Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت گفت: مجموعه این وزارتخانه درباره حمایت از دانش و فناوری‌های داخلی، زنجیره‌ای ارتباطی با مراکز پژوهشی ایجاد کرده که پیگیری و اجرای ۴۲ پروژه مشترک پژوهشی و مطالعاتی در حوزه‌های بالادستی و پایین‌دستی و صنایع وابسته به نفت، حاصل این همکاری است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، سعید محمدزاده در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان افزود: هدف از این پروژه‌ها و ارتباطات پژوهشی این است که دانشگاه در کنار صنعت به شکل  قراردادی بلندمدت کار کند و این کار قوام یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایجاد و ابلاغ رسمی «پژوهانه» برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، ارائه فرصت مطالعاتی برای اساتید در وزارت نفت و تحقق بحث «درهای باز» پژوهشکده نفت روی پژوهشگران، از جمله برنامه‌های وزارت نفت برای جذب و حمایت حداکثری از حوزه تحقیق و پژوهش در کشور است و از جامعه دانشگاهیان و پژوهشگران می‌خواهیم به درخواست وزارت نفت برای این ارتباط علمی پاسخ مثبت دهند.

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: در کنار این‌ها پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و گاز نیز مجوز گرفته است که بستر بسیار بزرگی را برای بخش‌های فناوری و تجاری کشور فراهم کرده است، هدف این پارک فناوری ارتباط با مجموعه بخش‌های دانش‌بنیان به‌ویژه پارک‌های علمی است و همچنین شرکت‌های استارتاپی نیز در این قالب مورد حمایت قرار می‌گیرند.

محمدزاده افزود: برای توسعه فناوری‌های همراه با صنایع نفت، «صندوق پژوهش و نوآوری حوزه نفت» مجوز گرفته و فعالیت آن آغاز شده است که این صندوق به‌عنوان یکی از ارکان حامی افراد دارای ایده و محصول نو برای صنعت نفت عمل می‌کند و سازوکار تضمین خرید محصول برای فعالان این حوزه نیز در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر نفت گفت: در پی روزآمد کردن سند و نظام‌نامه پژوهش و فناوری نفت، شرکت‌ها موظفند در پروژه‌های مختلف مرتبط با نفت حتما پیوست فناوری داشته باشند و امیدواریم این نظام‌نامه در کشور بیش از این توسعه یابد.

منبع: شانا

کلیدواژه: سعید محمدزاده وزارت نفت پروژه پژوهشی پیوند صنعت و دانشگاه پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد که برای اولین بار در جهان توسط این شرکت ایجاد شده است و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در جریان است.

بر اساس این گزارش، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا از سال ۱۳۸۹ در پارک فناوری پردیس مستقر است و درزمینه تولید مواد نانو ساختار فعالیت دارد. این شرکت در بیست و یکمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس توانست به عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه فناوری و خلق نوآوری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 6091160 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای