Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا اعلام کرد، این کمیته با یک رای قاطع و یکصدا از "ویلیام برنز"، کاندیدای پیشنهادی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای ریاست آژانس اطلاعات مرکزی این کشور (سیا) حمایت کرد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، مارک وارنر، سناتور دموکرات و رئیس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این رای اکثریت دوحزبی در حمایت از ویلیام برنز، دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی گواهی تائید صلاحیت بی‌چون و چرا این کاندیداتور برای تصدی ریاست سازمان سیا، تجربه دیرینه‌اش در موضوعات مربوط به امنیت ملی و تعهد قابل ستایشش به خدمات عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وارنر افزود: امیدوارم کل سنا بدون هیچ‌گونه تعلل غیرضروری صلاحیت ویلیام برنز را تائید کند.

برنز، سفیر سابق آمریکا در روسیه و معاون وزیر امور خارجه سابق این کشور ماه گذشته در جلسه تائید صلاحیتش گفته بود، رقابت با چین و مقابله با رهبری "خصمانه و تهاجمی‌اش" را به عنوان یکی از موضوعات کلیدی در امنیت ملی آمریکا می‌داند.

وی تاکید کرده بود که اگر رئیس یکی از کالج‌ها یا دانشگاه‌های آمریکا بود حتما بسته شدن موسسات کنفوسیوس چین را که مسئول اصلی توسعه و ترویج زبان چینی در جهان هستند و بسیاری از اعضای کنگره آمریکا آنها را ابزار پروپاگاندا می‌بینند، پیشنهاد می‌داد.

مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه ارشد این کمیته در بیانیه‌ای گفت: من پس از دیدار با ویلیام برنز باور کردم که او ماهیت تهدید چین و دیگر تهدیداتی که کشورمان با آن مواجه است را درک می‌کند.

برنز در جلسه تائید صلاحیتش همچنین گفته بود که دیگر تهدیدات مداوم آشنا شامل تهدیدات به وجود آمده از سوی روسیه، کره شمالی و ایران است. وی همچنین به تغییر آب و هوا، موضوعات مربوط به بهداشت جهانی و تهدیدات سایبری به عنوان خطرات جدی اشاره کرده بود.

انتظار می‌رود برنز و دیگر روسای اطلاعاتی در بین موضوعات مربوط به روسیه ابتدا به تحقیقاتی درباره حملات هکری اخیر به شبکه‌های داده‌های دولتی آمریکا رسیدگی کنند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ویلیام برنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در پیامی، نوشت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، از یکسو نشان‌دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی ارتکابی صهیونیست‌هاست و از سوی دیگر، حاکی از عدم صلاحیت آمریکا در ورود به عرصه حقوق بشر است. به نوشته وی، آمریکا اخیرا گزارش حقوق بشری علیه طیفی از کشور‌ها منتشر کرد!
 

دیگر خبرها

  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل سرکوب معترضان
  • تصمیم مهم کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا با ریاست تاج
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد