Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@10:17:50 GMT

چشم امید ۳۵۰۰ معلول فارسانی به مناسب‌سازی معابر است

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۴۲۳۵

چشم امید ۳۵۰۰ معلول فارسانی به مناسب‌سازی معابر است

در شهرستان فارسان بیش از ۳۵۰۰ معلول و مددجو تحت حمایت بهزیستی است که برای تردد نیاز به مناسب‌سازی در شهر دارند که خوشبختانه بیش از ۱۰۰ مکان در شهرستان مناسب‌سازی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ جمعیت معلول استان هر روز برای عبور از هزاران چاله و چوله و آسفالت‌های پر از وصله پینه دچار زحمت می شوند اما این امر در حالی روی می دهد که این قشر مظلوم حتی برای تردد در فضاهای علمی و دانشگاهی نیز با مشکل مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حل مشکل تردد معلولان در خیابان ها و معابر شهری نیارمند اقداماتی جدی و دلسوزانه است هر چند که در این زمینه بهزیستی به عنوان دبیر کمیته مناسب‌سازی انتخاب شده و باید بر اماکن عمومی نظارت داشته باشد اما از نظرات تخصصی این سازمان استفاده نمی‌شود و رمپ‌هایی با شیب تند و 90 درصد در شهر ایجاد می شود، رمپ‌هایی که تردد از آن چه برای افراد عادی و چه برای معلولین و افراد ناتوان جامعه مشکل‌ساز است.

دسترسی به اماکن عمومی برایم سخت شده است

حیدری یکی از معلولین شهر فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز می‌گوید: یکی از مشکلات معلولین برای حضور در جامعه نبود امکان دسترسی به اماکن عمومی و ادارات دولتی، به دلیل مناسب نبودن مسیر‌های تردد در سطح شهر است.
 
او ادامه می‌دهد: مناسب نبودن پیاده‌روها، اتوبوس‌ها، پایانه‌ها، حمل‌ونقل درون‌شهری، ورودی بانک‌ها، عابربانک‌ها، نبود سرویس‌های بهداشتی مناسب معلولین، تابلو‌های راهنمایی در تقاطع ها، پارکینگ خودرو مختص معلولین، آسانسورها، نبود رمپ در تمام نقاط شهر، توجه نکردن به اصول مناسب‌سازی در جلوی درب خانه‌ها و پارک کردن خودرو جلوی سطح شیب‌دار، ازجمله موانع پیشروی معلولین جهت مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی است.



بیش از 100 مکان در شهرستان فارسان مناسب سازی شده است

مرتضی صنیع ثالث رئیس اداره بهزیستی شهرستان فارسان در گفتگو جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در شهرستان فارسان سه مرکز سالمندان وجود دارد که به بیش از 170 نفر از  سالمند ارائه خدمات داده می شود.
 
وی در ادامه افزود: خدماتی که مراکز به آن ها  ارائه می‌دهند شامل خدمات پزشکی، پرستاری، مهارت‌های حرکتی، روانشناسی، هنری و سرگرمی است که باوجود ویروس کرونا مراکز تعطیل است و این خدمات به‌صورت آنلاین  ارائه می‌شود.
 
صنیع ثالث خاطرنشان کرد: در شهرستان فارسان بیش از 3500 معلول و مددجو تحت حمایت بهزیستی است که  برای تردد نیاز به مناسب‌سازی در شهر دارند که خوشبختانه بیش از 100 مکان در این شهرستان مناسب‌سازی شده است.
 
وی تصریح کرد: در خصوص مناسب‌سازی جهت معلولین شهرداران قول داده‌اند که مابقی محل‌های تردد که نیاز به مناسب‌سازی دارند را انجام دهند.
 
صنیع ثالث اظهار داشت: در این راستا اداره بهزیستی نیز برای معلولین که تحت پوشش هستند و ساختمان آن‌ها نیاز به مناسب‌سازی دارد را کمک می کند و این روند کمک به معلولین بیشتر برای تسریع دررفت آمد ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نیاز به مناسب سازی شهرستان فارسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۴۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرده‌افشانی ۶۲۸ هکتار نخیلات لامرد پایان یافت

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌رضا محمدی بعد از ظهر شنبه با اعلام این خبر گفت: گرده افشانی نخلستان‌های لامرد از هفته سوم اسفندماه آغاز و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: مناسب‌ترین دمای گرده‌افشانی بین ۲۲ الی ۲۷ درجه سانتیگراد و مناسب‌ترین ساعات گرده افشانی ساعات ۱۰ الی ۱۵ محسوب می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لامرد همچنین بیان کرد: گرده افشانی نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد و رعایت اصول و دقت در انجام آن ضروری است.

محمدی درخت نخل را از جمله درختان دوپایه که شامل گل‌های نر و ماده بر روی درختان جداگانه می‌باشد برشمرد و در ادامه افزود: برای تولید اقتصادی محصول را باید گرده افشانی نمود که این کار به صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر انجام می‌شود.

وی در پایان از زاهدی، شاهانی، گشخواه، خاصویی به عنوان مهمترین ارقام تولیدی شهرستان نام برد و به ارقام تجاری پیاروم و مجول اشاره کرد که در حال توسعه است.

کد خبر 6090145

دیگر خبرها

  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • گرده‌افشانی ۶۲۸ هکتار نخیلات لامرد پایان یافت
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران