Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@17:22:29 GMT

رشد اقتصادی کانادا در حال صفر شدن است

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۲۲۴۱

رشد اقتصادی کانادا در حال صفر شدن است

به گزارش سی بی سی، در ماه دسامبر، اقتصاد کانادا ۰.۱ درصد رشد کرده که این رقم، ۰.۶ درصد کمتر از رشد ثبت شده در بازه مشابه منتهی به دوره قبل و ۰.۲ درصد کمتر از رشد پیش بینی شده توسط کارشناسان بوده است.  

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بخش صنایع با رشد ۰.۶ درصدی و بیمه و خدمات مالی با رشد ۰.۴ درصدی تاثیر زیادی را در ثبت این عملکرد داشته اند اما بدترین عملکرد در این بین مربوط به خدمات با رشد منفی ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصدی بوده است.

اقتصاد کانادا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ با رشد ۸.۹ درصدی، بهترین عملکرد فصلی سال های اخیر خود را جشن گرفت اما انتظار نمی رود دستکم در آینده ای نزدیک چنین عملکرد نیرومندی به ثبت برسد. کانادا یکی از پیشروترین کشورها در پیشبرد برامه واکسیناسیون بوده و به همین دلیل هم کمترین تلفات را در بین کشورهای گروه هفت از کرونا داشته است.  

در حوزه تجارت خارجی، واردات کانادا نسبت به دوره مشابه فصل قبل ۳.۵ درصد بیشتر شده است. صادرات نیز با صعود ۲.۹ درصدی مواجه شده است.

پیش از این رییس بانک مرکزی کانادا با اشاره به بازگشایی تدریجی کسب و کارها گفته بود: پیامدهای کووید-۱۹ روی اقتصاد کانادا بلندمدت خواهد بود و ما یک مسیر احیای رشد طولانی وناهموار را پیش رو خواهیم داشت. تیف مک لم با اشاره به اینکه بانک مرکزی کانادا انتظار دارد با بازگشت تدریجی مردم به کارهای خود شاهد ثبت رشد فصلی مثبت در سه ماهه پایانی سال باشیم  افزود: البته این مساله نباید این انتظار اشتباه را به وجود بیاورد که همه چیز خیلی سریع به حال اول بر می گردد.

متوسط رشد اقتصادی کانادا در بازه زمانی ۱۹۶۱ تا ۲۰۲۰ معادل ۰.۳ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ با ۸.۹ درصد  و کمترین رقم ثبت شده مربوط به سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ با منفی ۱۱.۳ درصد بوده است.

پربیننده ترین پایان انحصار وکلا/ مقاومت کانون وکلا منجر به طرح شکایت کیفری خواهد شد رای بالای نمایندگان به طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰اجرایی می‌شود در چه شرایطی دلار ۱۵هزار تومان می‌شود؟ تخمین نرخ ارز در ایران بر اساس عوامل بنیادی اقتصادکلان ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۱۲/۱۱

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد کانادا اقتصاد کانادا برجام سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۲۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد ژاپن دست پُر آمد

آمارها نشان داد که تولید کارخانه ژاپن در مارس ۳.۸ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و این در مقابل میانگین پیش‌بینی بازار برای افزایش ۳.۵ درصدی بود.

به گزارش ایسنا، تولیدکنندگانی که وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن مورد بررسی قرار داد، انتظار دارند که تولید فصلی تعدیل شده در آوریل ۴.۱ درصد افزایش یابد و در ماه می ۴.۴ درصد افزایش یابد.

داده‌های جداگانه نشان می‌دهد که فروش خرده فروشی ژاپن در ماه مارس نسبت به سال قبل ۱.۲ درصد افزایش یافته است و این نتیجه پایین‌تر از میانگین پیش‌بینی بازار برای افزایش ۲.۲ درصدی بود اما بیست و پنجمین ماه متوالی رشد را نشان داد.

طبق گزارش رویترز، داده‌ها نشان می‌دهد که خرده فروشی در ماه مارس ۱.۲ درصد در مقایسه با ماه قبل، کاهش یافته است که پس از افزایش ۱.۷ درصدی در فوریه است.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز بود
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش‌های مختلف
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف