوی اکیپ ها به ندرت اتفاق می افتد و در بسیاری موراد تنها راه برای زنده گیری آنها استفاده از سلاح بیهوشی است، تاکید کرد: اکیپ های زنده گیری به هیچ وجه حق استفاده از سلاح ساچمه ای و گلوله زنی را ندارند و برای اینکه سگ ها اذیت نشوند از داروی بیهوشی با دوز پایین استفاده می شود.   

رییس اداره اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان گفت: متاسفانه امسال جمعیت سگ های ولگرد در سطه شهر زنجان زیاد شده است و شهرداری برای جمع آوری آنها ۲ اکیپ را بکار گرفته است.

شکوهی افزود: ماهانه ۲۰۰ قلاده سگ ولگرد از سوی این اکیپ ها از سطح شهر زنجان زنده گیری می شوند و هفته گذشته ۷۰ قلاده از این سگ ها به صورت کاملا بهداشتی عقیم سازی شدند و عقیم کردن مابقی آنها نیز به خاطر برودت هوا به زمان دیگری موکول شدند.  

جمعیت سگهای ولگرد کنترل می‌شود

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زنجان نیز گفت: کار جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب که در سطح شهر زنجان پرسه می زنند از سوی اکیپ‌های زنده گیری شهرداری زنجان با قوت در حال انجام است.  

حامد تقی بیگلو، افزود: جمع آوری سگ‌های بلاصاحب که در برخی از مناطق نیز موجب مزاحمت، ترس و وحشت شهروندان می‌شود به منظور ایجاد امنیت و حفظ آرامش، امری ضروری است و کنترل جمعیت آنها نباید نادیده گرفته شود.  

وی با بیان اینکه افزایش جمعیت سگ های ولگرد، رابطه مستقیم با پسماندهای غذایی شهری و روستایی دارد، اظهار داشت: اگر مدیریت دفع پسماند غذایی به شکل اصولی و مناسب نباشد در این صورت جمعیت جانوران مزاحم و تهدید کننده سلامت جامعه و آنان ها نیز فزونی پیدا می کند.

تقی بیگلو افزود: با فرهنگ سازی هرچه بیشتر در میان مردم و مدیریت اصولی دفع پسماند غذایی و همچنین همکاری سازمان‌های مردم نهاد (سمن ها) زیست محیطی و مردم، به حتم در آینده می توان شاهد کاهش جمعیت سگ های ولگرد در سطح شهر زنجان شد.

وی با بیان اینکه مردم مطمئن باشند که اکیپ های شهرداری برای جمع آوری سگ های ولگرد از سطح شهر زنجان دست به کشتار نمی زنند، افزود: در گذشته با استفاده از گلوله نسبت به جمع آوری سگ های بلاصاحب از سطح شهرها اقدام می شد اما چند سال است که توسط سلاح دارت آغشته به داروی بیهوشی، این کار صورت می گیرد.

تقی بیگلو، تصریح کرد: سگ های زنده گیری شده پس از انتقال به محل تعیین شده، انگل زدایی و عقیم سازی شده و سپس به محلی مناسب که به صورت فنس کشی و ایزوله شده است انتقال یافته و با جدا سازی سگ های نر و ماده از یکدیگر، جلوی زاد و ولد و ازدیاد آنها گرفته می شود.

وی با بیان اینکه هر سگ ماده در طی سال می تواند تا ۲ بار زاد و ولد کند، تصریح کرد: سگ ها در هر زاد و ولد بطور میانگین هفت تا هشت توله به دنیا می آورند و توله ها نیز از سن ۶ ماهگی به سن بلوغ رسیده و توان جفت گیری و زاد و ولد پیدا می کنند که به همین خاطر اگر مدیریت نشوند در این صورت با رشد تصاعدی جمعیت آنها مواجه می شویم.

برچسب‌ها خط حادثه مراکز جمع آوری سگ های ولگرد زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خط حادثه زنجان خط حادثه زنجان اخبار کنکور جمع آوری سگ های ولگرد سطح شهر زنجان جمعیت آنها سطح شهر سطح شهر عقیم سازی زنده گیری زاد و ولد جمعیت سگ اکیپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۳۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گاز‌های همراه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «مرتضی شاهمیرزایی» امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت) در آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید گفت: یکی از مشکلات اساسی صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ که «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده، تأمین خوراک پایدار است.

وی با تأکید بر اینکه همه باید برای تحقق راهبرد تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری در این مسیر حرکت کنیم، افزود: تقاضا دارم شرکت‌های ملی نفت، گاز، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به‌منظور تحقق جهش تولید کمک‌حال صنعت پتروشیمی باشند.

معاون وزیر نفت با اشاره به سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم در بالادست صنعت نفت به‌ویژه جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت، گفت: هم‌اکنون طرح‌های جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت در قالب چهار طرح برای جمع‌آوری گاز‌های غرب و شرق کارون از سوی شرکت پالایش بیدبلند خلیج‌فارس، شرکت هویزه خلیج‌فارس، ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و شرکت پتروشیمی مارون در حال اجراست تا از سوزاندن گاز‌هایی که در دهه‌های پیش سوزانده می‌شد، جلوگیری شود.

شاهمیرزایی تأکید کرد: حداکثر تا سه سال آینده درمجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب از گاز‌های همراه شرق و غرب کارون توسط صنعت پتروشیمی جمع‌آوری می‌شود که گاز متان آن به شبکه سراسری تزریق و C ۲+ آن خوراک پتروشیمی‌ها می‌شود.

وی امروز را روزی تاریخی دانست و بر همکاری تنگاتنگ دولت و بخش خصوصی برای اجرای هرچه سریع‌تر طرح‌های توسعه میدان‌های گازی تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز به‌عنوان شرکت مادر تخصصی، در این مسیر در کنار هلدینگ‌ها خواهد بود.

شاهمیرزایی، تکمیل زنجیره ارزش را مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی برشمرد و گفت: باید با شتاب بیشتر به‌سمت تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنیم و از وابستگی به خارج بی‌نیاز شویم، بنابراین صنعت پتروشیمی، با سرمایه‌گذاری در بالادست، از تکمیل زنجیره ارزش غافل نمی‌شود.

وی افزود: بومی‌سازی در حوزه کالا و تجهیزات، کاتالیست و مواد شیمیایی در صنعت پتروشیمی را از پیش‌تر‌ها آغاز کرده‌ایم.

معاون وزیر نفت تأکید کرد: برنامه‌ریزی تعمیرات اساسی مجتمع‌های پتروشیمی برای فصل زمستان، به‌دلیل محدودیت‌های کمبود خوراک در زمان کوتاه انجام شود.

شاهمیرزایی در پایان از شرکت‌های پتروشیمی درخواست کرد به پرداخت بهای خوراک و سوخت دریافتی مطابق قرارداد متعهد باشند.

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی
  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • سگ‌های ولگرد، بلای جان ده‌ها هزار ایرانی (فیلم)
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول
  • ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گاز‌های همراه
  • ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد