Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: با استفاده از کد ملی و ارتباط با سامانه ماسک به دنبال این هستیم از ورود مسافرانی که تست کرونای آنها حداقل تا ۱۴ روز مثبت بوده، به مترو و اتوبوس جلوگیری کنیم و این اقدام در حال نهایی شدن است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حسین ذوالفقاری صبح امروز در حاشیه جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیک که با حضور دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف در ستاد پلیس راهور برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با آغاز پیک سوم کرونا و مرگ روزانه حدود 500 نفر از هموطنان، دو طرح "محدودیت هوشمند" و "شهید سلیمانی" را اجرا کردیم، اظهار کرد: براساس اعلام نظر مسئولان وزارت بهداشت از یک ماه قبل پیش‌بینی شده که با موج چهارم بیماری مواجه شویم اما امیدواریم این اتفاق روی ندهد و اقدامات برای پیشگیری از پیک چهارم کرونا در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: برای ایام نوروز در کمیته امنیتی ــ اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در روز دوشنبه تصمیماتی گرفته شد، طبق این تصمیمات اگر وضعیت بیماری در شرایط مناسب باشد و رو به افزایش نباشد به جز شهرهای قرمز و نارنجی تردد در مابقی شهرها با رعایت پروتکل‌هایی می‌تواند انجام شود، اما در صورت تشدید وضعیت بیماری محدودیت‌ها نیز تشدید خواهد شد.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: در روز شنبه هفته بعد تکلیف مردم برای سفر از 25 تا 15 فروردین روشن خواهد شد و معلوم می‌شود که تردد در چه شهرهایی مجاز و در چه شهرهایی ممنوع خواهد بود.

این مقام مسئول از هموطنان خواست که در ایام نوروز و چه غیر از نوروز از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و گفت: بحث صدور مجوزها برای تردد به شهرهای نارنجی و قرمز نیز تحت شرایطی قرار گرفته و مجوزهایی که فرمانداریها برای تردد به صورت گسترده ارائه می‌کردند، بسیار محدود شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین درباره عدم رعایت پروتکل‌ها در ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری اعم از مترو و اتوبوس نیز عنوان کرد: در باره رعایت پروتکل‌ها در مترو و اتوبوس موارد زیادی مطرح و پروتکل‌هایی نوشته، اما در اجرا به دلیل ازدیاد مسافر، رعایت نشد.

ذوالفقاری افزود: طرح جدیدی قرار است اجرا شود که در این طرح از طریق کد ملی و ارتباط با سیستم موبایلی که در ورودی‌های مترو و اتوبوس (در فاز نخست مترو) قرار گرفته از مسافرانی که قصد ورود به مترو را دارند استعلام صورت می‌گیرد و از ورود افرادی که حداقل در زمان 14 روز تست کرونای آنها مثبت بوده جلوگیری به عمل خواهد آمد و این طرح در حال نهایی سازی است.

وی متذکر شد: از طرفی دیگر با تقاضای سفر درون‌شهری و کمبود فضا برای رعایت پروتکل‌ها مواجه هستیم که پیشنهادات برای افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و رام‌های مترو صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت پروتکل ها مترو و اتوبوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۵۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت

جام جم آنلاین اصفهان؛ امید علی اصغری افزود: اجراي طرح برون سپاري و ارائه خدمات شهرسازي شهرداري اصفهان در بستر الکترونیک از اوايل سال 94 از طريق دفاتر پيشخوان آغاز شد و تاکنون نیز در بیش از 32 دفتر طرف قرار داد شهرداری جهت تسهیل و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در حال اجرا است.

وي با بیان اینکه سامانه توسعه هوشمند شهری مورد حمایت مدیریت شهری اصفهان قرار دارد، اظهار کرد: همکاران ما در واحدهای مختلف همچون درآمد و نوسازی نیز همکاری مناسبی دارند تا بتوانیم خدمات شایسته‌ای در اختیار شهروندان در بستر الکترونیک قرار دهیم.

علی اصغری با بيان اينكه تا پایان سال  1402  تعداد 36هزار و 568 پاسخ استعلام انجام شده، افزود: استعلام دفترخانه و بانک، پایان کار شهرداری، گزارش تخلف مهندسین ناظر نیز در سامانه « اصنو» بصورت پایلوت در منطقه 7 شهرداری اصفهان انجام    می شود.

مديرپروژه شهرسازي الكترونيك معاونت شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان گفت :پیاده‌ سازی سامانه‌ های مربوط به شهرسازی، انجام وب سرویس‌ها، ارتباط با دیگر سازمان‌ها و ادارات و همچنین واحد برون‌سپاری خدمات شهرسازی شهر اصفهان که در حال حاضرتوسط 32 دفتر فعال در سطح مناطق پانزده گانه شهر اصفهان انجام می شود که در حال حاضر انجام استعلامات دفترخانه و بانک‌ها در قالب برون‌سپاری به عهده این واحد است.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۹۵ که سامانه سرا ۸ آغاز به‌کار کرد، پروانه ساختمان و تمام خدمات شهرسازی روی این سامانه بارگذاری شد و به‌صورت عملی تمام فعالیت‌ها از طریق سامانه انجام می‌شود؛ این سامانه ارتباط داخلی شهرداری را تقویت نموده و ارتباط با شهروندان نیز در سامانه «اصنو» تقویت شد و در ادامه بصورتی برنامه ریزی شده که تا نیمه سال 1403 کلیه امور شهروندان در بستر الکترونیک بر روی سامانه (اصنو) انجام شود.

علی اصغری در خصوص خدماتی که از طریق این سامانه در اختیار شهروندان قراردارد گفت: مشاهده آرشیو الکترونیکی پرونده توسط شهروند پس از محرز شدن هویت آن برای کارشناس بازدید، پرداخت بر خط هزینه تراکم و عوارض‌ها، امکان ارتباط دوسویه شهروند و کاربر، انجام اقدامات و فرایندها به‌صورت غیرحضوری، کاهش مدت زمان صدور پروانه، ارائه شفاف محاسبات پروانه ساختمان به شهروندان، محاسبه حداکثر پتانسیل پلاک به‌صورت خودکار، امکان پیگیری درخواست از طریق تلفن همراه و دسترسی به آرشیو پرونده بدون واسطه و از طریق سامانه، از جمله مزایای سامانه (اصنو) سرا 10 است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت