Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدعلی موسوی روز سه‌شنبه در نشستی با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی در فرمانداری مراغه اظهار داشت: برای احداث ناحیه صنعتی در بخش سراجوی مراغه، مجموعه شهرستان آماده همکاری برای تامین زمین و رفع موانع پیش روست.

وی سیاست توسعه ای شهرستان را به طرف بخش سراجو عنوان کرد و گفت: برای ایجاد ناحیه صنعتی در این بخش بیش از ۵۰ هکتار زمین نیاز است و امیدواریم شهرک های صنعتی استان نیز طرح مطالعه ایجاد ناحیه صنعتی را در دستور کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: متاسفانه بخش سراجوی مراغه یکی از محرومترین بخش های آذربایجان شرقی است و نیازمند ورود فوری دستگاه های اجرایی برای عمران و آبادانی این منطقه هستیم.

موسوی با اشاره به وضعیت شهرک صنعتی مراغه خاطرنشان کرد: در شهرک صنعتی فعلی مراغه نیز ۱۸ هکتار زمین وجود دارد تا در اختیار متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت قرار گیرد.

وی با اشاره به تمایل سرمایه گذاران برای حضور و سرمایه گذاری در مراغه گفت: با توجه به استقبال سرمایه گذاران و وجود زمین قابل واگذاری در شهرک صنعتی، نیازمند طرح توسعه شهرک صنعتی مراغه هستیم.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۹ و در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید» ۱۵ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت و برای بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال زایی شد.

وی گفت: مراغه با تمامی قدمت، بزرگی و پتانسیلی که دارد، در حوزه صنعت عملکرد خوبی نداشته است.

وی گفت: مجموع تولیدات بخش کشاورزی شهرستان سالانه ۶۰۰ هزار تن است و مراغه یکی از قطب های کشاورزی کشور محسوب می شود که متاسفانه در حوزه صنایع تبدیلی هیچ اقدامی برداشته نشده است.

موافق ایجاد ناحیه صنعتی در بخش سراجو هستیم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست گفت: این مجموعه موافق ایجاد ناحیه صنعتی در بخش سراجوی مراغه است و باید موقعیت، انشعابات و موضوعات محیط زیستی محل مورد نظر جهت احداث ناحیه صنعتی در نظر گرفته شود.

سید مرتضی نیرومند گفت: قبل از احداث ناحیه صنعتی باید از حضور سرمایه گذاران و علاقه مندی آنان به سرمایه گذاری در این منطقه  اطمینان حاصل کنیم.

وی در ادامه به وضعیت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: امسال با بهره برداری از ۱۶۵ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی استان با سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد ریال برای ۲ هزار و ۴۶۳ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: همچنین امسال ۳۷۵ فقره قرارداد در کل شهرک ها و نواحی صنعتی استان با مساحت واگذاری ۱۷۲.۳ هکتار منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد اشتغال براساس جواز تاسیس هشت هزار و ۱۷۵ نفر و سرمایه گذاری ثابت براساس جواز ۲۹۶۸۹ میلیارد ریال خواهد بود.

شهرستان مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای ۱۷۳ روستا شامل ۷۴ روستا در بخش مرکزی و ۹۹ روستا در بخش سراجو است.

این شهرستان با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مراغه آذربایجان شرقی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مراغه اخبار کنکور ایجاد ناحیه صنعتی آذربایجان شرقی شهرک های صنعتی سرمایه گذاری شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۶۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، هاشمی، مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین تصریح کرد: کارفرمایانی که در این طرح مشارکت کنند مشمول برخی معافیت‌های مالیاتی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«رأی باز» امکانی قانونی برای برخی محکومان به حبس است که به آنها اجازه می‌دهد دوران محکومیت خود را با فعالیت در شهرک‌های صنعتی یا واحد‌های تولیدی و کسب درآمد از این طریق، بگذرانند.

دیگر خبرها

  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز