Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@15:23:44 GMT

برخی بخشنامه ها بدون اطلاع بخش خصوصی صادر می شوند

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۰۵۹۸

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور، عباس حاجی زاده دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران در نامه‌ای به غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران خواستار اجرای مفاد ۲ و ۳ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و همچنین مفاد ۴ و ۵ قانون واردات و صادرات شد زیرا بر اساس ماده‌های قانونی مذکور صدور بخشنامه‌های مرتبط با فضای کسب و کار بدون رعایت تشریفات مقرر در قوانین مختلف از جمله مواد فوق، نمی‌تواند از نظر حقوقی نافذ محسوب گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن نامه دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران به رئیس اتاق بازرگانی ایران آمده است:همانطور که استحضار دارید طی ماه‌های اخیر دستگاه‌های مختلف کشور اقدام به تشدید صدور بخشنامه‌ها، رویه‌ها و مقررات تجاری نموده‌اند که عمدتاً نه تنها بدون توجه به نظرات کارشناسی بخش خصوصی، بلکه بعضاً بدون اطلاع بخش خصوصی تنظیم و صادر گردیده است.

مزید استحضار اینکه حسب تکالیف مطرح در مواد ۲ و ۳ از قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و همچنین مواد ۴ و ۵ از قانون واردات و صادرات، صدور بخشنامه‌های مرتبط با فضای کسب و کار بدون رعایت تشریفات مقرر در قوانین مختلف از جمله مواد فوق، نمی‌تواند از نظر حقوقی نافذ محسوب گردد.لذا استدعا دارد در راستای اجرای اندک قوانین مبتنی بر حمایت از فعالین اقتصادی کشور و حفظ جایگاه حقوقی اتاق جهت اصلاح رویه‌های غیر قانونی جاری و جبران خسارت ناشی از آن بر بنگاه‌های اقتصادی، اقدامات بایسته معمول فرمائید.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: فضای کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است

به گزارش جماران؛ یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: قانون مهریه ۲ الی ۳ سال است که معطل مانده و دست هیات رییسه است.

‌کاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با ایلنا درباره تعیین تکلیف قانون مهریه و بحث مالیات بر آن گفت: منتظر هستیم فعلا دست هیئت رئیسه است و ۲ الی ۳ سال است که معطل است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره اینکه در جامعه مطرح می‌شود چرا برای هر چیزی مالیات در نظر گرفته می‌شود و افکار عمومی این مطلب را به کمبود بودجه کشور ارتباط می‌دهد، بیان کرد: ما مخالف مالیات بستن‌های بیخود هستیم، همیشه من مخالف بودم.


 

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد
  • عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت