Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:48:53 GMT

توسعه فضای سبز در شهر خشک و بیابانی گنبد ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۳۸۰۷

توسعه فضای سبز در شهر خشک و بیابانی گنبد ادامه دارد

عبدالقدیر کریمی روز سه‌شنبه در ستاد توسعه فضای سبز گنبدکاووس اظهارداشت: توسعه فضای سبز در مناطق شهری و روستایی به‌ویژه مناطق شمالی این شهرستان باید مورد اهتمام دستگاه‌های متولی با محوریت دهیاران و شوراها قرار گیرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس نیز در این نشست با تبریک هفته منابع طبیعی (۱۵ تا ۲۱ اسفند) گفت که توزیع نهال برای زراعت چوب و ایجاد فضای سبز در محوطه ادارات، مدارس و مساجد و غرس نهال با همکاری چهار تشکل مردم نهاد حوزه منابع طبیعی و محیط زیست از جمله برنامه های این هفته در گنبد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرشید رحمانی افزود: از چند ماه پیش اجرای زراعت چوب در ۸۶۰ هکتار از اراضی گنبدکاووس در دستور کار قرار گرفته و تاکنون ۴۵۵ هکتار آن با توزیع و غرس ۵۳ هزار و ۵۰۰ اصله نهال انجام شد.

وی توزیع و غرس حدود ۲۰ هزار اصله نهال در روستاها و مدارس با همکاری دهیاری‌ها برای توسعه فضای سبز و توزیع ۳۰ هزار اصله نهال برای ایجاد فضای سبز ۱۰۰ هکتاری در یکی از واحدهای تولیدی گنبدکاووس را از دیگر برنامه‌های اداره منابع طبیعی این شهرستان برشمرد.

منصور طعنه گنبدی شهردار گنبدکاووس نیز دراین نشست گفت که از زمان واگذاری عرصه ۴۲ هکتاری چپرقویمه به شهرداری در چهار سال قبل تاکنون ۱۴ هکتار درختکاری شده و ادامه این طرح به دلیل قرارداشتن آن در خارج از محدوده شهر نیازمند انتقال سند این عرصه به نام شهرداری است.

همچنین رضا باقری بخشدار مرکزی گنبدکاووس از توزیع سه هزار نهال درختان مثمر با همکاری یکی از نیکوکاران این شهرستان بین اهالی روستاهای این بخش خبر داد.

گنبدکاووس با ۳۷۰ هزار نفر جمعیت و گستره پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

برچسب‌ها گنبدکاووس منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری گنبدکاووس منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری گلستان اخبار کنکور توسعه فضای سبز منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۳۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از ذخیره‌سازی ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری این استان پس از بارش‌های اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

جعفر مرادی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: این مهم در بارندگی‌های بهاری و پایان فصل زمستان ذخیره‌سازی شده است.

وی از وجود یک هزار و 500 سازه آبخیزداری در استان سمنان خبر داد و گفت: ظرفیت و مجموع حجم ذخیره‌سازی آن 12 میلیون متر مکعب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به کمبود بارندگی در استان سمنان و کاهش منابع آبی، گفت: ذخیره‌سازی این میزان آب که حاصل بارندگی‌های فصل بهار یعنی فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال است، بسیار حائز اهمیت است.

مرادی حقیقی با اشاره به اهمیت سازه‌های آبخیزداری گفت: این سازه‌ها علاوه بر حفظ آب و در نهایت ذخیره‌سازی آب به جلوگیری از وقوع سیلاب نیز کمک شایانی می‌کنند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی