Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت علوم از تدوین نظامنامه اخلاق در آموزش مجازی خبر داد و گفت: این نظامنامه تدوین شده و از سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی خاکی صدیق صبح امروز در چهاردهمین کنفرانس ملی و هشتمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاد دهی الکترونیکی که به صورت مجازی در مؤسسه مهر البرز برگزار شد گفت: اخلاق یادگیری الکترونیکی یکی از مهمترین مباحثی است که بر روی آن بسیار تاکید شده است و با استفاده از آن می‌توانیم بسیاری از مباحث آموزش الکترونیکی را به فرصت تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی وزیر علوم اضافه کرد: آموزش همواره در طول تاریخ بشر منشأ تحولات و پیشرفت بوده است. همچنین توسعه علوم فناوری باعث ایجاد تحولات شده و خود آموزش که منشأ تحولات است باعث اعتلای نسل بشر شده است.

وی افزود: یکی از پیشرفت‌های صد سال گذشته بشر در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده است که در تمام شئونات زندگی بشر رخنه کرده و تحول ایجاد کرده است، یکی از این شئونات آموزش است.

خاکی صدیق به مزایای آموزش مجازی پرداخت و گفت: ما از زمان شیوع کرونا مزایای استفاده از فناوری در امر آموزش را لمس کردیم و این مزایا در کل دنیا آشکار شد. استفاده از فناوری در آموزش موجب انعطاف پذیری و غلبه بر زمان شده و فرصت تحصیل را به کارمندان و افرادی که در خانه هستند می‌دهد.همچنین در ترافیک مؤثر بوده و دسترسی ارزان به آموزش را فراهم می‌کند. ما باید در شرایط پسا کرونا نیز به این نوع آموزش توجه کنیم.

همچنین ادامه داد: البته آموزش مجازی در زمینه رسالت خود که شکوفایی علم و دانش است با چالش‌هایی نیز مواجه است که باید به آن توجه شود. در آموزش سنتی به بحث اخلاق در آموزش توجه شده که بیشتر متناسب با اخلاق آموزش سنتی و چهره به چهره است.

وی خاطرنشان کرد: اخلاق در آموزش الکترونیکی چند سالی است که مورد توجه قرار گرفته و در این کشورها نهضت فرهنگ اخلاقی به راه افتاده است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا از اسفند ۹۸ و برجسته شدن آموزش مجازی، معاونت آموزش وزارت علوم با شناسایی خلاءها در زمینه اخلاق آموزش الکترونیکی اقدام به تدوین «نظامنامه اخلاق آموزش» کرد، این نظامنامه ۱۰ مؤلفه دارد که باید اجرایی شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت علوم آموزش مجازی خبر اخلاق در آموزش آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۶۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: در مدت ۲ سال اخیر، بیش از ۳۰۰ طرح ارتباطی در استان اجرا شده و ۱۶ طرح بزرگ نیز در دست اجرا هستند که با اجرای این ۱۶ طرح کهگیلویه و بویراحمد به استان سبز تبدیل می‌شود. محمود رادمنش تاکید کرد: افزون بر ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ در زمینه اجرای فیبر نوری استان پیش‌بینی شد. وی ادامه داد: در ۳۰ ماه اخیر ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری اجرایی و مصوبه اجرای یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر نیز گرفته شد. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: چنانچه این طرح اجرایی شود ظرفیت شبکه در استان ارتقا پیدا می‌کند، سرعت افزایش و پایداری شبکه بهبود می‌یابد. رادمنش بیان کرد: به دلیل شرایط توپوگرافی کهگیلویه و بویراحمد اجرایی کردن طرح ها سخت، و هزینه‌های هر طرح چندین برابر و کمرشکن است.

دیگر خبرها

  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • طرح نور در چارچوب اعتقاد و بصیرت جاری شده است
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • غزه امروز دایره المعارف پرآوازه بی‌اخلاقی‌های غرب است
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود