Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ دبیر علمی کنگره آیت‌الله شاهرودی گفت: آیت‌الله سید محمود حسینی شاهرودی بیش از نیم‌قرن در حوزه نجف تدریس و بحث خارج داشته‌اند و نیمی از آثار ایشان منتشرشده و تلاش می‌شود مابقی آثار چاپ و در اختیار علاقه‌مندان و دانش‌پژوهان قرار بگیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، آیت‌الله حسن نظری شاهرودی ظهر امروز در نشست خبری کنگره نکوداشت آیت‌الله حاج سید محمد حسینی شاهرودی که سالن جلسات انجمن علمی حوزه برگزار شد، اظهار داشت: علما از دوره شیخ مفید تاکنون اصرار داشتند اندیشه مکتوب را در اختیار طالبان علم قرار دهند لذا گاهی این اندیشه توسط خود ایشان و گاهی توسط شاگردانشان منتقل می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر علمی کنگره آیت‌الله شاهرودی بیان کرد: با توجه به اینکه فقهای شیعه روششان این بود که آثار علمی را در اختیار دانش‌پژوهان قرار دهند کنفرانس و کنگره‌های علمی هم در این راستا قابل‌تحلیل است تا حوزه‌های علمیه بتوانند از این اندیشه‌ها بهره ببرند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله سید محمود حسینی شاهرودی تصریح کرد: این مرجع دینی یکی از فقهای بزرگ و تأثیرگذار زمان خود بود و اندیشه‌های میرزای نائینی را به‌خوبی ترویج کرد.

پیش کنگره ملی بزرگداشت سید محمود حسینی شاهرودی برگزار می‌شودکنگره ملی ذوالشهادتین در استان سمنان برگزار می‌شود؛ لزوم حمایت از کنگره بزرگداشت آیت‌الله شاهرودی

آیت‌الله نظری شاهرودی ادامه داد: آیت‌الله‌العظمی سید محمود حسینی شاهرودی بیش از نیم‌قرن در حوزه نجف تدریس و بحث خارج داشته‌اند و نیمی از آثار ایشان منتشرشده است و تلاش می‌شود مابقی آثار چاپ و در اختیار علاقه‌مندان و دانش‌پژوهان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره آیت‌الله شاهرودی گفت: این کنگره زمینه‌ای شد تا مقداری از آثار باقی‌مانده ایشان را منتشر کنیم چون آماده‌سازی مابقی آثار زحمت زیادی دارد و با عمق وجود نسبت به این موضوع تشکر می‌کنم.

دبیر علمی کنگره آیت‌الله شاهرودی تصریح کرد: هرکسی بتواند گامی برای برگزاری بهتر کنگره بردارد  و سهمی داشته باشد توفیق چشمگیری است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: آیت‌الله‌العظمی سید محمود شاهرودی چندین دوره بحث خارج و اصول داشتند و بسیاری از ابواب فقهی را درس دادند و برخی از آن‌ها چاپ و مقداری نیز باقی‌مانده است.

وی افزود: آیت‌الله شاهرودی از علمای تأثیرگذار دوره خود بوده و از افرادی است که اندیشه‌های میرزای نائینی را به‌خوبی به نسل بعد منتقل کرده است چون همواره با وی مرتبط بوده و به‌گونه‌ای معتمد میرزا بوده است.

آیت‌الله نظری شاهرودی ادامه داد: آیت‌الله‌العظمی سید محمود حسینی شاهرودی بیش از پنجاه سال تدریس فقه و اصول داشتند و صدها شاگرد از محضر ایشان بهره‌مند شدند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نشر اندیشه علمای شیعه به‌عنوان یک فرایند علمی محسوب می‌شود و در سایه این فرایند، امروز اندیشه اهل‌بیت(ع) به‌صورت اندیشه جاویدان و پرجاذبه شکل‌گرفته است.

انتهای پیام/452/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سید محمود حسینی شاهرودی کنگره آیت الله شاهرودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب