Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد، در مراسم افتتاح ۱۰ مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی ویژه مددجویان کمیته امداد که با عنوان «راه زندگی» به بهره‌برداری رسید، با اشاره به اینکه افتتاح این مراکز در قالب تفاهم‌نامه با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره انجام شده است، گفت: معتقدیم کار کمیته امداد به ارائه مستمری و خدمات معیشتی به مددجویان محدود نمی‌شود و خدمات مشاوره‌ای در حوزه‌های مختلف زندگی، از مهمترین اقداماتی است که می‌توان برای افزایش کیفیت و سلامت زندگی مددجویان ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات با کیفیت تربیتی، فرهنگی و مشاوره برای خانواده‌های تحت حمایت، اظهار کرد: مشاوره درست می‌تواند با پر کردن خلاء زندگی افراد، موجب تحول در زندگی فرد و خانواده شود به همین جهت به دنبال توسعه مراکز مشاوره تخصصی با رویکرد علمی در کمیته امداد هستیم.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: در ارائه خدمات مشاوره باید دقت شود از مضامین اسلامی و علوم انسانی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی و دینی و روایات استفاده شود و این جزو مأموریت‌های اصلی کمیته امداد در قبال مددجویان است.

وی با اشاره به سابقه خدمات مشاوره‌ای در کمیته امداد گفت: راه‌اندازی مراکز راه زندگی یک تولد دوباره برای تقویت خدمات روانشناسی ویژه مددجویان است که با رعایت قواعد روشن و چارچوب‌های قانونی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره فعالیت خود را آغاز کرده است.

بختیاری اضافه کرد: توانمندسازی جز با نگاه مشاوره‌ای به بلوغ و کمال نخواهد رسید و با توجه به اینکه بخش زیادی از جامعه هدف امداد زنان و دختران هستند، باید با نگاه متمرکز بر هنجارها، به ارائه خدمات به این اقشار آسیب‌پذیر اقدام کنیم.

رئیس کمیته امداد از ارائه مجوز راه‌اندازی مراکز نیکوکاری مشاوره به سازمان نظام روانشناسی خبر داد و افزود: روانشناسان نیکوکار تحت اشراف سازمان نظام روانشناسی می‌توانند در پرورش استعدادهای جامعه مددجویی نقش ارزنده‌ای ایفا کنند.

در ادامه این مراسم محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در سخنانی با تاکید بر اهمیت توسعه فرهنگ مشاوره و خدمات فرهنگی به مددجویان و خانواده‌های نیازمند، گفت: ارائه خدمات مشاوره موجب پایداری خانواده بر پایه فرهنگ ایرانی- اسلامی و تقویت مهارت‌آموزی و توان‌افزایی در خانواده‌ها خواهد شد.

وی با اظهار امیدواری در خصوص راه‌اندازی مراکز مشاوره مددجویان در تمامی مراکز استان افزود: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با ۳۴ هزار عضو رسمی، از نظر نیروی انسانی متخصص آمادگی راه‌اندازی این مراکز در سراسر کشور را دارد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اشاره به شرایط حساس جامعه در همه‌گیری کرونا تاکید کرد: در دوران پس از کرونا به دلیل تجمیع آسیب‌های روانی، احساسی و عاطفی ناشی از فوت نزدیکان، قرنطینه و… با یک بحران اجتماعی در کشور مواجه خواهیم شد که باید از امروز برای آن دوران آمادگی کسب کنیم و به طور ویژه برای طبقات محروم جامعه که توان مالی استفاده از خدمات مشاوره را ندارند، چاره‌اندیشی لازم انجام شود.

در پایان مراسم از نشان رز (راه زندگی) برای مراکز مشاوره مددجویان کمیته امداد رونمایی شد.

کد خبر 5160211 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی مرکز مشاوره مرتضی بختیاری شهرداری تهران شورای شهر تهران سازمان تامین اجتماعی وزارت آموزش و پرورش سامانه بارشی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کمیته امداد امام خمینی ذرات معلق ویروس کرونا بنیاد شهید و امور ایثارگران قوه قضاییه موزه بودجه شهرداری وضعیت هوای تهران سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خدمات مشاوره کمیته امداد ارائه خدمات راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی در سطح استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «سلام ساوالان» ضمن تبریک روز روانشناس اظهار کرد: شعار روز روانشناس سال‌جاری «امیدآفرینی با توسعه خدمات روانشناسی، مشاوره و مشارکت مردم» است و سازمان بهزیستی به عنوان متولی امر و ادارات کل بهزیستی استان‌ها و ادارات بهزیستی شهرستان‌ها نیز به تبع این اداره، مسئولیت‌های ویژه‌ای در حوزه خدمات روانشناسی دارند و ما نیز سعی داریم تا با تلاش همکاران در این زمینه، بهترین خدمات را به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی افزود: یکی از خدمات ویژه بهزیستی، مشاوره رایگان، امن و محرمانه خط تلفنی ۱۴۸۰ است که همه مردم می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب از این خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های خانواده، تحصیلی، تربیت فرزند، اختلالات روانی، ازدواج، شغلی و کودک و نوجوان استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در سطح استان بیش از ۷۰ مرکز روانشناسی و مشاوره، خدمات متفاوتی را به مردم ارائه می‌کنند و همگی سعی دارند تا آلام مرتبط با روح و روان انسان‌ها را کاهش دهند.

رضایی افزود: ما نیز سعی داریم تا آموزش‌هایی را مطابق با علم روز روانشناسی به روانشناسان و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ارائه دهیم تا ضمن پیشرفت این حوزه، خدمات بهتر و تخصصی به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: از طرف بهزیستی برای حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه به جهت استفاده از خدمات روانشناسی، یاری برگ ارائه می‌کنیم که به روانشناسان مربوطه تحویل داده می‌شود و هزینه جلسات مشاوره افراد تحت پوشش را بهزیستی متقبل می‌شویم.

رضایی گفت: همچنین در این زمینه دغدغه مهمی که در دولت سیزدهم پیگیر آن هستیم، تحت پوشش قرار گرفتن خدمات مشاوره و روانشناسی است تا عموم مردم بتوانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند.

کد خبر 748819

دیگر خبرها

  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)