Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ 146مین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور  با موضوع بررسی ماموریت‎‌های جهاد دانشگاهی به صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

منصور کبگانیان در حاشیه این جلسه و در جمع خبرنگاران گفت: از سوی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ماموریت‌هایی برای جهاد دانشگاهی تعریف شده است که اولین ماموریت‌ مدیریت انتقال و توسعه فناوری در طرح‌های کلان توسعه‌ای و عمرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سابقه جهاد دانشگاهی در برخی از زمینه‌های فناوری اظهار کرد: درخواست ما این است که این نهاد نه به عنوان مجری طرح‌های فناوری بلکه به عنوان مدیر و ناظر بر انتقال دانش فنی وارد عمل شود.

کبگانیان با بیان اینکه برای اجرای ماموریت‎‌های جدید جهاد دانشگاهی چالش‌هایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: بخشی از این مشکلات ناشی از اعمال تحریم‌ها علیه کشور و بخش دیگری از این چالش‌ها ساختاری است که البته برخی از این مشکلات تاحدی رفع شده است.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: در برخی از مقاطع چالش‌های جدی وجود دارد که نیاز است شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور وارد شود که در این زمینه نیز قطعا اقدام خواهیم کرد.

کبگانیان تصویب نهایی ماموریت‌های جهاد دانشگاهی را یکی از چالش‌ها عنوان کرد و یادآور شد: بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، انتقال ماموریت‎های جدید جهاد دانشگاهی باید به تصویب شورای اقتصاد یا ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برسد. در این زمینه مقرر شد که هماهنگی‌هایی با معاونت علمی ریاست جمهوری به عنوان عضو ستاد راهبری نقشه جامع و عضو ستاد اقتصاد مقاومتی صورت گیرد.

وی هدایت شغلی و توانمندسازی دانش آموختگان دانشگاهی را از دیگر ماموریت‌های جهاد دانشگاهی نام برد و یادآور شد: یکی از آسیب‌های موجود در کشور یافتن شغل متناسب با تخصص برای دانش آموختگان دانشگاهی است؛ هر چند که ممکن است فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شغل داشته باشند ولی این افراد در یافتن شغل متناسب با تخصص خود دچار مشکلاتی هستند.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ایجاد نهاد پژوهش و فناوری و مشارکت در ارتقای کرسی‌های نظریه پردازی را به عنوان دیگر ماموریت‌های مهم جهاد دانشگاهی نام برد.

انتهای پیام/

اسماعیل والی کد خبر: 1090299 برچسب‌ها ستاد نقشه علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ستاد نقشه علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور جهاد دانشگاهی چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۶۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مسابقه ملی «سدید» در ۴ بخش کتاب، پایان‌نامه، مقاله و طرح‌های پژوهشی برای دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف در خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.
در این مسابقه دانشجویان همه مقاطع تحصیلی می‌توانند معرفی کتاب، ارائه مقاله چاپ‌شده در مجلات معتبر و یا طرح‌های پژوهشی و اختراعات خود را طی مدت ۳ دقیقه در حضور داوران ارائه کنند، دانشجویان مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری هم باید از پایان‌نامه و یا رساله دکتری خود طی همین مدت دفاع کنند.
براساس آئین‌نامه این مسابقه، طرح‌های ارائه‌شده باید در زمان دانشجویی یا حداکثر دو سال پس از دانش آموختگی به پایان رسیده باشد و دارای گواهی اتمام طرح و اعلام رضایت کارفرما برای ارائه در مسابقه باشد.
دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان تهران تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ مهلت دارند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc.ir مراجعه کنند.
برگزیدگان این مرحله از مسابقات علاوه‌بر دریافت جوایز نقدی و لوح تقدیر معتبر به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.
جوایز نقدی در نظر گرفته‌شده برای برگزیدگان این مرحله از مسابقه ملی «سدید» شامل موارد ذیل است:
یک جایزه ۲۰ میلیون ریالی برای یک نفر
دو جایزه ۱۰ میلیون ریالی برای دو نفر
۳ جایزه ۵ میلیون ریالی برای سه نفر
سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی با همکاری و مشارکت دبیرخانه مسابقات جهاد دانشگاهی، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران و جهاد دانشگاهی، اداره‌کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران این مسابقه ملی را در استان تهران برگزار می‌کند.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه