Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و مهد کودک‌ها پای آموزش‌ها به بستر فضای مجازی و شبکه شاد باز شده است.

هر چند مشکلاتی مانند نداشتن گوشی هوشمند و اختلال در سامانه شاد کام بسیاری از دانش آموزان و والدین آن‌ها را تلخ کرده اما به ناچار تنها راه ممکن برای تحصیل دانش آموزان و نوآموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط عده‌ای از والدین نوآموزان پیش دبستانی از حضور فرزندشان در این پروسه آموزشی امتناع کرده و از حضور در شبکه شاد سر باز زدند.

پیش دبستانی یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی هر انسان است که می‌تواند به رشد شخصیت و کمال نوآموزان کمک کند.

زمانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رشد فکری کودکان از ۳ سالگی شروع شده و عمده فعالیت آن‌ها به صورت بازی‌های کودکانه است، گفت: در پیش دبستانی بازی و آموزش توامان است که نقش بسزایی در اعتماد به نفس آن‌ها دارد.

او افزود: حضور نوآموزان در پایه پیش دبستانی الزامی نیست، اما در صورت عدم حضور امکان دارد کودک در دوران دبستان با مشکلات عاطفی و روانی مواجه شود.

زمانی ادامه داد: پرورش مهارت‌های جسمی - حرکتی -ذهنی، انس با قرآن، پرورش ذوق هنری و زیبا شناختی، آشنایی با محیط زیست و علاقه به طبیعت از جمله توانمندی‌هایی است که نوآموزان آن را فرا می‌گیرند.

بیشتر بخوانید

سایه سیاه کرونا بر سر مهد‌های کودک خراسان جنوبی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی والدین اهمیت پیش دبستانی را نادیده می‌گیرند، بیان کرد: ۱۸ هزار و ۶۰۰ نوآموز پیش دبستانی داریم که از این تعداد تنها ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر آموزش‌های مجازی را فرا می‌گیرند.

او اظهار کرد: نوآموزان می‌توانند آموزش‌های ارائه شده را به صورت آنلاین و آفلاین در بستر شاد دنبال کنند.

انتهای پیام/ ر ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس پیش دبستانی نوآموزان آنلاین پیش دبستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۰۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد

رامین نارویی مدیرعامل انجمن سرای امید و همدلی حامی کودکان سیستان و بلوچستان گفت: شخصیت دوران کودکی همانند پی یک ساختمان بوده، بنابراین زمانی می‌توانیم روی یک پی ساختمانی بنا کنیم که مستحکم باشد، در واقع تربیت یک فرآیند است که باید حتما از دوران کودکی شکل بگیرد.

وی اظهارداشت: نقش پدر و مادر در شکل گیری شخصیت، رفتار و احساسات کودکان بسیار موثری و تعیین کننده است.

لیلا سایگانی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: انجام کار‌های فرهنگی و آموزشی، سبب ارتقای شاخص‌های آگاه سازی، شناسایی و پرورش استعداد‌ها و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

در پایان ضمن تجلیل از کودکان نمونه خاش، از مسوولان و حامیان حقوق کودکان و خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در این شهرستان تقدیر به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان