Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@23:29:21 GMT

حجم صادرات از آذربایجان شرقی ۲۵ درصدی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۶۴۱۲

حجم صادرات از آذربایجان شرقی ۲۵ درصدی افزایش یافت

گروه استان‌ها - رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه حجم صادرات از آذربایجان شرقی ۲۵ درصدی افزایش یافت، گفت: با رونق صنعت در استان، شاهد سرمایه‌گذاری جدید ۲۰ هزار میلیاردی بخش خصوصی با اشتغال ۴۳ هزار نفری در استان هستیم. - اخبار استانها -

حبیب امین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، از افزایش 25 درصدی صادرات آذربایجان شرقی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت: در ده ماهه امسال، از 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 میلیارد دلار به 3.2 میلیارد دلار صادرات به ثبت رسیده و اهداف ده ماهه امسال محقق شده است. 

وی با بیان اینکه برنامه جهش تولید در استان محقق شده است گفت: شیرینی و شکلات بعد از فولاد، دومین صنعت مزیت دار استان است که برای تکمیل زنجیره تامین و خودکفایی نیازهای استان متمرکز شده ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نزدیک به 4800 واحد صنعتی با اشتغال مستقیم 140 هزار نفر در استان فعال هستند، گفت: 90 درصد فعالیت واحدهای صنعتی در اختیار بخش خصوصی است.

40 واحد صنعتی و تولیدی راکد استان بوشهر به چرخه تولید بازگشت + فیلمانتقاد مدیرعامل شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از قطعی مکرر برق واحدهای تولیدیسرمایه‌گذاری ایدرو برای توسعه صنعتی در گلستان/ کارخانه نئوپان شموشک احیا می‌شود

وی با اشاره به فعالیت 59 شهرک صنعتی دولتی و خصوصی در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: 1900 طرح ایجادی و توسعه ای در استان داریم که این نشان از رونق سرمایه‌گذاری و تحقق جهش تولید در استان است.

امین‌زاده ادامه داد: در حال حاضر با دسته بندی اولویت‌ها، تلاش می‌کنیم 800 واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای 75 درصد را سریعا به چرخه تولید برسانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه در این واحدهای جدید و توسعه‌ای بیش از 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته و در حال تکمیل هستند، گفت: با افتتاح این 1900 طرح جدید و طرح توسعه واحدهای تولیدی، بیش از 43 هزار اشتغال جدید ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام /111/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا

سید روح اله لطیفی سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران ، همزمان با دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا اظهار داشت : قاره آفریقا با دارا بودن ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت و ۵۴ کشور ، یک فرصت بزرگ در حوزه روابط تجاری و اقتصادی است و ایران می تواند به واسطه نیاز این قاره به سوخت و انرژی ، تکنولوژی و مکانیزاسیون  در تولید محصولات کشاورزی ، سرمایه گذاری و طراحی و ساخت امور زیر بنایی از جمله معدن ، سد ، راه سازی و پروژه های عمرانی ، اورهال کردن پالایشگاه ها ، استخراج گاز ، بازار مصرف مناسب مواد غذایی ، و محصولات صنعتی ، تجاری و مصرفی و نیاز ما به کشت فراسرزمینی  همراه با توانمندی کشورمان در  صادرات خدمات فنی و مهندسی  در این قاره فرصت ها ضمن حفظ شئونات انسانی و حفظ منافع توامان کشورمان و کشورهای آفریقایی حضور پیدا کند .

وی افزود در سال ۱۴۰۲ پراکنش صادراتی کشور به این قاره از نکات قابل توجه بود و صادرات در شرق ، غرب ، شمال و جنوب این قاره به صورت خاصی توسعه پیدا کرد و ۳۹ کشور از این قاره ،  مقصد صادرات کالاهای ایرانی به صورت مستقیم  بودند .

وی افزود:  با وجود کاهش صادرات کشور به بخش سفید این قاره در شمال در سال های گذشته  ، شاهد افزایش صادرات به کشورهای الجزایر ، مصر ، لیبی، تونس، جیبوتی  و مراکش در سال ۱۴۰۲ با وجود بحران حمل و نقل در دریای سرخ بودیم .

لطیفی در خصوص هفت مقصد نخست محصولات صادراتی به آفریقا گفت: در سال ۱۴۰۲ ، غنا با خرید ۱۷۳.۵ میلیون دلار ، آفریقای جنوبی با ۱۴۵ میلیون دلار، تانزانیا با ۹۲.۸ میلیون دلار، کنیا با ۴۸.۷ میلیون دلار ، نیجریه با ۴۸ میلیون دلار ، موزامبیک با ۴۷.۱ میلیون دلار و سومالی با ۳۳.۳ میلیون دلار هفت مقصد نخست صادرات کالاهای ایرانی به صورت مستقیم به این قاره  بودند .

وی افزود : ۵۱ درصد صادرات ایران به این قاره مشتقات نفتی ،  شامل کود اوره ، قیر ، گاز مایع و انواع روغن های صنعتی بود و بعد از آن  ۳۷ درصد صادرات کشورمان را  محصولات فولادی و آهنی به خود اختصاص داده است ، مواد غذایی ، مصالح ساختمانی ، انواع فرش و کف پوش ، شوینده ها و لوازم بهداشتی ، لوازم خانگی ، دارو و تجهیزات پزشکی، لوازم صنعتی ، قطعات خودرو ، لاستیک ، مواد معدنی ، لوازم الکتریکی، لوستر ، مبلمان  و اسباب بازی از دیگر کالاهای صادراتی ایران به قاره آفریقا در سال ۱۴۰۲ بودند‌.

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت در خصوص واردات از قاره سیاه گفت: ۲۲ کشور از این قاره فروشنده مستقیم کالا به ایران در سال ۱۴۰۲ بودند که  آفریقای جنوبی با فروش ۱۹ میلیون دلار ، زامبیا با ۱۲.۵ میلیون دلار ، غنا ۱۲ میلیون دلار ، سیشل با ۱۱.۷ میلیون دلار ، کنیا ۹.۵ میلیون دلار ، تانزانیا با ۶.۱ میلیون دلار و اوگاندا با ۴.۱ میلیون دلار ، هفت کشور نخست فروش  کالا در بین کشورهای قاره آفریقا به ایران در سال گذشته بودند.

وی افزود : ۶۶ درصد واردات ایران از این قاره مواد غذایی و کشاورزی  مانند چای، ذرت، قهوه، توتون ، حبوبات ، لاشه گوسفند و محصولات شیلاتی بودند و ۲۱ درصد نیز مواد معدنی مانند سنگ منگنز ، سنگ و خاک روی ، کنسانتره گروم ، و ۱۳ درصد دیگر نیز عمدتا روغن صنعتی و گریس ، انواع تسمه ، ماشین آلات ، مواد شیمیایی و صنعتی و لوازم یدکی بودند .

لطیفی در خصوص موانع توسعه روابط اقتصادی با قاره آفریقا گفت: عدم شناخت ظرفیت ها در بین تجار ایرانی و آفریقایی ، نبود یا کمبود  حمل نقل ارزان ، مستمر و فراگیر و موانع جابجایی مستقیم ارز و  پول ، از موانع توسعه تجارت یا تجارت مستقیم بین ایران و قاره آفریقا است که رفع این موانع با اراده دولت ها و پیگیری بخش خصوصی تا حدودی به تجارت ایران با این قاره شتاب خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی