Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@16:12:21 GMT

آغاز مرحله جدید عملیات ثأر الشهدا در عراق

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۶۷۹۴

آغاز مرحله جدید عملیات ثأر الشهدا در عراق

منابع امنیتی عراق از آغاز دو عملیات امنیتی در این کشور از جمله مرحله جدید عملیات "ثأر الشهدا" خبر دادند.

به نقل از شفق نیوز، حشد شعبی عراق امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای از آغاز عملیات جدید "ثأر الشهدا"(انتقام شهدا) برای تعقیب باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش در مناطق جنوب غربی کرکوک خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه مذکور آمده است، در این عملیات، فرماندهی بخش کرکوک، شرق دجله، تیپ‌های ۲۲،۹،۸۸،۱۶،۵۲،۱۵، هنگ عملیات ویژه، هنگ مأموریت‌های ویژه، معاونت‌ها و اداره‌های حشد شعبی و همچنین نیروهای ارتش و پلیس فدرال با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش و نیروی هوایی عراق مشارکت دارند.

در بیانیه حشد شعبی عراق همچنین آمده است، هدف از آغاز این عملیات گسترده، تفتیش و تأمین امنیت مناطق «وادی الشای» و «وادی الزیتون» و روستاهای این منطقه است و دور از دسترس بودن این منطقه به علت وجود دره‌های متصل به یکدیگر باعث شده که این منطقه به محیط مناسبی برای نفوذ تروریست‌ها بین استان‌های دیالی، کرکوک و صلاح الدین تبدیل شود.

همچنین اکرم صدام مدنف، فرمانده عملیات بصره از عملیات امنیتی جدید در این شهر خبر داد و گفت که نیروهای امنیتی ما در حال حاضر مشغول عملیات منع آمد و شد هستند اما این امر به معنای توقف بازداشت و تعقیب قانون‌شکنان به ویژه پس از درگیری‌های عشایری اخیر در برخی مناطق نیست./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۶۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه در دیدار با علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با ابراز خوشحالی از حضور در تهران و دیدارهای انجام شده، گفت: امنیت ایران، امنیت ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرف ثالثی از ناحیه اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.

وی با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، چه در دوران مبارزه با حکومت صدام و چه بعد از آن و شکل‌دهی به عراق جدید، ابراز امیدواری کرد که تا روابط اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد از جمله در بُعد امنیتی و اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد.

احمدیان نیز با خوشامدگویی به بارزانی روابط جمهوری اسلامی ایران با ملت عراق و از جمله مردم کردستان عراق را روابط تاریخی و فرهنگی بسیار عمیق و دیرینه برشمرد که مبتنی بر آرمان‌های مشترک شکل گرفته و در طول زمان مستحکم شده است. لذا نباید اجازه داد هیچ طرف ثالثی اعم از رژیم صهیونیستی با ضدانقلاب و معارضین جمهوری اسلامی ایران به آن خدشه وارد کند.

همچنین وی برای همکاری جامع با اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی عراق اعلام آمادگی کرد.

احمدیان افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده است همه گونه حمایتی از مردم، حاکمیت عراق و اقلیم کردستان و به‌ویژه شخص آقای نیچروان بارزانی را به عمل آورد.دو طرف همچنین بر اجرای کامل توافقنامه امنیتی جمهوری اسلامی ایران و عراق تا حصول نتیجه و رفع کامل ناامنی تأکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • گسترش حلقه آتش؛ واکاوی راهبرد جدید مقاومت علیه رژیم صهیونیستی
  • اقلیم در پی ترمیم روابط‌ با ایران/اهداف سفر بارزانی به تهران چیست
  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • ارتش اسرائیل رسما آغاز مرحله عملیات زمینی به شرق رفح را اعلام کرد
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • سوت آغاز لیگ فوتبال امید‌های مناطق کشور در محمودآباد به صدا در آمد
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی