Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن کارگر عصر سه شنبه در آئین افتتاح فاز اول موزه دفاع مقدس خراسان شمالی، به تشریح علل اهمیت زنده نگه داشتن یاد ۸ سال دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: به منظور پی بردن به اهمیت این ماجرا باید به تاریخ رجوع کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: طی ۲۰۰ سال پیش از انقلاب اسلامی حوادث تلخی در جنگ جهانی اول و دوم و یا قراردادهایی مانند ترکمانچای بر کشور وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش از انقلاب و زمانی که ایران ۲۰ میلیون نفر جمعیت داشت، ۱۰ میلیون نفر به علت قحطی در جنگ جهانی جان خود را از دست دادند.

کارگر تصریح کرد: اما در دوران دفاع مقدس با اینکه بزرگترین ارتش منطقه در اختیار صدام حسین و حزب بعث بود، حتی نتوانستند یک وجب از خاک کشور را تصاحب کند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: طی دوران دفاع مقدس ما نمی‌توانستیم حتی سیم خاردار تولید کنیم اما امروز دشمن از ما خواهش می‌کند که توان موشکی خود را از این بیشتر نکنیم؛ همچنین در حوزه‌هایی مانند نانو، سلول‌های بنیادی، پزشکی، موشکی و… جزو قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم.

وی با اشاره به اینکه برخی معاندین شبهه خسته شدن مردم از تبلیغ دوران دفاع مقدس را مطرح می‌کنند، گفت: پیش از شیوع کرونا سالانه ۷ میلیون نفر از مناطق جنگ زده بازدید می‌کردند که اکثر آنها بین ۱۵ تا ۳۰ سال داشتند که این نشان می‌دهد دفاع مقدس حتی برای نسل جوان نیز بسیار جذاب و پرمحتوا است.

کارگر بیان داشت: اکنون جوانان ایرانی حتی برای دفاع از حریم حضرت زینب داوطلب هستند که این خود یک پدیده شگفت انگیزی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه باید پشت جبهه‌ها نیز برای مردم تشریح شود، گفت: دوران دفاع مقدس یک مدل مدیریتی بود زیرا هر کسی در جای خودش قرار داشت و اکنون باید این مدل تبیین شود.

وی در انتها موزه‌های دفاع مقدس کشور را محلی برای حضور پیشکسوتان جنگ دانست و اظهار کرد: باید این پیشکسوتان خاطرات جنگ تحمیلی را به جوانان و نوجوانان یادآوری کنند.

کد خبر 5160400

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سردار بهمن کارگر دفاع مقدس جنگ تحمیلی ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا بوشهر گرگان شیراز مشهد زلزله لیگ برتر فوتبال ایران اردبیل عکس استانها شهید دوران دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جواد پیوند فرمانده سپاه ناحیه سوادکوه صبح چهارشنبه در مراسم یادواره شهدای کارگر استان مازندران با محوریت شهدای کارگر شهرستان سوادکوه، در گزارشی از وضعیت شهرستان سوادکوه در دوران دفاع مقدس، با اشاره به وجود معادن بزرگ زغالسنگ در این شهرستان، سوادکوه را یک شهرستان کارگری از قبل از انقلاب دانست و گفت: تعداد زیادی از این افراد ساکن شهرستان سوادکوه بودند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با اشاره به تعداد ۷ هزار نفری کارگران این معادن در شهرستان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: از این تعداد جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر به جبهه حق علیه باطل اعزام شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه از این تعداد ۳ هزار نفری اعزامی به جبهه دفاع مقدس، بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر جانباز کارگری در این دوران بودند، افزود: همچنین تعداد ۳۰ نفر نیز شهادت روزیشان شد و این مراسم تجلیلی از مقام شامخ آنهاست.

کد خبر 6093906

دیگر خبرها

  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • نسل جوان با رشادت های دفاع مقدس آشنا شوند
  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد