Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:14:44 GMT

ابهام و حاشیه بر سر نام یک خیابان جدید در اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۴۴۳۶

ابهام و حاشیه بر سر نام یک خیابان جدید در اصفهان

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: ابهام بر سر نامگذاری یکی از خیابان‌های تازه احداث شده در اصفهان حاشیه‌ای تازه برای مدیریت شهری ایجاد کرده است. این خیابان با همکاری ارتش بهره برداری شده اما مسئولان این ارگان نظامی معتقدند برای نامگذاری آن به خواسته‌ها برای ثبت این خیابان به نام یکی از شهدای شاخص ارتش بی توجهی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خیابان به طول سه کیلومتر، عرض ۶۰ تا ۷۵ متر و عرض ترافیکی ۴۵ متر، از بلوار شهدای صفه و بلوار جانبازان به موازات خیابان ارتش احداث شده و به گفته احمد رضایی مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال صرف بهره برداری از آن شده است تا به حل معضل ترافیکی منطقه کمک کند. خیابان کمکی ارتش هنوز افتتاح رسمی نشده اما بهره برداری از آن آغاز شده خودروهای بسیاری از آن تردد می‌کنند.

۲۴ بهمن ۱۳۹۷ امیر سرتیپ محسن آذرافروز، ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در مراسم کلنگ زنی این خیابان گفته بود ارتش جمهوری اسلامی در منطقه دارای پتانسیل‌های خوبی برای توسعه عمرانی است و می‌تواند تعاملات بسیار خوبی با ارگان‌ها به ویژه شهرداری در این زمینه داشته باشد.

اما اکنون پس از گذشت دو سال به نظر می‌رسد این تعاملات در مرحله نامگذاری به نقطه مطلوبی نرسیده است.

نامگذاری پیشنهادی ارتش برای خیابان کمکی

مدیر ارشد ایثارگران آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری درباره فرایند طی شده در خصوص نامگذاری این خیابان به خبرنگار مهر می‌گوید: با توجه به همکاری صورت گرفته بین شهرداری و ارتش در ساخت این خیابان، از همان موقع و در حین اجرای این پروژه نامه نگاری‌های لازم با شهرداری انجام دادیم و درخواست کردیم نام یکی از شهدای شاخص ارتش برای این خیابان انتخاب شود. نام شهید سرلشکر ماشاالله آیتی را پیشنهاد دادیم اما مسئولین شهری نسبت به این پیشنهاد بی توجهی کردند.

حسین حاج علی عسکری ابراز می‌کند: شورای نامگذاری شهرداری به ما اعلام کردند ما اسمی از ارتش بر این خیابان نمی‌گذاریم. اما از آبان سال ۹۸ مجدداً پیگیری این مسئله را آغاز و موضوع را با وزارت کشور مطرح کردیم و آنها نیز به استانداری اعلام کردند تا این امر مهم اتفاق بیفتد و همه این مکاتبات موجود است.

ماشاالله آیتی کیست؟

آخرین مسئولیت شهید ماشاالله آیتی جانشین دانشکده توپخانه صحرایی بود. وی در دوران جنگ در مناطق مختلف عملیاتی جنوب و غرب کشور در سمت‌های فرماندهی همراه با رزمندگان اسلام به ویژه در عملیات‌های خیبر، بدر و ثامن الائمه (ع) حضور فعال داشت و بیش از ۸۰ ماه سابقه حضور در جبهه‌های دفاع مقدس در سابقه وی ثبت شده است.

آیتی سال ۱۳۲۷ در سجزی اصفهان به دنیا آمد، در مهر ماه سال ۱۳۴۷ وارد دانشکده افسری شد، در ۲۶ سالگی ازدواج نمود و سه فرزند دارد. وی در یکم اردیبهشت ۱۳۷۲ درسن ۴۳ سالگی منطقه شاه کوه بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به درجه رفیع شهادت رسید. شهید آیتی طراح لوله‌های توپ ۱۲۰ میلیمتری بود که در شرایط حساس و سخت جنگ انجام پذیرفت. از شهید آیتی به عنوان یک افسر با تجربه توپخانه، کتاب‌ها و پژوهش‌هایی نیز به یادگار مانده است.

قول دادند ولی پاسخ نمی‌دهند

مزین بودن کوچه و خیابان‌های شهر به نام شهدا نیز از رویه‌هایی بوده که طی چند دهه اخیر مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است. اینکه نام خیابان‌ها و اماکن عمومی که با همکاری نهادهای نظامی ساخته شده، مرتبط با آنها باشد اتفاق تازه ای نیست. به عنوان یکی از شاخص ترین نمونه‌ها بهار امسال خبر احداث بوستان ارتش به مساحت ۳۵ هکتار در محل پادگان ۰۶ ارتش در تهران به یکی از اخبار مهم مدیریت شهری در کشور بدل شد.

حاج علی عسکری با اشاره به پیگیری سایر نهادها از جمله بنیاد شهید و ستاد امر به معروف و سازمان حفظ آثار ارتش در این خصوص می‌افزاید: با پیگیری‌های صورت گرفته و نامه نگاری‌های متعدد نهایتاً آذرماه ۹۹ جلسه‌ای با حضور دکتر نوروزی شهردار اصفهان، آقای نصر اصفهانی رئیس شورای شهر و امیر آذرافروز ارشد آجا در منطقه، تشکیل شد و آقای نصر قول دادند این مسئله مجدداً در کمیسیون مربوطه مطرح و نام شهید آیتی برای این خیابان تصویب شود. اما از آن پس هیچیک مسئولین شهرداری پاسخ ما را نمی‌دهند.

خیابان دیگری به نام شهید آیتی

عضو شورای نامگذاری معابر و اماکن شهر اصفهان نیز در این ارتباط با بیان اینکه نامگذاری این خیابان به نام آیت الله طاهری آذر ۹۸ در دستور کار شورای نامگذاری قرار گرفته و بهمن ماه سال گذشته مصوبه شورای شهر را دریافت کرده است، به خبرنگار مهر می‌گوید: نامگذاری معابر و اماکن شهری در اصفهان به نام شهدا از سیاست‌های شهرداری اصفهان است اما درخواست ارتش در خصوص نامگذاری این خیابان بعد از مصوبه شورای شهر صورت گرفته است.

ایمان حجتی در خصوص حل این مشکل می‌افزاید: در این زمینه ما در نظر داریم خیابان دیگری که در منطقه گل نرگس در دست احداث است و به این خیابان عمود می‌شود، به نام شهید آیتی نامگذاری کنیم.

در حال مذاکره با ارتش هستیم

علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این ارتباط با بیان اینکه شهید آیتی و همچون دیگر شهدای هشت سال دفاع مقدس برای ما عزیز و قابل احترام هستند، به خبرنگار مهر می‌گوید: در رابطه با نامگذاری این خیابان باید توجه داشت که انتخاب نام آیت‌الله طاهری برای خیابان تازه تأسیس در بلوار شهدای صفه دارای مصوبه شورای شهر و تائیدیه کمیته انطباق است.

وی دلیل تأخیر در اجرای این مصوبه را آماده نبودن خیابان عنوان کرده و می‌افزاید: برای تغییر نام این خیابان تازه تأسیس در بلوار شهدای صفه نیازمند طی مراحل قانونی هستیم که تاکنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح می‌کند: در حال مذاکره با ارتش در این زمینه هستیم و به زودی به توافق خواهیم رسید.

رمز موفقیت کجاست؟

تیرماه امسال قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان در مراسم افتتاح یکی از پروژه‌های شهری با تاکید بر دوری از حواشی گفته بود: ارتش در تمام پروژه‌های عظیم شهری یاری رسان شهرداری بوده است و همین همکاری و تعامل با نهادها رمز موفقیت مدیریت شهری در کلانشهر اصفهان است. تعامل با ارتش در مناطق پنج و شش شهرداری رمز موفقیت‌هایی است که نفع آن عاید شهروندان اصفهان می‌شود.

هنوز زمان زیادی از این گفته‌های نمی‌گذرد اما به نظر می‌رسد رویه شهرداری و شورای شهر اصفهان در آخرین ماه‌های فعالیت در این دوره، به افزایش ابهامات و حاشیه‌ها منجر شده است.

کد خبر 5159679

منبع: مهر

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران شهرداری اصفهان شورای شهر اصفهان آیت الله طاهری نامگذاری خیابان ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر گرگان زلزله شیراز مشهد کرونای انگلیسی اردبیل شهید لیگ برتر فوتبال ایران نامگذاری این خیابان شهر اصفهان شورای شهر شهید آیتی نام شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویسی:فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: اگر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نمی‌توانند دخالت کنند و ببینند که بازی‌ها چگونه رقم می‌خورد و اگر عرضه ندارند، شورای امنیت ملی و حفاظت اطلاعات وسط بیایند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالله ویسی در نشست خبری پس از تساوی خارج از خانه فولاد مقابل آلومینیوم اظهار داشت: مقابل تیمی بازی کردیم که هفته‌های گذشته با نشاط و شاداب بازی کرد و نمونه بارز عملکردش مقابل پرسپولیس بود که دو بار عقب افتاد، اما پیروز شد. ما می‌دانستیم از بازی امروز چه می‌خواهیم. بازی پراسترس و پرتنش برای ما بود، اما بسیار مسلط بودیم و شایسته بازی کردیم. تمام نقاط قوت آلومینیوم را پوشش دادیم و به گل رسیدیم و می‌توانستیم گل‌های دیگری هم بزنیم. حتی در شروع نیمه دوم هم می‌توانستیم گلزنی کنیم، اما تمرکز تیم به‌هم خورد و گل خوردیم. می‌خواستیم نبازیم و برنده هم باشیم، اما نتوانستیم سه امتیاز را بگیریم.

وی ادامه داد: آدم حرص می‌خورد از اینکه برخی مواقع می‌گوییم ورزش سلامت و سالم است و پاکی دارد. اگر کمیته انضباطی، کمیته اخلاق، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نمی‌توانند دخالت کنند و ببینند که بازی‌ها چگونه رقم می‌خورند و اگر عرضه ندارند، من می‌گویم که شورای امنیت ملی و حفاظت اطلاعات وسط بیایند. حفاظت اطلاعات کشور ما بسیار قوی است. بیایند و بازی‌ها را رصد کنند و اجازه ندهند حق کسی خورده شود.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان تصریح کرد: ما جلوی دوربین به یک شکل دیگر حرف می‌زنیم و بازی‌مان یک‌جور دیگر در می‌آید. این بسیار حساس و به نوعی حق‌خوری است و ظلم به فوتبال. از کمیته اخلاق و انضباطی و فدراسیون فوتبال انتظار داریم که بیایند و بازی‌ها را رصد کنند. اینکه خودمان را به آن راه بزنیم و هر اتفاقی بیفتد، آن سر قضیه است که هم شما، هم من و تمام فوتبالیست‌ها و آدم‌ها می‌دانند. جلوی دوربین و میکروفون‌ها یک حرف دیگر می‌زنیم و پشت آن، کارهای دیگری انجام می‌دهیم. لطفاً جمع کنید و نگذارید حق کسی خورده شود؛ هم در قهرمانی و هم سقوط تیم و در همه لیگ‌ها.

ویسی راجع به اینکه اطراف تیم فولاد حواشی وجود دارد، گفت: ما نجاست فوتبال را ول کرده‌ایم و برای تیمی حاشیه درست می‌کنیم که نماد فوتبال ایران است. فولاد خوزستان باید در فوتبال ایران باشد. اینکه برای استقلال خوزستان، صنعت نفت و فولاد حاشیه درست می‌کنند، این ظلم است. بچه علی پروین فوتبالیست شد، اما او را به دلیل اینکه فرزند پروین است، خراب کردند. بچه ناصر حجازی هم فوتبالیست شد، اما او را نیز به همین دلیل له کردند. بچه افشاریان داور است، می‌گویند داور است. خب چه کاره باید شود؟ شغل پدرش بوده است.

وی تصریح کرد: می‌گویند فرزند فلان سردار در فولاد است. من نه سیاسی‌ام و نه کاری به این مسائل دارم. خب بچه سردار است و از 5 سالگی در تیم‌های مختلف فولاد بوده و حالا به بزرگسالان رسیده است. آن زمان پدرش سرباز بود، از کجا می‌دانست که پدرش سردار می‌شود؟ من نه از کسی طرفداری می‌کنم و نه می‌خواهم حق کسی ضایع شود، ولی تیم را به حاشیه نبریم. مگر او گناه کرده که پدرش سردار است؟ پسر من هم می‌خواست فوتبالیست شود، اما آنقدر گفتند که ویسی برای پسرش پارتی بازی می‌کند که حالا بیکار در خوزستان می‌گردد. برای چه باید این حرف‌ها را بزنیم؟ برای چه حاشیه درست می‌کنید؟ حالا فرزند سردار باید بمیرد؟ اگر رئیس دانشگاه می‌شد، می‌گفتند بچه سردار بوده است. اگر دکتر می‌شد، باز هم همین را می‌گفتند. اینها زشت است و خوب نیست.

وی در پایان گفت: می‌گفتند تاج اصفهانی است و می‌خواهند سپاهان قهرمان شود. پس قهرمانی سپاهان کجاست؟ هشت سال است که حق سپاهان خورده شده. خودمان را به آن راه نزنیم. همه می‌دانند که در تیم‌ها چه کار می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویسی:فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • اجرای بیش از ۵ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۷ اصفهان
  • اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
  • امضای قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در اصفهان
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • هوای ۸ شهر اصفهان سالم است
  • کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد