Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@08:41:39 GMT

پمپ کارواش و قطعات پمپ کارواش

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۵۳۲۲

پمپ کارواش و قطعات پمپ کارواش

پمپ کارواش از جمله دستگاه‌هایی است که دارای ساختاری ساده اما بسیار کاربردیست که باعث بالا رفتن فشار آب می‌شود. معمولا تمیز بودن تجهیزات و سطوح‌های مختلف و پاک بودن آن‌ها از هر نوع آلودگی و کثیفی، یکی از دغدغه‌های روزانه ما به شمار می‌آید.

پمپ کارواش از جمله دستگاه‌هایی است که دارای ساختاری ساده اما بسیار کاربردیست که باعث بالا رفتن فشار آب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا تمیز بودن تجهیزات و سطوح‌های مختلف و پاک بودن آن‌ها از هر نوع آلودگی و کثیفی، یکی از دغدغه‌های روزانه ما به شمار می‌آید به طوریکه برای تمیز نگه داشتن آن‌ها به تجهیزات و اقدامات متفاوتی نیاز پیدا می‌کنیم. یکی از این تجهیزات، پمپ کارواش است که علاوه بر شستشوی تجهیزات و تمامی سطوح‌ها با کیفیت عالی، در زمان، مصرف آب، مواد شوینده و مصرف انرژی نیز صرفه جویی می‌شود.

پمپ کارواش در انواع مختلف و ابعاد متفاوت در بازار وجود دارد. از جمله معروف‌ترین این پمپ‌ها می‌توان به پمپ کارواش اینترپمپ و پمپ پرتولینی و... اشاره کرد. این پمپ‌ها هم به شکل گازسوز طراحی شده‌اند و هم به صورت برقی، که هر کدام محاسن و معایب خاص خود را دارد. قیمت پمپ کارواش نیز بسته به نوع قدرت و کارایی که دارد بر حسب خانگی یا صنعتی و یا نیمه صنعتی بودن آن در رنج‌های مختلف در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود. فروشگاه تجهیزات صنعتی و کشاورزی آب نیرو از جمله فروشگاه‌های بزرگ و معتبر ایرانیست که بهترین برندهای پمپ آب را در ابعاد مختلف و کیفیت عالی در ویترین فروشگاهی خود قرار داده است تا شما به راحتی بتوانید دستگاه‌های مورد نیاز خود را از این فروشگاه تهیه نمایید. در ادامه شما را با طریقه کار این دستگاه‌ها و انواع آن آشنا خواهیم ساخت تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

طریقه کار پمپ کارواش

پمپ کارواش با کمک اتصال به یک مخزن، آب مورد نیاز را تامین می‌کند. منبع آب نیز به کمک یک شیلنگ نازل به دستگاه پمپ کارواش متصل می‌شود. فشار آب ورودی توسط پمپ آب قوی‌تر شده و به شکلی فشرده‌تر به سمت بیرون هدایت می‌شود. این فرآیند باعث می‌گردد تا با کمک فشار وارد آمده بر روی آب توسط پمپ به راحتی بتوان هر نوع آلودگی را از روی سطوح پاک کرد. دستگاه پمپ کارواش از طریق سوخت‌های فسیلی و یا جریان برق، انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌کنند. آب از طریق شیلنگ به لنس یا نازل دستگاه انتقال یافته و در آنجا نحوه پاشش آب به کمک این نازل‌ها تعیین می‌شود و کار لنس نیز در این دستگاه افزایش سرعت‌دهی و تسهیل بخشیدن فرایند می‌باشد.

عملکرد پمپ‌های فشار قوی از نوع جابه جایی مثبت است. در واقع به کمک پمپ کارواش، آبی که توسط یک شیر ورودی در درون یک مخزن ذخیره شده با حرکت جابه جایی مثبت پمپ، فشار وارد شده بر این آب بالا رفته به طوری که با باز کردن شیر خروجی این فشار را به لنس و نازل منتقل می‌کند. اکثر پمپ‌های کارواش از جمله پمپ کارواش اینتر پمپ و پمپ پرتولینی مجهز به یک سیستم قطع کن خودکار هستند. به این صورت که وقتی کاربر ماشه تفنگی را رها می‌کند دهانه خروجی به صورت اتوماتیک بسته شده و آب به مسیر ورودی خود باز می‌گردد. در نتیجه از هدر رفت آب و همچنین انرژی جلوگیری کرده و اجزای دستگاه کمتر دچار آسیب می‌گردند.

اجزای تشکیل دهنده پمپ کارواش

اجزای تشکیل دهنده پمپ کارواش شامل موارد زیر است:

موتور

یکی از اصلی‌ترین قسمت پمپ کارواش محسوب می‌گردد. در امر شستشوی ابزار آلات بزرگ و اتومبیل و همچنین شستشوی مکان‌های بزرگ مثل کارخانه جات، نیاز به موتوری قوی است که بتوان قدرت لازم و نیروی شدیدتری را جهت شستشو تامین کرد. این موتورها بر حسب سانتی‌متر مکعب و نیز اندازه مخزن کمپرسور محاسبه می‌گردند و قدرت موتور نیز بر مبنای وات و آمپر اندازه‌گیری می‌شود. اندازه و قدرت این قطعه تاثیر مستقیم بر قیمت پمپ کارواش دارد.

شیلنگ کارواش

این وسیله در افزایش آب‌دهی و راندمان پمپ کارواش تاثیر عمده‌ای دارد. در بیشتر انواع پمپ کارواش‌ها از شیلنگ‌هایی با قطر ۱.۴ اینچ و دولایه استفاده می‌شود. میزان انعطاف پذیری، جنس و وزن سبک این شیلنگ‌ها بر روی قیمت و میزان کارایی پمپ کارواش تاثیر مستقیم دارد.

نازل

این وسیله نیز نوع پاشش آب و نوع فشار خروجی آن را تعیین می‌کند. نازل توربوی روتاری از رایج‌ترین نازل‌ها در سطوح مختلف به شمار می‌آید. در حال حاضر بنا به نیاز سطوح در بازار ۷ نوع نازل وجود دارد.

از پمپ کارواش در شستشو و تمیز کردن سطوح جهت چربی زدایی، رسوب زدایی، رنگ بری، شستشوی تأسیسات و تجهیزات قدیمی، شستشوی اتومبیل، راه روها و راه پله ساختمان‌ها، سالن‌های کارخانجات و... استفاده می‌گردد.

انواع پمپ کارواش

به طور کل پمپ کارواش موجود در بازار در سه نوع خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی موجود می‌باشد و تنها تفاوت آن‌ها با هم قدرت و نوع فشار بار الکتریکیشان است. پمپ‌های صنعنتی سه فاز بوده در حالی که در نوع خانگی این پمپ‌ها تک فاز هستند. پمپ‌های مورد استفاده در داخل کارواش‌ها از نوع پیستونی است که جهت مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از لحاظ مصرف سوخت نیز پمپ کارواش در دو مدل گاز سوز و برقی در بازار موجود است. پمپ کارواش گاز سوز دارای قدرت بیشتری بوده و چون به برق نیازی ندارند حمل و نقل آن‌ها بسیار ساده‌تر و راحت‌تر است. همچنین قطعاتی که در این پمپ به کار رفته از عمر بالاتری برخوردار می‌باشد. البته قیمت آن از دیگر انواع پمپ کارواش‌ها گران‌تر بوده و هزینه نگهداری و تعمیرات آن نیز بالاست. سر و صدای بیشتری نسبت به پمپ‌های دیگر ایجاد می‌کند و وزن و اندازه و تولید دود آن نیز بسیار بالاتر از بقیه پمپ کارواش‌های موجود در بازار است.

پمپ کارواش برقی نسبت به نوع گازی از قیمت مناسب‌تر و سرو صدای کمتری برخوردار است و از آن می‌توان در داخل ساختمان نیز استفاده کرد. هزینه تعمیرات قطعات پمپ کارواش و نگهداری آن نسبت به گاز سوز کمتر بوده و ایجاد دود نمی‌کند؛ اما با تمام این مزایا از قدرت کمتری نسبت به نوع گازی برخوردار است. به دلیل برقی بودن، از آن در همه مکان‌ها نمی‌توان استفاده کرد. سیم متصل به آن در حین کار ایجاد مزاحمت کرده و قطعات آن از جنس پلاستیکی می‌باشد و در نتیجه از مقاومت کمتری برخوردار است.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با انواع پمپ کارواش از جمله پمپ کارواش اینتر پمپ و پمپ پرتولینی و سایر پمپ‌ها و نیز جهت بررسی قیمت پمپ کارواش به سایت فروشگاه آب نیرو مراجعه کرده و ضمن بازدید از محصولات فروشگاه، در صورت لزوم از راهنمایی‌های مشاورین فروش این سایت نیز بهرمند شوید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پمپ آب کارواش پمپ کارواش پمپ کارواش کارواش ها دستگاه ها پمپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت شدید فشار آب شهرستان رودبار، امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ احمد گلباغی گفت: به دلیل تعمیر شبکه برق تاسیسات آب رسانی شهرستان رودبار، مشترکان آب سراسر این شهرستان، از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه تا غروب امروز با افت شدید فشار و یا قطعی آب مواجهند.

وی با بیان اینکه افت فشار و یا قطعی آب در مناطق بالادست این شهرستان ممکن است تا فردا صبح ادامه یابد ، از شهروندان رودبار خواست با مدیریت مصرف و ذخیره مقداری آب، با متخصصان امر همکاری کنند.

دیگر خبرها

  • قهرمان اسبق جودو درگذشت؛ امیر ملکی پور کیست و چرا درگذشت؟!
  • افت شدید فشار آب شهرستان رودبار، امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • فیلم | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!​
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین