Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@18:34:16 GMT

نخستین پارک آبخیزداری در اراک افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۴۷۱۹

نخستین پارک آبخیزداری در اراک افتتاح می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی با اشاره به هفته منابع طبیعی اظهار کرد: نخستین پارک آبخیزداری در سطح کشور در شهرستان اراک در منطقه گردشگری گردو افتتاح می‌شود.

عبدالحسین محمدی افزود: مساحت این پارک یک هزار و ۴۱۳ هکتار است.

وی اضافه کرد: کار توزیع نهال با توجه به بارندگی‌های اخیر و گرم شدن هوا از ابتدای اسفندماه آغاز شد و حدود یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال در نظر گرفته شده که به صورت رایگان توسط نهالستان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی بیان کرد: ۳۰۰ هزار اصله از این تعداد درخت صنوبر و مابقی آن از گونه‌های با نیاز آب کم است که با شرایط اقلیمی استان سازگاری دارد؛ این نهال‌ها به صورت گلدانی و ریشه‌لخت توزیع می‌شود.

کد خبر 588241 برچسب‌ها استان مرکزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۴۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش و توزیع ۱۱۰ تن آسفالت درمنطقه۲ اراک

سرپرست منطقه۲ شهرداری اراک ازپخش و توزیع ۱۱۰ تن آسفالت در سطح منطقه دو اراک در یک هفته اخیر خبر داد.

ناصر عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی اظهارکرد: عملیات مکانیزه و پخش دستی روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی منطقه برای بهبود و ارتقا سطح کیفی وضعیت معابر در دستور کار قرار دارد.

وی بااشاره به اینکه با مناسب شدن وضعیت آب و هوا توزیع آسفالت در سطح منطقه در حال انجام است افزود: عملیات مکانیزه و پخش دستی روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی منطقه برای بهبود و ارتقا سطح کیفی وضعیت معابر در دستور کار قرار دارد.

سرپرست منطقه۲ شهرداری اراک تصریح کرد: در همین راستا روکش کامل آسفالت کوچه لطیفی در خیابان جنت با توزیع ۵۰ تن و لکه گیری کوچه های شمس و نیک روش صورت گرفت.

عسگری اضافه کرد: همچنین بهسازی و لکه گیری روکش آسفالت ورودی شهرک گردو از سمت کمربندی جنوبی با هدف بهبود وضعیت معابر، ایمن سازی و جلب رضایتمندی شهروندان انجام شد.

وی در خصوص سایر فعالیت های اخیر صورت گرفته در سطح منطقه دو اراک گفت: تسطیح، شن ریزی و اجرای ۶۰ تن آسفالت در پیاده رو جنب رستوران شمس العماره همچنین بن بست آفتاب در کوچه نهضت یک واقع در خیابان دکتر شریعتی، عملیاتی شد.

سرپرست منطقه۲ شهرداری اراک ادامه داد: در راستای تعریض خروجی شهرک گردو به سمت کمربندی جنوبی، ۸۰ متر طول جدول گذاری مجدد، برش آسفالت، پاکسازی و جمع آوری نخاله های آن برای اجرای آسفالت انجام شد.

عسگری اظهارکرد: به درخواست شهروندان، برای تسهیل تردد خودروها تعریض کانال عرضی ورودی کوچه مهری واقع در خیابان شهید شیرودی آن انجام شد.

وی افزود: همچنین تعمیر جداول و تعویض دال های بتنی شکسته میدان دارایی تکمیل شده است.

کد خبر 749447

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • پخش و توزیع ۱۱۰ تن آسفالت درمنطقه۲ اراک
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی