Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:18:58 GMT

رونق بازار ارز دیجیتال در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۲۸۱۳

رونق بازار ارز دیجیتال در خراسان رضوی

این در حالی است که هنوز تولید و خرید و فروش ارز دیجیتال مسیر قانونی خود را طی نکرده است و مردم با آن آشنایی کامل ندارند اما معاملات در سایه، خبر از افزایش تولید، خرید و فروش و حتی قاچاق ارز دیجیتال و وسایل مربوط به آن می‌دهد.

آنان که از بازار بورس، سکه و طلا و مسکن ناامید شده‌اند با سوق دادن سرمایه های خود به بازاری که هنوز شناخت کاملی از آن ندارند راهی برای جبران شکستهای گذشته خود یافته و مسیر جدیدی را برای سرمایه گذاری گشوده اند که هنوز رنگ قانونی به خود نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رونق گرفتن بازار ارز دیجیتال موجبات نگرانی کاسبان سکه و طلا در مشهد را فراهم کرده به طوری که ایام پایانی سال که طلافروشان در انتظار خروج رکود از این بازار و رونق گرفتن معاملات سکه و طلا بودند با پدیده جدیدی به نام ارز دیجیتال روبه رو شده اند که امید آنان را به کلی از بین برده است.

تشدید کسادی بازار طلا

نایب رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از کاهش حجم معاملات سکه و طلا و ضعیف شدن بازار آن به دلیل رونق کسب و کار ارز دیجیتال خبر داد.

محمدرضا وفادار گفت: سرمایه های سرگردان به دنبال راه های به دست آوردن سود بیشتر هستند و اگر تا دیروز بازار مسکن، بورس، طلا و سکه رونق داشته امروز رونق تولید و عرضه ارز دیجیتال، سرمایه های سرگردان را به سمت این بازار سوق داده است.

معاملات طلا و سکه در ایام پایانی سال که گمان می رفت رونق بگیرد، کساد شده و یکی از دلایل کسادی این بازار را می‌توان رونق معاملات ارز دیجیتال دانست.

وی ادامه داد: معاملات طلا و سکه که گمان می رفت در ایام پایانی سال رونق بگیرد کساد شده است و یکی از دلایل کسادی این بازار را می‌توان رونق معاملات ارز دیجیتال دانست.

۲۵۲ جواز تاسیس در برابر یک پروانه تولید ارز دیجیتال

همه جا صحبت از مزارع ارز دیجیتال و تولید زیرپله ای آن در خراسان رضوی است اما مسوولان حجم بالای تولید این نوع ارز را قانونی نمی دانند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: از ۲۵۲ جواز تاسیسی که تاکنون برای تولید ارز دیجیتال در استان صادر شده، فقط یک جواز منجر به صدور پروانه بهره برداری گشته است.

جواد خزائی از اظهار نظر در خصوص وجود مزارع ارز دیجیتال در خراسان رضوی خودداری کرد و مسوولیت این بخش را مربوط به دستگاه های اجرایی دیگر دانست.

وی در تشریح دلایل رونق گرفتن کسب و کار مربوط به ارز دیجیتال در خراسان رضوی و سایر نقاط کشور افزود: قیمت جهانی ارز دیجیتال پنج برابر شده است و کسب و کار در این زمینه را مزیت دار کرده است.

قیمت جهانی ارز دیجیتال پنج برابر شده است و کسب و کار در این زمینه را مزیت دار کرده است.

عقب ماندن قوانین در برابر تقاضا برای ارز دیجیتال

به نظر می‌رسد هنوز شیوه نامه ای برای معاملات قانونی ارز دیجیتال تدوین و به استانها ابلاغ نشده است اما خرید و فروش آن در صرافی ها در حال انجام است.

کارشناس مسوول اقتصادی دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: قاچاق به معنای هر فعل یا ترک فعلی است که موجب نقض تشریفات قانونی مربوط به ورود و خروج کالا و ارز شود یا جنسی است که تشریفات قانونی در خصوص آن رعایت نشده باشد.

سعید سبزه محمدی افزود: ارز دیجیتال ورود و خروجی از کشور ندارد که تشریفات قانونی برای آن تعریف شود، واردات دستگاه ماینر نیز قانونی است و واردات آن تعرفه دارد.

وی اضافه کرد: حتی به افرادی که از مسیرهای غیرقانونی اقدام به وارد کردن دستگاه ماینر کرده بودند مهلت داده شد تا وارد سامانه بهین یاب شده، ثبت نام کرده و حقوق و عوارض این دستگاه را پرداخت کنند.

او اظهار داشت: پرونده‌هایی نیز در قالب ورود دستگاه ماینر قاچاق در خراسان رضوی تشکیل شده بود که به متهمان فرصت داده شد با ثبت نام در سامانه بهین یاب و پرداخت حقوق و عوارض آن، از جرم قاچاق تبرئه شوند.

تولید ارز دیجیتال در شهرکهای خاص و تحت قوانین خاص تعریف شده و استفاده از آن دستورالعمل خاص خود را دارد به طوری که تعرفه برق مصرفی آن برابر با تعرفه برق صادراتی است و نرخ زمینی که به آنان تعلق می گیرد چند برابر زمین معمولی و ارز تولید شده از آن در سیستم صرافی ها قابل خرید و فروش است.

کارشناس مسوول اقتصادی دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: تولید ارز دیجیتال در شهرکهای خاص و تحت قوانین خاص تعریف شده و استفاده از آن، دستورالعمل خاص خود را دارد به طوری که تعرفه برق مصرفی آن برابر با تعرفه برق صادراتی است و نرخ زمینی که به آنان تعلق می گیرد چند برابر زمین معمولی است و ارز تولید شده از آن در سیستم صرافی ها قابل خرید و فروش است.

سبزه محمدی افزود: ارز دیجیتال تولیدی در داخل، زمانی که از کشور خارج می‌شود، دلار به جای آن وارد کشور خواهد شد لذا اگر شیوه نامه جامعی برای خرید و فروش آن تدوین شود می‌تواند یک مزیت اقتصادی برای کشور باشد.

وی ادامه داد: در صورتی که ارز دیجیتال تولیدی موجب خروج ارز یا ورود غیرقانونی ارز به کشور شود ارتکاب به قاچاق محسوب شده و یک جرم محرز خواهد بود.

دشواری مقابله با قاچاق ارز دیجیتال

کارشناس مسوول اقتصادی دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی شناسایی ارز دیجیتال قاچاق و اثبات جرم آن را بسیار دشوار و پیچیده دانست و گفت: بانک مرکزی متولی ارز دیجیتال است و هنوز شیوه نامه ای برای تعریف ساز و کار خرید و فروش ارز دیجیتال تدوین و ابلاغ نکرده است.

سبزه محمدی افزود: به تبع آن ستاد مرکزی مقابله با قاچاق کالا و ارز نیز بخشنامه ای مبتنی بر تعریف ضوابط خاص برای مقابله با قاچاق ارز دیجیتال ابلاغ نکرده است.

به نظر می رسد در مقایسه با رشد تقاضایی که برای ارز دیجیتال در کشور بوجود آمده، تدوین ضوابط و قوانین برای نظام مند یا قانونی کردن خرید و فروش آن عقب افتاده است.وی ادامه داد: به نظر می رسد در مقایسه با رشد تقاضایی که برای ارز دیجیتال در کشور به وجود آمده، تدوین ضوابط و قوانین برای نظام مند یا قانونی کردن خرید و فروش آن عقب افتاده است.

او با اشاره به تاثیر رشد خرید و فروش ارز دیجیتال بر بازار سنتی دلالی یا خرید و فروش غیرقانونی ارز در مشهد افزود: به نظر می‌رسد، پول های خارج شده و سرگردان از بازار بورس، مسکن، سکه و طلا، این مرتبه به سبب تبلیغات پیرامون ارز دیجیتال به سمت این بخش سوق یافته است.

برچسب‌ها بازار طلا مشهد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارز دیجیتال بازار سرمایه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار طلا مشهد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بازار طلا مشهد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارز دیجیتال بازار سرمایه اخبار کنکور مبارزه با قاچاق کالا و ارز تولید ارز دیجیتال خراسان رضوی ارز دیجیتال خرید و فروش آن نظر می رسد تعرفه برق کسب و کار سکه و طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص طرح ساماندهی املاک مسکونی و تاثیر اجرای ان بر مدیریت بازار اجاره گفـت: ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در مجلس بررسی و رفع شد امیدواریم با تایید نهایی آن توسط شورای نگهبان و اجرایی شدن آن نظم و انضباطی به بازار اجاره بها مسکن ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی تلاش کردیم پایه و مبنایی برای قیمت‌گذاری واحد های مسکونی تعیین کنیم و نظارت وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و صمت را بر بازار پر تلاطم مسکن افزایش دهیم. همچنین به شورای عالی مسکن اجازه دادیم در حوزه قیمت‌گذاری و تعیین سقف مجاز اجاره بها در مناطقی که تورم مسکن به صورت غیر واقعی افزایش پیدا کرده و بیش از 20 درصد باشد، ورود کنند. این طرح ضمن توجه به روش‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات از مستاجران حمایت کرده و با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده، انگیزه تولیدکنندگان مسکن را نیز افزایش می‌دهد. همچنین موجب افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی به بازار می‌شود که این خود به کاهش و تعدیل قیمت‌های کمک می‌کند.

رضایی کوچی عنوان کرد: همچنین در طرح مذکور، با ساماندهی سکوهای خرید و فروش مسکن و نیز رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها و شیوه های مختلف تلاش کردیم مانع درج آگهی های جعلی و قیمت‌گذاری های کاذب شویم. امیدواریم با اجرای دقیق آن بازار پر آشوب اجاره بها مسکن مدیریت شده و به آرامش برسد.

دیگر خبرها

  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • احکام شرعی | حکم خرید و فروش سگ
  • فروش اینترنتی دارو
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید