Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@02:26:21 GMT

شرایط ایده آل برای سرمایه گذاری در بورس

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۴۵۲۱

شرایط ایده آل برای سرمایه گذاری در بورس

یک کارشناس بازار سرمایه ، تصمیمات سازمان بورس درخصوص بازنگری حدنصاب سرمایه گذاری صندوق ها را در راستای متعادل سازی بازار ارزیابی کرد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، محمد مهدی ناسوتی فرد درباره مصوبات جدید سازمان بورس گفت: مصوبات سازمان به معنی دخالت در روند بازار نیست، از طرف دیگر با توجه رشد نرخ بهره و ارز همچنین قیمت های ارزنده سهام باید گفت که بورس در شرایط ایده آلی برای سرمایه گذاری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

ماجرای بورس ختم به خیر می‌شود؟

وی افزود: اگر صندوق ها حتی مجبور به خرید باشند، آسیب نمی بینند و شاید نقطه قوتی هم برای آنها تلقی شود؛ در واقع،  این مصوبه در شرایط فعلی مناسب بازار و قابل حمایت است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: تصمیمات جدید سازمان در راستای تعادل سازی یا منعطف شدن بازار است. به نوعی سازمان بورس از اهرم هایی که در اختیار دارد در شرایط بحرانی و حساس بهره می برد یا بهتر است بگوییم طرف تقاضا را تقویت می کند تا  نهایتا معاملات به وضعیت نرمال برسند .

ناسوتی فرد با تاکید بر اینکه قطعا بازار در آینده روند مثبتی در پیش خواهد گرفت، بیان کرد: با توجه به تمام حواشی ها، اتفاقات پیش رو نظیر انتخابات ریاست جمهوری، تعاملات بین المللی و .... بازار سرمایه راه خود را پیدا می کند و به روند صعودی بازخواهد گشت .

این کارشناس بازار سرمایه همچنین اظهار کرد: خرید و فروش های هیجانی را تاکتیک معاملاتی می دانیم که فقط در کوتاه مدت وجود دارد و تاثیری بر سرمایه گذاری بلند مدت ندارد.

منبع:سنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا بورس بازار بورس شاخص بورس بورس تهران فرابورس اخبار بورس بازار بازار سرمایه بازار سهام سهام سرمایه گذاری بازار سرمایه سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۴۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۱۲ اردیبهشت بازار سرمایه شاخص کل بورس با کاهش ۳ هزار و ۹۰۱ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز افزایش ۴۲ واحدی در تراز ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز بازار سرمایه ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومانی ثبت شده است. امروز همچنین ۲۳۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او افزود: امروز ۶۰ درصد بازار به عبارتی ۴۲۴ نماد در محدوده مثبت و ۴۰ درصد در محدوده منفی به کار خود پایان پایان دادند. امروز تعداد خریداران حقیقی در بازار ۹۸ هزار کد و تعداد فروشندگان حقیقی ۱۰۴ هزار کد بود. همچنین امروز صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود بیشترین میزان نقدینگی بودند و بیشتر خروج نقدینگی حقیقی‌ها به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

غفوری می‌گوید: این روز‌ها بازار کاملا بی رمق دنبال می‌شود و بازار در حالت بی میلی است و هیچ موتور محرکی با وجود ارزان بودن بازار دیده نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است