Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و بانک قرض الحسنه رسالت ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این تفاهم نامه کار ارزشمندی بوده و باید خدا را شاکر باشیم که با همت مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت این اقدام انجام شده است، گفت: براساس این تفاهم نامه هر خانواده‌ای در قالب طرح  مسکن ملی ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات ۵ ساله و با کارمزد ۴ درصد است و مشمول دهک های یک تا سه می شود، افزود: اولویت پرداخت این تسهیلات، جوانانی هستند که تازه ازدواج کردند و نیازمند تامین مسکن هستند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ما در این رابطه شهرها تعیین کرده و براساس اراضی های که پیش بینی شده و پروژه ها براساس ظرفیت های که خود موسسات دارند اجرایی خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه شبکه بزرگ اجتماعی که پیوسته به بانک رسالت هستند این کار را اجرا خواهند کرد، گفت: صاحبان حسابی که با این بانک مشارکت می‌کنند با پرداخت این تسهیلات در این امر هم مشارکت می‌کنند.

این مقام مسئول در رابطه با نوسازی بافت های پیرامون حرم امام رضا(ع) گفت: طرح پیرامون حرم امام رضا (ع) هم از برکات ماه رجب بود‌ه که بعد از سال‌های بسیار زیاد در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شد.

او بیان کرد: این طرح تفصیلی پلاک به پلاک تعیین شده و سه مشخصه در آن باید رعایت شود به طوری که در این طرح باید اجتناب شود از مجاور زدایی و مجاورانی که در بافت محلات پیرامون حرم بوده‌اند.

این مقام مسئول یادآور شد: بخش‌هایی که تاکنون تخریب شده باعث تاسف است اما بافت‌هایی که باقی مانده‌اند باید هرچه سریعتر ساماندهی و نوسازی شوند.

اسلامی توضیح داد: پهنه‌بندی حرایم زیارت و همپیوندی حرم با شهر (ایده حرمشهر) بر اساس الگوی ساختاری تار و پود، تسهیل و ترغیب استمرار سکونت پایدار مجاوران در محدوده از طریق ارتقای کیفیت اجتماعی فضا، ارتقاء خدمات عمومی و ارائه ضوابط و مقررات متناسب به منظور نوسازی بافت توسط ساکنان؛ تقویت زمینه‌های حضور و اقامت طیف متنوع اقتصادی، اجتماعی زائران در محدوده پیرامون حرم و همچنین دسترس‌پذیری و تحرک مناسب و کنترل شده برای بافت (مجاوران و زائران) با اولویت پیاده‌مداری و توجه به مراتب تشرف از جمله اصول و سیاست‌های بنیادین طرح ویژه به مثابه خطوط هدایت کننده این طرح است که در تمام فرآیند تدوین تا اجرا، باید مورد توجه تمام نهادهای ذی‌ربط  قرار گيرد.

اسلامی توضیح داد: سرمایه گذاری و بارگذاری در محورهای حرم نباید انجام شود چراکه حرم امام رضا(ع) کماکان کانون توجه مسلمانان است و اجازه نداریم میراث کارکردی و کاربری آن تغییر کند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: به زودی این طرح ابلاغ می‌شود و همچنین در تعامل یک پارچه با شورای عالی شهرسازی و معماری گذشته آن را بررسی کرده‌ایم و تمامی تخلفاتی که صورت گرفته احصا شده و با یک انتظام بخشی همه جانبه آن را پیش خواهیم برد و در یک زمان بندی فشرده و هرچه سریعتر آن را اجرایی خواهیم کرد.

منبع: الف

کلیدواژه: راه و شهرسازی پیرامون حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۵۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری

به گزارش پارس نیوز، وام 100 میلیون تومانی طرح طراوت بانک آینده با سود 23 درصدی به متقاضیان پرداخت می‌شود و افراد با دریافت آن تنها امکان خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک مذکور را دارند. بر اثر پرداخت این تسهیلات حساب وام گیرنده مسدود خواهد شد. این یکی از تضمین‌های تسهیلات مذکور است. علاوه بر این، افراد باید ضامن رسمی نیز داشته باشند تا تسهیلات به آن‌ها پرداخت شود. افراد بعد از دریافت تسهیلات مذکور و خرید کالای مورد نظر، 36 ماه فرصت بازپرداخت اصل و سود این تسهیلات را دارند.

با در نظر گرفتن شرایط مذکور، میزان هر قسط این وام به 3 میلیون و 870 هزار و 972 تومان می‌رسد. کل سود وام 39 میلیون و 354 هزار و 998 تومان بوده و جمع رقم تسهیلات و سود آن 139 میلیون و 412 هزار و 998 تومان اعلام شده است.

  روش غیرحضوری دریافت وام 100 میلیون تومانی طرح طراوت بانک آینده چگونه است؟

افرادی که به این تسهیلات نیاز داشته و فرصت حضور در شعب بانک آینده را ندارند، می‌توانند به صورت غیرحضوری برای این وام درخواست بدهند. افراد به منظور ثبت نام برای دریافت وام مذکور باید در سامانه پیشخوان مجازی ویژه مشتریان بانک یا سامانه ساتا تشکیل پرونده بدهند و سپس با تکمیل فرآیند، تسهیلات مذکور را دریافت کنند. همچنین افراد بعد از دریافت مبلغ وام امکان خرید اینترنتی و غیرحضوری کالا یا محصول مورد نظر از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک آینده را خواهند داشت.

منبع: رده

دیگر خبرها

  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال