Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام محمدحسین رفیعی رییس ستاد جشنواره قرآن و حدیث جامعه المصطفی  گفت: بیست و شمشین دوره این رویداد علمی از اوایل مهرماه امسال با ابلاغ ۱۸ رشته در بخش طلاب و کارکنان المصطفی و ۲۰ رشته در بخش خانواده طلاب آغاز بکار کرد.

رییس ستاد جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی عنوان کرد: از مجموع ۱۸ رشته بخش طلاب و کارکنان المصطفی ۸ رشته به صورت شفاهی و ۱۰ رشته در قالب رویداد کتبی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیعی اضافه کرد: با بیان اینکه در مجموع ۱۱ هزار نفر در بخش طلاب و کارکنان و ۳ هزار نفر در بخش خانواده طلاب در این جشنواره شرکت کرده اند، گفت: مرحله نهایی بیست و ششمین دوره این جشنواره روز ۱۹ اسفندماه امسال از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب ترتیب خواهد یافت.

به گفته او، مراسم اختتامیه این جشنواره به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت محدود ترتیب خواهد یافت و آثار شفاهی بصورت از پیش ضبط شده مورد ارزیابی و داوری نهایی قرار می‌گیرد.

رفیعی افزود: تمام هزینه‌های جشنواره از منابع خیرین و خارج از بودجه‌های عمومی این نهاد علمی تامین شده‌است.

رییس ستاد جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی یادآورشد: درجشنواره امسال ۴ رشته جدید دربخش شفاهی شامل مقتل خوانی، دعا خوانی، همخوانی و خطبه خوانی برای اولین بار اضافه شده‌است.

او عنوان کرد: در مرحله اول ۳۰۰ نفر از طریق قرعه کشی برگزیده شده‌اند و در مرحله نهایی نفرات برتر رشته‌های معرفی می‌شوند و در مجموع از ۸۰ نفر برتر تجلیل به عمل می‌آید.

رفیعی گفت: تعداد شرکت کنندگان درجشنواره امسال نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش یافته، اما از نظر کیفی جشنواره تقویت شده است.

رییس ستاد جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اهتمام به امر قرآن و حدیث در جامعه المصطفی زیاد است و این نهاد علمی یکی از رسالت مهم خود را بالندگی حرکت‌های قرآنی برای تحقق توان رقابت پذیری طلاب المصطفی در کشور‌های مختلف است.

رفیعی تصریح کرد: ۹ درصد کل طلاب المصطفی حافظ کل قرآن کریم هستند و۳۰۰ نفر قاری برجسته نیز در این نهاد علمی مشغول تحصیل‌ می‌باشند.

او افزود: ۴ هزار پژوهشگر قرآنی به همراه ۲۹ گروه علمی قرآنی و حدیثی در ایران و هشت کشور دیگر از نمونه‌های اهتمام ویژه المصطفی به مساله قرآن و حدیث است.

 رفیعی تصریح کرد: تاکنون ۷۰۰ کتاب در موضوع قرآن و حدیث به زبان‌های مختلف دنیا توسط جامعه المصطفی ترجمه یا تدوین و ۳ هزار پایان نامه کارشناسی و رساله دکتری در موضوع قران و حدیث دفاع شده‌است.

رییس ستاد جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی بیان کرد: ۱۲ انجمن علمی مربوط به قرآن و حدیث به همراه ۶ مجله مرتبط به قرآن و عترت در ایران و خارج از کشور توسط این نهاد علمی اداره می‌شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره بین المللی قرآن کریم نهاد علمی قرآن و حدیث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد

حسن هاشمی پور عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان در سال ۱۴۰۳ به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسن هاشمی پور متولد ۱۳۵۰ در رفسنجان است که مقطع کارشناسی در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه تهران و مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر را گذرانده است.

وی استاد تمام رشته مهندسی شیمی بوده که دارای سابقه تدریس ۲۳ سال در دانشگاه‌های شهید باهنر کرمان و، ولی عصر (عج) رفسنجان است.

حوزه تخصص وی سینتیک شیمیایی و جداسازی مواد در قالب پژوهش‌های تجربی و ریاضی با تاکید بر فناوری نانو است که نتایج این تحقیقات چاپ حدود ۱۰۰ مقاله در مجلات معتبر ملی و بین‌المللی، یک ثبت اختراع بین‌المللی، یک کتاب با ناشر بین‌المللی و دو کتاب با ناشر ملی است.

دیگر خبرها

  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند