Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرحیم لطفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: از این مقدار اراضی در ۵۲ هکتار طرح های کشاورزی از جمله گلخانه و صنایع تبدیلی، دامپروری، واحدهای صنعتی راه اندازی شد.

به گفته وی اکنون اختصاص ۵۰ هکتار زمین کم بازده برای اجرای طرح های زیرساخت اکتشاف نفت و گاز (پالایشگاه) در شهرستان گمیشان در دست پیگیری است که پس از اتمام طرح مطالعاتی به دستگاه مربوطه واگذار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح اکتشاف نفت و گاز در شمال شهرستان گمیشان از امسال با ایجاد زیرساخت و حفر چاه آغاز شده است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: اواخر سال قبل نیز ۶ هزار هکتار زمین از مراتع درجه ۲ و سه در گمیشان برای ایجاد شهرک کشاورزی و اجرای طرح توسعه بخش شیلات و آبزیان (پرورش میگو) واگذار گردید.

راه اندازی شهرک کشاورزی گمیشان در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت پرورش آبزیان در گلستان است که با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی ساخته می شود.

مطابق گزارش مسوولان سازمان جهادکشاورزی گلستان در این شهرک علاوه بر تولید ۱۳ هزار تن میگو، سه هزار و ۴۴۴ فرصت شغلی نیز ایجاد می شود.

شهرستان گمیشان با ۸۰ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان و هم مرز با کشور ترکمنستان و در مجاورت دریای خزر واقع شده و اکثر جمعیت آن را ترکمن های اهل سنت تشکیل می‌دهند.

 گلستان هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در بخش صنعت و صنایع تبدیلی کشاورزی دارد که ۹۷ درصد آن را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد و بخشی از این صنایع در ۲۴ شهرک و ناحیه صنعتی مستقر هستند.

این استان ۸۶۲ هزار هکتار عرصه مرتعی در شمال و در همسایگی کشور ترکمنستان، ۴۵۲ هزار هکتار جنگل در نواحی جنوبی، ۱۲۰ کیلومتر ساحل دریای خزر از بندرگز تا گمیشان، ۶۶۷ هزار هکتار زمین زراعی و افزون بر ۳۰ هزار هکتار باغ مثمر دارد

برچسب‌ها اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان توسعه ایران توسعه اقتصادی گرگان گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران توسعه اقتصادی توسعه ایران توسعه اقتصادی گرگان گلستان اخبار کنکور هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۶۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند

فرید قشلاقی در بازدید ازاجرای عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد جزئیات این طرح،گفت: بر اساس این طرح مشارکتی، اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: برداشت آب از سد سهند از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزء فاز پنج سد سهند است.

وی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری و بر تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الکوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد

فرماندار هشترود به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت