Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران گفت: به مسولان هشدار می‌دهم سونامی آسیب‌های روانی دوران پساکرونا را جدی بگیرند و از اکنون مراقب سلامتی روانی مردم باشند.   به گزارش ایرنا، محمد حاتمی روز سه شنبه در مراسم رونمایی و افتتاحیه مراکز و کلینیک ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی و ایجاد شبکه نیکوکاری، ضمن اعلام آمادگی ۳۴ هزار عضو فعال در زمینه ارائه خدمت روانشناسی افزود: این مراکز خدمات مشاوره پایداری خانواده، توانمندسازی، حل مسئله، آموزش و دیگر مسایل روانشناسی را دنبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با تاکید بر اینکه در برنامه توسعه هفتم باید موضوع سلامت روان خانواده جدی گرفته شود، گفت: این در حالی است که تا قبل از این  بنیاد شهید، سازمان بهزیستی و وزارت ورزش و جوانان مرکز مشاوره نداشتند.   حاتمی ادامه داد: در سال ٨٢ سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تاسیس شد و در سال ٩١ شورای مرکزی ما خدمت حضرت آقا رسیدیم و ایشان هم فرمودند خانواده ها باید برای حل مسائل خود به مشاور مراجعه کنند.   رئیس سازمان نظام روانشناسی گفت: چندین سال پیش کنگره ای تحت عنوان خانواده ی پایدار در کمیته امداد شروع به کار کرد و استقبال خوبی از آن به عمل امد.   ‌وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) نسبت به بهزیستی عائله مندی بیشتری دارد و باید توسعه خدمات مشاوره و پایداری خانواده در دستور کار قرار گیرد ، گفت: ٣٨٠ مرکز روانشناسی در وزارت ورزش و جوانان مجوز دادیم که در سطح کشور فعالیت کنند.    حاتمی گفت: در تهران یک مرکز خدمات روانشناسی ستادی داریم که در راستای حمایت و پشتیبانی فعالیت دارند و کمیته امداد اعلام کرد مناطق محروم در اولویت قرار دارد.    وی با بیان اینکه با همه ظرفیتی که در استان ها داریم به کمیته امداد کمک خواهیم کرد، گفت: به دوران پساکرونا نزدیک می شویم و می دانیم که سلامت روان کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.   رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران با بیان اینکه کرونا یک دشمن ناشناخته است و اضطراب را در همه ایجاد کرده و بعد از اضطراب، اختلالات روانی خود را نشان می دهد، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا از اکنون باید به فکر دوران پساکرونا باشد  همچنین ما به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام آمادگی کردیم که در این دوران ارائه خدمات می کنیم.   حاتمی ادامه داد: مردم نیاز به گفت وگو دارند زیرا در قرنطینه و محدودیت هستند.   رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران گفت: سلامت روان باید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه جدی مسولان قرار گیرد زیرا اقشار آسیب پذیر و کم درآمد تمکن مالی خدمات مشاوره ای را ندارد و مشاوره این روزها جز کالاهای لوکس است.   حاتمی ادامه داد: باید در برنامه توسعه هفتم بیمه های پایه به بیمه های تکمیلی اضافه شود و این درخواست را دادیم اما همچنان تا کنون اتفاق نیفتاده است.   در ادامه این مراسم از نشان خیر و نیکوکاری و ۱۰ کلینیک ارائه خدمات روانشناسی و نیکوکاری در قالب مراکز کمیته امداد در اسنانهای کشور رونمایی شد. لینک کوتاه: asriran.com/003FB5

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره رئیس سازمان نظام روانشناسی دوران پساکرونا خدمات مشاوره کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۴۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 

 خسرو ملکشاهی در همایش روز روانشناس و تجلیل از فعالین طرح محب استان کرمان گفت: ۸۲ تیم مشاوره در قالب طرح محب به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان ارائه خدمت کردند که جا‌ی تقدیر دارد؛ و‌ی با اشاره به اینکه بدلیل بیماری کرونا فرصت چنین گردهمایی برای جامعه روانشناسان میسر نشده بود گفت: هدف از این همایش یک نشست هم فکری و هم اندیشی و تقدیر از جامعه روانشناسان است که به نوعی بازوان پرتوان سازمان بهزیستی بوده و به افراد نیازمند ارائه خدمت می‌دهید.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه شعار امسال روز روانشناس ((امید آفرینی با توسعه خدمات روانشناختی و مشارکت مردم)) است، گفت: سیاست سازمان بهزیستی توسعه خدمات است.
ملک شاهی بیان داشت:در استان کرمان۱۳۴ مرکز مشاوره وجود دارد و تمام شهرستان‌های استان دارای مرکز مشاوره هستند.

وی افزود: رویکرد سازمان ارائه خدمات تخصصی است که این مهم با کمک با دستگاه‌هایی که به نوعی دارند خدمات مشاوره‌ای انجام می‌دهند.

ملک شاهی در خصوص استفاده از مشارکت مردم در برنامه‌های بهزیستی بیان داشت: در خصوص همین شعار سیاست‌هایی در استان برنامه ریزی و دنبال می‌شود.

وی گفت: مقرر شده بوستان‌هایی با کمک شهرداری به بهزیستی واگذار شود که مراکز ما ضمن کاشت نهال در آن بوستان‌ها به صورت هفتگی و به مناسبت‌های مختلف در محل مستقر شده و خدمات بهزیستی به عموم مردم شناسانده شده و این خدمات به صورت رایگان به مردم ارائه شود.

ملک شاهی در خصوص طرح‌های دیگر بهزیستی که با مشارکت مراکز و کلینیک‌های مشاوره و روانشناسی ارائه می‌شود، افزود: همکاری با خانه‌های کودک و نوجوان و ارائه مشاوره به فرزندان مقیم آنها، استخدام افراد متخصص دارای معلولیت و استفاده از تسهیلات بانکی و حق بیمه کارفرمایی، همکاری در برنامه بهبود و ارتقاء ضوابط خانواده در ۵ سال اول زندگی مشترک و استفاده از خدمات مشاوره و آموزش و مشاوره به افراد واجد شرایط (که اولین بار این طرح در کرمان کلید خورد) از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه در رصد آسیب‌های اجتماعی که با کمک، سازمان بهزیستی همه ساله انجام می‌شود ما وضعیت کل کشوررا می‌دانیم و در مورد آسیب‌های بولد آمار داریم گفت: در بحث کنترل و کاهش این آسیب‌ها نیز از کمک و همکاری مراکز استقبال می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • ماجرای انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها به کجا رسید؟
  • رئیس سازمان نظام روانشناسی: انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها نتیجه خوبی نداشت
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود