Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، شهرام صمدی نیا رئیس سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ در توضیحی پیرامون جشنواره اظهار کرد: «دردانه» به عنوان اولین جشنواره ملی زیورآلات سنتی ایران در دو قسم طراحی و ساخت که هر کدام از این دو خودشان به بخش هایی قابل تقسیم هستند برگزار می‌شود. در بخش طراحی، دو بخش طراحی دستی و طراحی رایانه ای را داریم و در بخش ساخت نیز دو بخش سنتی و صنعتی را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ عنوان کرد: این جشنواره به همت پژوهشکده هنرهای سنتی کشور با همکاری موزه بانک ملی ایران و سازمان بسیج هنرمندان در دو بخش طراحی و ساخت زیورآلات برگزار می‌شود.

او ادامه داد: علاقه مندان به شرکت و حضور در این جشنواره می توانند تا 15 اسفند ماه 1399 ثبت نام خود را انجام دهند و تا 20 اسفند ماه جاری نیز امکان ارسال آثار از سوی هنرمندان وجود دارد. داوری آثار در فروردین ماه 1400 خواهد بود و نمایشگاهی نیز در اردیبهشت ماه 1400 برپا خواهد شد، همچنین در پایان جشنواره یک کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد که سازمان فنی و حرفه ای کشور به شرکت کنندگان آن گواهی پایان دوره اعطا خواهد کرد.

صمدی نیا تصریح کرد: طی تفاهم نامه ای با شبکه هفت سیما مقرر شد برای آموزش این هنر اصیل در سال 1400 پکیجی 200 قسمتی از این هنر ایرانی و اسلامی به علاقه مندان آموزش داده شود. 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ گفت: در این جشنواره، در هریک از بخش‌های پنج‌گانه دو نفر برگزیده می‌شوند که هریک 5 میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

 

 

* معرفی شورای سیاستگذاری ششمین جشنواره «فردا»

حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی طی حکمی، دکتر عیسی علیزاده، دکتر محمدرضا پورعابدی، پرویز کرمی، بهزاد رشیدی، محمد حمیدی مقدم، محسن یزدی، سید ‌احمد رسولی‌نژاد، روح‌الله حسینی، کسری نوری، صدیقه ببران، سید جمال هادیان طبایی زواره، قاسم بی‌نیاز و محمدحسن ترابی را به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری و هماهنگی ششمین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) منصوب کرد. 

علاوه بر این افراد که هریک نماینده یک دستگاه و سازمان مرتبط با موضوع جشنواره فردا از جمله جهاد دانشگاهی، مجلس شورای اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارتخانه‌های صنعتی کشور هستند، محمدمهدی رحیمیان به عنوان نماینده جامعه عکاسی، علی خسروی به عنوان نماینده انجمن کارگردانان سینمای مستند ایران و همچنین یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند ایران نیز عضو این شورا هستند تا ضمن تعیین سیاست‌های این رویداد ملی، هماهنگی‌های بین دستگاهی برای برگزاری و تاثیرگذاری بیشتر این جشنواره انجام شود.

جشنواره فردا با اهدافی همچون «کمک به توسعه صنعت و فناوری کشور»، «کمک به فرهنگ مستندسازی تصویری در کشور»، «معرفی و نمایش فعالیت‌ها و دستاوردهای بخش‌های مختلف فناوری و صنعتی کشور»، «ارتقاء غرور ملی و تقویت روحیه خودباوری به ویژه در بین جوانان» و «ایجاد ارتباط و هم‌افزایی بین مراکز صنعتی و هنرمندان» و به دبیری بهزاد رشیدی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دردانه زیورآلات عکس فردا فیلم فردا جشنواره بسیج بسیج هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ محمدرضا قربانی گفت: در شهرستان برخوار دو منطقه صنعتی دولت آباد و حبیب آباد و یک ناحیه صنعتی در کمشچه فعال است که بیش از ۲۱ هزار کارگر بیمه شده دارد و در صنایع کوچک و بزرگ، واحد‌های تولیدی و کارگاهی فعال هستند.


وی افزود: شهرستان برخوار رتبه اول اشتغال از لحاظ کمترین نرخ بیکاری را دارد و پارسال بیش از دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی جدید در سامانه رصد توسط دستگاه را ثبت کرده است.


در این بازدید فرماندار برخوار از صنایع دستی قالی بافی، نقشه کشی، خیاطی، نقاشی روی مس، نقاشی روی کاشی و سفال، مینا کاری و فیروزه کوبی در مجموعه هنری درنا بازدید

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد