Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:12:16 GMT

اعرافی: کمیته امداد پرچمدار فقرزدایی باشد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۳۰۳۰

اعرافی: کمیته امداد پرچمدار فقرزدایی باشد

به گزارش سه شنبه شب مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در نشست با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم با اشاره به چهاردهم اسفندماه سالروز تاسیس کمیته امداد امام به فرمان امام راحل در سال ۵۸ اظهار داشت: کمیته امداد یکی از اضلاع کاهش آلام و سختی های ایام گذشته و روزهای مقابله با کرونا بوده است.

وی افزود: ما در ماه هایی همچون رجب توصیه به روزه گرفتن شده ایم، یکی از فلسفه های روزه این است که همه مردم اعم از فقیر و غنی طعم گرسنگی و سختی را با هم می چشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: از دیگر کارهای توصیه شده در این ماه ها صدقه دادن است؛ صدقه، انفاق و روزه برای آن هستند که فرهنگ مواسات و همبستگی اجتماعی را در جامعه اسلامی ترویج دهد.

وی گفت: مردم ما با تشکیل گروه های جهادی و کمک رسانی به نیازمندان در ایام اخیر توانستند الگوی زیبایی را در مشارکت اجتماعی به دنیا ارائه دهند.

امام جمعه موقت قم بیان داشت: یکی از کارهای خیلی خوب کمیته امداد در ایام گذشته که باید ارتقا نیز پیدا کند پرورش روح کمک رسانی و یاری مستضعفان است.

اعرافی افزود: توجه به مباحث خانواده، تربیت و مسائل نرم افزاری خانواده که ضلع اصلی در صلاح و فساد جامعه است مهم بوده و توقع می رود این نگاه که در کمیته امداد وجود دارد بیش از پیش ارتقا پیدا کند.

وی همچنین تصریح کرد: باید به حاشیه شهرها توجه ویژه شود و نگذاریم حاشیه نشینی رواج پیدا کند.

۱۵۰۰ صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد قم قرار دارند

مدیرکل کمیته امداد امام قم نیز در این دیدار گفت: حدود هزار و ۵۰۰ بیمار صعب العلاج تحت پوشش داریم و به آنها از سوی کمیته امداد قم خدمات رسانی می شود.

 اکبر میرشکار گفت: سال ۹۹ از لحاظ هایی برکات بسیار خوبی داشت، یکی از آن برکت ها احسان و نیکوکاری بود که مردم داشتند.

وی افزود: از طرفی نیز امسال سال سختی برای مردم بود و مراجعه های ما افزایش چشمگیری داشت سعی ما بر این بود که هیچ کس از کمیته امداد دست خالی نرود.

مدیرکل کمیته امداد امام قم خاطرنشان کرد: برغم افزایش مبلغ مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد امام ولی تورم به وجود آمده مانع از اثرگذاری مثبت آن در معیشت آنها بوده است.

وی گفت: هزار و ۲۲۶ مورد ازدواج در بین افراد تحت پوشش کمیته استان داشتیم و به نظر می رسد کرونا توانسته با کاهش هزینه های ازدواج تعداد ازدواج ها را افزایش دهد.

 میرشکار تصریح کرد: در زمینه اشتغال در سال جاری در رتبه های نخست کشور قرار گرفتیم بخشی از مددجویانی که نمی توانستند وام بگیرند را مورد حمایت قرار دادیم تا بتوانند به توانمندی در مدیریت معیشت خود برسند.

برچسب‌ها حوزه علميه قم کمیته امداد امام خمینی علیرضا اعرافی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه قم کمیته امداد امام خمینی حوزه علميه قم کمیته امداد امام خمینی علیرضا اعرافی اخبار کنکور کمیته امداد امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۳۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی

حمید باسره مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته ۴ هزار و ۴۰۹ سری جهیزیه به ارزش بیش از ۱۴۳ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان به نوعروسان نیازمند اهدا شد. 

وی افزود: از این میزان ۱۲۱ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد و ۲۲ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان از محل کمک‌های خیران و مردم در قالب صدقات، نذورات، زکات تامین شده است.

 مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: هر سری جهیزیه اهدایی به زوج‌های جوان شامل پنج قلم کالای  اساسی‌ همچون یخچال، تلویزیون، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی و جارو برقی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • کمک ۶۵۰ میلیون ریالی بانوی جویباری به مردم غزه
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • شیخ صدوق بیش از هزار سال پرچمدار مکتب امام صادق(ع) و سایر اهل بیت(ع) بوده است
  • امام صادق(ع)‌ پرچمدار ترویج معارف شیعه و مبارزه با تحریف دین بود