Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‌های جدید با امیدواری به روزهای پیش رو در سال 2021، انتظار دارند که در بخش صنایع بالادستی نفت قراردادهای ادغام و خرید دوباره رونق بگیرند.

به گزارش «انرژی امروز» از rigzone، در سال 2020 و در مقایسه با سال پیش از آن تعداد قراردادهای ادغام و خرید (M&A) تقریبا تا 40 درصد کاهش یافت و از سویی ارزش این قراردادها هم با کاهش 50 درصدی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش شرکت مشاوره Deloitte & Touche سال 2020 سالی بی سابقه و پر آشوب برای صنعت نفت و گاز بود و به کاهش هزینه های سرمایه گذاری Capex منجر شد، از سویی تعداد شرکت هایی که اعلام ورشکستگی کردند به شدت بالا رفت.

بر اساس این گزارش، 138 قرارداد بالادستی به ارزش 70 میلیارد دلار در سال 2020 بسته شد در حالی که یک سال قبل از آن، در سال 2019، تعداد این قراردادها 238 فقره و ارزش کل آنها 134 میلیارد دلار بود.

سال گذشته 53 درصد این قراردادها مربوط به صنایع بالادستی ایالات متحده بوده است.

بخش خدمات میادین نفتی (OFS) هم از سال 2019 تا 2020 به شدت آسیب دیده است.

کل ارزش قراردادهای نفتی این بخش از 2019 تا 2020 تا 90 درصد کاهش یافت و از 19 میلیارد دلار به 1.8 میلیارد دلار رسید.

در این گزارش آمده است که در سال 2020 در مقایسه با سال 2019 تعداد قراردادهای بخش خدمات میادین نفت و گاز به یک پنجم کاهش یافت و از 61 قرارداد سال 2019 به 28 قرارداد در سال 2020 تقلیل پیدا کرد.

و از همه بدتر اینکه برای اولین بار از سال 2013 تا کنون، هیچ قرارداد ادغام و خرید صنایع نفت و گاز در سال گذشته میلادی از مبلغ یک میلیارد دلار بالاتر نرفت.

 

برچسب هاانرژی امروز خدمات میادین نفتی (OFS) شرکت مشاوره Deloitte & Touche قراردادهای ادغام و خرید (M&A) هزینه های سرمایه گذاری Capex

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز خدمات میادین نفتی OFS شرکت مشاوره Deloitte Touche هزینه های سرمایه گذاری Capex آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو میلیارد دلار سال 2020 نفت و گاز سال 2019

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۷۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان از ادامه عملیات احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: قرارداد این پروژه که شامل اجرا و حفاری شمع و فونداسیون سرشمع، ستون و عرشه است، تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مشخصات کلی پروژه احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) اظهار کرد: قرارداد این پروژه با عنوان پروژه عملیات احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) به سمت خیابان شریف واقع در محدوده مناطق ۸ و ۱۱ شهرداری اصفهان بسته شده است.

وی افزود: از تأثیرات شاخص این پروژه می‌توان به کاهش ترافیک روی پل امام خمینی (ره) و سهولت دسترسی به خیابان‌های شریف و درخشان اشاره کرد.

کد خبر 748630

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • خروج علیه شهردار تهران
  • جزئیات طرح ماندگار بانک رفاه کارگران
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳