Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه خدمت به دیگران و رفع مشکلات و حوائج دیگر انسان ها توفیق و نعمت بزرگ الهی است، گفت: دغدغه کمک و خدمت به نیازمندان و محرومان جامعه یکی از نشانه های تکامل انسان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بعداز ظهر امروز در دیدار صمیمانه مسئولان موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد اظهار کرد: یکی  از نشانه های تکامل انسان این است که از فکر  خود بیرون آمده و  در پله ای بالاتر  دغدغه دیگران و کمک به دیگران را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار»  گفت: اگر انسان در جایگاه فکری قرار بگیرد که از منیت بیرون بیاید، به سمت تکامل گام بر می دارد، خیلی از افراد تمکن  مالی خوبی دارند اما گرفتار این منیت هستند و تنها خود را می بینند  و نسبت به انسان های محتاج و نیازمند بی تفاوت هستند.

 

وی با بیان اینکه  خدمت به دیگران و رفع مشکلات و حوائج دیگر انسان ها توفیق و نعمت بزرگ الهی است، یادآور شد: در روایات داریم که از این نعمت خدمت به دیگران نباید خسته شد، یکی از آفت هایی که در کار خدمت به مردم و نیازمندان وجود دارد،  نمایاندن خود است، اگر در این کار، نیت خدایی و رنگ خدایی وجود داشته باشد هر چند که میزان اندکی کمک شود باز هم  سرنوشت انسان را به سوی سعادت اخروی و دنیوی تغییر می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه دغدغه مندی فقرا و کمک به نیازمندان کاری الهی است، ابراز کرد:  این یک توفیق الهی است که شما عزیزان دغدغه اجتماعی داشته باشد و  در راه خدا گام بردارید و نعمت ارزشمندی است و باید قدر آنرا دانست.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: در شرایط کرونایی و کمک های خیرین به افراد آسیب دیده از کرونا، فرد داشتیم که چندین بار مورد کمک قرار گرفته و فرد هم داشتیم که از این کمک ها بهره مند نشده است، این امر به دلیل این است که سامانه یکپارچه‌ای در راستای هدفمند کردن و ساماندهی کمک های ارائه شده به نیازمندان وجود ندارد و باید یک سازماندهی صحیح با تجمیع اطلاعات همه موسسات و سازمان های مردم نهاد ایجاد شود.

 

وی بیان کرد: این حرکت در استان ایلام شروع شده است، نهادهای حکومتی مانند کمیته امداد، بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان کمک های خوبی به افراد آسیب دیده از کرونا کردند و تلاش آنها بر این بود که از طریق گروه های جهادی کمک های خود را به دست نیازمندان برسانند اما در برخی موارد هم  موازی کاری در ارائه خدمات انجام می شود که باید از این حالت جزیزه ای خارج و کمک ها به صورت تجمیعی و متمرکز توزیع شود.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه توزیع کمک ها باید محله محور و مسجد محور باشد، ابراز کرد: هر جا و هر محله ای که امام جماعت و مساجد پای کار بودند شاهد سازماندهی درست کمک های ارائه شده و همچنین افزایش کمک ها بودیم، البته باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات افراد نیازمند جامعه با کمک خیرین مرتفع شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه دغدغه های فرهنگی و معنوی از جمله مهم ترین اولویت های مهم در سطح جامعه است، گفت: باید فضایی ایجاد شود  که هر کسی به اندازه توانمندی که دارد کمک کند هر چند اندک باشد و فرهنگ انفاق و کمک به نیازمندان در سطح جامعه نهادینه شود.

 

وی ابراز کرد:  می توان در صورت همکاری ادارات و نهادهای دولتی، یک زمین برای ساخت مجموعه ای متمرکز برای استقرار موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد تهیه کرد و یک مجموعه ای با حضور موسسات خیریه ایجاد کرد که همه موسسات بتوانند در این مجموعه مستقر شوند تا دیگر موسسات خیریه دغدغه ساختمان و اجاره بها و سایر هزینه ها را نداشته باشند.

 

امام جمعه ایلام در با بیان اینکه کمک دانشگاه علوم‌پزشکی در راستای کمک به بیماران و  حضور تیم های پزشکی خیریه در استان بسیار ارزشمند است، ابراز کرد: یکی از این موسسات، موسسه محکم بود که در زمینه تامین هزینه های درمانی بیماران به ویژه بیماران صعب العلاج و هزینه های جراحی در سطح استان کمک های بسیار خوبی انجام داد که بسیار ارزشمند بوده است و خیلی از مشکلات جدی در حوزه  درمان افراد نیازمند با حضور و خیرخواهی پزشکان متعهد استان  و حضور پزشکان موسسه محکم رفع شده است.

 

گفتنی است در این نشست مدیران موسسات خیریه و سازمان های خیریه مردم نهاد دیدگاه ها و دغدغه های خود را در زمینه های مختلف کمک به محرومین و نیازمندان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در میان گذاشتند.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: موسسات خیریه امام جمعه ایلام امام جمعه ایلام موسسات خیریه حجت الاسلام کریمی تبار مردم نهاد کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۱۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نقش نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بر تحقق شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در سال‌های اخیر، سازمان اوقاف و امور خیریه برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه تولید اقدام به حمایت از مولدسازی صنعتی از قبیل شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، دانش بنیان، هسته‌ای و ... کرده است.

مجیدی‌مهر ادامه داد: از آنجایی که سازمان اوقاف مبتنی بر نیات واقفین اجرای نیت می‌کند، این امکان وجود دارد که بر موضوعات مختلف از قبیل آبزی‌پروری، توجه به اقتصاد دریا پایه، دامپروری و ... ورود کند. وقتی ما به انتهای پروژه‌های تحقیقاتی می‌رسیم، نتایج عینی آن را در میدان بهتر می‌بینیم، که منجر به افزایش بهره‌وری موقوفات شده است. وقتی بهره‌وری از موقوفات افزایش یابد، درآمد‌ها هم زیاد می‌شود و نیات بهتر اجرایی می‌شوند. سازمان اوقاف به همان نسبت که در حوزه‌های تولید فعالیت دارد، در حوزه‌های فرهنگی و نشر معارف و قرآن اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان اوقاف علاوه‌بر تحقق فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم قدم برمی‌دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • (ویدئو) واکنش انتقامی مکرون به لایی خوردن در یک مسابقه خیریه
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم