Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطاالله ابراهیمی روز سه‌شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در بهمن ماه، یک‌میلیون و ۴۸۱ قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری‌ استان انجام شده است، افزود: از این تعداد جوجه‌ریزی انجام شده نزدیک به سه هزار تن گوشت مرغ حاصل خواهد شد که با توجه به سرانه ۲ کیلوگرم مصرف ماهیانه گوشت مرغ در استان بخشی از این تولید مازاد خواهد بود و نیاز استان در شب عید به طور کامل تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از ابتدای اسفندماه تاکنون نیز چهار هزار و ۴۰ قطعه جوجه‌ریزی در این واحدها انجام شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه هم‌زمان با کاهش میزان جوجه‌ریزی در کشور، میانگین قیمت مرغ نیز با افزایش مواجه شده است، یادآور شد: به همین دلیل، تقاضا برای انتقال و خروج مرغ زنده از استان نیز رشد یافته است.

وی تبعیت از قیمت‌گذاری بازار مرغ کشور و جلوگیری از خرج مرغ از استان را از جمله راهکارهای پیشنهادی برای کنترل و تنظیم بازار مرغ اعلام کرد و گفت: قیمت مصوب در استان به ازای هر کیلوگرم گوشت مرغ ۲۰۴ هزار ریال است که این تفاوت قیمت منجر به خروج مرغ زنده می‌شود که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قیمت‌گذاری در استان با کاهش ۱۵ هزار ریال از متوسط قیمت کشوری دنبال خواهد شد و در روزهای گذشته این قیمت به ازای هر کیلوگرم به ۲۵۰ هزار ریال رسیده است.

رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه صد درصد نهاده موردنیاز مرغداری استان تامین شده است، یادآور شد: تأخیر پیش‌آمده در توزیع نهاده منجر به تامین آن از بازار آزاد می‌شود که تلاش خواهد شد با پیگیری و نظارت بر روند تامین نهاده، نگرانی‌ مرغداران برای جوجه ریزی رفع شود.

وی همچنین میزان نیاز روزانه استان به تخم‌مرغ را ۳۰ تن برآورد کرد و گفت: در ماه‌های اخیر ۲ واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار در چهارمحال و بختیاری به مجموع واحدهای تولیدی اضافه‌شده است که با توجه به تولید روزانه هفت تن تخم‌مرغ در این واحدها همچنان کمبودهای قابل‌توجهی در این زمینه وجود دارد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به آغاز طرح نظارت نوروزی از ۱۵ بهمن در استان گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون از سه هزار و ۸۱۵ واحد صنفی بازرسی انجام شده است.

غلامرضا قائدامینی افزود: بر اساس بازرسی‌های انجام شده، ۳۲۲ مورد تخلف در قالب ۲۷۵ مورد پرونده به اداره کل تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

با بیان اینکه طرح نظارت نوروزی تا ۳۱ فروردین سال آینده ادامه دارد، تصریح کرد: هشت گروه بازرسی در مرکز استان کار نظارت بر واحدهای صنفی را انجام می‌دهند و در شهرستان‌ها نیز هرکدام یک تا ۲ گروه، مسئولیت اجرای این طرح را بر عهده دارد.

قائدامینی یادآور شد: روند بازرسی‌ها با همراهی نیروهای قرارگاه ۱۷ ربیع تشدید شده است و موارد شکایت در این زمینه در کمترین زمان رسیدگی خواهد شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری گوشت مرغ تخم مرغ ستاد تنظیم بازار کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری گوشت مرغ وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری گوشت مرغ تخم مرغ ستاد تنظیم بازار کارآمدی دولت اخبار کنکور چهارمحال و بختیاری انجام شده جوجه ریزی گوشت مرغ خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۹۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری

دریافت 14 MB کد خبر 6096662

دیگر خبرها

  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است
  • تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری
  • کاهش آفت ملخ در زمین‌های کشاورزی با بارش‌های بهاری
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • ارائه خدمت ۱۹۵ گروه جهادی در استان چهارمحال و بختیاری
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور
  • آماده‌ باش دستگاه‌ های امدادی و خدمات‌ رسان در چهارمحال و بختیاری