Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@20:31:12 GMT

قاچاق سفارشی خودرو برای مشتریان خاص

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۴۷۹۳

قاچاق سفارشی خودرو برای مشتریان خاص

ایران اکونومیست- سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه قاچاق خودروها با قاچاق بقیه کالاها فرق اساسی دارد، گفت: این قاچاق، سفارشی و ویژه است و مشتری خاص دارد.

 حمیدرضا دهقانی نیا در برنامه گفت و گوی ویژه خبری، با اشاره به اینکه دستگاه هایی از جمله گمرک ، پلیس راهور، پلیس گذرنامه و دبیرخانه مناطق آزاد ویژه اقتصادی در ورود قانونی خودروهای خارجی نقش دارند، اظهار کرد: اگر همه ما وظایف خود را به درستی و به دقت انجام دهیم موضوعاتی مانند ورود خودروهای قاچاق, بسیار کمرنگ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای برخورد با قاچاق خودروها نباید سراغ قاچاقچی خُرد برویم بلکه باید اجازه دهیم کل جریان ورود، محقق شود تا بتوانیم کسی که تامین کننده مالی و سفارش دهنده این قاچاق است، دستگیر کنیم.

دهقانی نیا با اشاره به اینکه این موضوع، اسناد دارد، گفت: در پرونده نگین خودرو همین اتفاق افتاد، 424 خودرو موجود بود اما بر اساس اسناد 56 هزار خودرو. این تعیین تکلیف شد برای کسی که سر شبکه بود نه کسی که کار نقل و انتقال این خودروها را انجام می داد.

وی ادامه داد: زنجیره را رصد کردیم و کل شبکه قاچاق را زیر ضربه قرار دادیم.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به این پرسش که این خودروهای قاچاق، چگونه پلاک می شوند؟ گفت: پلیس راهور باید در خصوص پلاک کردن خودروها دقت بیشتری کند و در برخی موارد هم ممکن است پلاک، جعلی باشد.

دهقانی نیا با اشاره به پلاک های گذر موقت، افزود: اشخاصی که با خودروهای گذر موقت، وارد کشور می شوند اگر خودرو را در داخل کشور بگذارند و خودشان خارج شوند، متوجه نمی شویم زیرا باید ارتباط بین همه دستگاه ها و خودروهای وارداتی عبور موقت با پلیس راهور و گذرنامه در قالب سامانه جامع و یکپارچه و کارآمد برقرار باشد تا این اشخاص قابل رصد باشند اما اکنون این سامانه ها یکپارچه نیستند.

وی از مردم خواست در خرید خودروهای خارجی به اسناد آن ها دقت کنند زیرا ممکن است دستکاری شده باشند.

او با اشاره به اینکه اکثر مردم ما در کشور خرید ماشین میلیاردی را انجام نمی‌دهند اظهار کرد: به خاطر عبور موقت چندین خودرو قاچاق داریم. بعضی از خودروهای قاچاق برای قطعه قطعه شدن وارد کشور می‌شوند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ضابطان باید با قاچاقچیان اصلی و تأمین کنندگان مالی و سفارش دهندگان خودرو قاچاق، برخورد کنند و صرف برخورد با قاچاقچی خُرد کافی نیست.

دهقانی نیا با اشاره به این که قاچاق، موضوعی کاملاً تخصصی است، افزود: اگر بخواهیم این موضوع را تبیین کنیم به تفسیر نیاز داریم که در این صورت برخی‌ها از ما ایراد می‌گیرند که این تفسیر ممکن است به آموزش قاچاق منجر شود.

وی با اشاره به این که قاچاق خودرو با بقیه قاچاق‌ها تفاوت اساسی دارد، اضافه کرد: قاچاق خودرو، سفارش و مصرف کننده خاص دارد.

دهقانی نیا گفت: یکی از حفره ها؛ گذر موقت خودرو است که باید درباره آن چاره اندیشی شود و اطلاعات این خودروها باید علاوه بر گمرک با بقیه ضابطان از جمله پلیس راهور و پلیس مبارزه با قاچاق به اشتراک گذاشته شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: برای 108 خودرو در آذربایجان غربی در پلدشت پرونده تشکیل شد که محکومیت 280 میلیارد تومانی گرفتند، همچنین 17 دستگاه خودرو لوکس در کرج داریم که محکومیت 73 میلیاردی گرفتند که خلأ و نقص آن هم ورود موقت بود.

 خبرآنلاین

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قاچاق خودرو پلیس راهور دهقانی نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ لیفتراک قاچاق در سمیرم کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حمید علینقیان پور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودروهای عبوری در این محور به ۲ دستگاه خودروی کشنده ۴۰ فوت حامل بار مشکوک شده و برای بررسی دقیق‌تر هر ۲خودرو را متوقف می‌کنند.

وی ادامه داد: مأموران پلیس پس از هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از خودروهای متوقف شده پرداخته که در این عملیات تعداد ۱۲ دستگاه لیفتراک خارجی قاجاق که فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی و قانونی بودند کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان ارزش لیفتراک‌های قاچاق کشف شده را ۱۸۰ میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: در این رابطه پرونده تشکیل و به همراه هر ۲ متخلف برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6097147

دیگر خبرها

  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • خودروهای خارجی قاچاق ۷۰۰ میلیاردی در آب های استان بوشهر توقیف شد
  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • از چاقوی پسر درون سینه پدر تا توقیف کامیون حامل بیش از ۱۳۲ کیلو تریاک
  • چاقو پسر درون سینه پدر 
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲ / رشد ۴۸ درصدی برخورد با خودروهای شوتی
  • کشف البسه قاچاق در شهرستان خوسف
  • ۱۲ لیفتراک قاچاق در سمیرم کشف شد
  • کولر‌های قاچاق در توقیف پلیس رودبار