Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر محمد تاجفرد با اعلام این خبر افزود: انتخاب و معرفی دانشجویان شاهد و ایثارگر برتر در این جشنواره آموزشی تحصیلی، بر اساس شاخص های مدون و آیین نامه اجرایی صورت می گیرد.

وی افزود: براساس بند یک آیین نامه اجرایی ماده ۶۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، گروه هدف از نظر وضعیت ایثارگری شامل؛ «همسر و فرزند شهید، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، آزادگان و همسر و فرزندان آنان» بوده و صرفاً این افراد که دارای شرایط اختصاصی آموزشی تحصیلی نیز باشند، در این جشنواره مورد ارزیابی تحصیلی قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت «شرایط اختصاصی» شرکت در این جشنواره را داشتن معدل کل ۱۷ و بالاتر برای دانشجویان مقطع کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) و کارشناسی‏ ارشد از ترم سوم به بعد، دانشجویان مقطع دکتری حرفه ‌ای (پزشکی، دندانپزشکی) بعد از آزمون علوم پایه، دانشجویان رشته داروسازی در مقطع دکتری حرفه ای از ترم چهارم به بعد و دانشجویان مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) بعد از آزمون جامع اعلام کرد.

تاجفرد با بیان اینکه این جشنواره صرفاً آموزشی تحصیلی بوده و بر اساس ضوابط اعلام شده صورت می گیرد، افزود: دانشجویانی که در سال‏ های قبل در جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار معرفی شده ‏اند، به شرطی می توانند در این جشنواره شرکت کنند که به مقطع تحصیلی بالاتر راه یافته و واجد سایر شرایط باشند.

وی افزود: تاکنون چهار دوره از جشنواره با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر دستگاه  های آموزش عالی طی سال های قبل برگزار شده است و مراسم نهایی پنجمین جشنواره با توجه به همه گیری بیماری کووید ۱۹ و تغییراتی که در نحوه بررسی مستندات و زمان اجرای جشنواره ایجاد شده است، در نیمه اول تیرماه سال ۱۴۰۰ برگزار می شود.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت اضافه کرد: انتخاب و معرفی اولیه دانشجویان بر اساس شاخص ها و فرم های مربوطه از سوی ستاد امور شاهد و ایثارگر دانشگاه/ دانشکده صورت می گیرد و به هیچ وجه نیاز به اقدام خاصی از سوی دانشجویان برای شرکت در جشنواره نیست.

وی خاطرنشان کرد: پنجمین جشنواره آموزشی، تحصیلی جایزه ملی ایثار در «سه مرحله» برگزار می شود. «مرحله اول» دانشگاهی است و دانشجویان توسط دانشگاه یا دانشکده محل تحصیل خود انتخاب و حداکثر تا تاریخ اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های کلان مناطق آمایشی (مجری) معرفی می شوند.

تاجفرد ادامه داد: در «مرحله دوم» در قطب دانشگاه های کلان مناطق آمایشی (مجری) ارزیابی لازم صورت گرفته و نفرات برتر و منتخب حداکثر تا تاریخ اول خرداد ۱۴۰۰ به اداره کل امور شاهد و ایثارگر وزارت معرفی می شوند.

وی افزود: در مرحله دوم، هر کلان منطقه آمایشی می تواند براساس صلاحدید و تصمیم­ گیری شورای دانشگاه کلان مناطق، به طور مستقل نسبت به معرفی و تجلیل از دانشجویان منتخب خود اقدام کند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت تاکید کرد: «مرحله سوم»، کشوری است و در مجموع تعداد ۱۵ نفر دانشجوی برتر شاهد و ایثارگر از تمام دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در مقاطع مختلف تحصیلی، انتخاب و به دبیرخانه مرکزی جشنواره معرفی که در نیمه اول تیرماه در مراسم ویژه جشنواره از آنان تجلیل می شود.

تاجفرد تاکید کرد: به علت شرایط خاص و بیماری کووید ۱۹، بررسی مدارک و مستندات جشنواره به صورت غیرفیزیکی است و در هیچ مرحله ای نیاز به حضور و اقدام خاصی از سوی دانشجویان برای شرکت در جشنواره نبوده و این روند با دقت تمام و طبق ضوابط و آیین نامه تعیین شده انجام می شود.

دستورالعمل اجرایی انتخاب دانشجویان شاهد و ایثارگر برتر علمی «جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار» از طریق وب سایت اداره کل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت قابل دسترسی است.

کد خبر 5160831

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشجویان دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محمد تاج فرد دانشگاه های علوم پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش دانشگاه های علوم پزشکی آموزش مجازی دانشگاه های ایران دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه تهران کنکور 1400 دانشگاه فنی و حرفه ای اعضای هیات علمی مرکز سنجش آموزش پزشکی ویروس کرونا آزمون دکتری تخصصی دانشگاه علامه طباطبایی امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت دانشجویان شاهد و ایثارگر جشنواره آموزشی تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۶۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه ثبت نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی متقاضی شرکت در ارزیابی جهش تحصیلی آغاز شده و می‌توانند تا پایان خرداد ماه برای ثبت نام اقدام کنند، گفت: جهش تحصیلی از کلاس اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم دبستان انجام می‌شود.

الماسی در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط ثبت نام جهش تحصیلی گفت: در مرحله اول مدیر مدرسه پس از حصول اطمینان از شرایط دانش آموز ثبت درخواست او را در سامانه سیدا انجام می دهد، سپس بعد از تأیید درخواست توسط مدیر در سامانه سیرت، ثبت درخواست جهش توسط اولیاء در سامانه سیرت برای نوبت گیری و انجام مراحل ارزیابی در مرکز جامع سنجش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در جهش تحصیلی آزمون هوش و بررسی روانشناختی گرفته می‌شود، افزود: پس از قبولی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، در پایه مورد نظر نیز بجز دروس تربیت بدنی و انضباط، آزمون اخذ می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه زمان ثبت نام و آزمون هوش و بررسی روانشناختی از ۱۰ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد است، ادامه داد: میزان بهره هوشی و بررسی روانشناختی در این آزمون در دو طبقه باهوش و پر هوش به ترتیب یک و چند پایه است.

الماسی بیان اینکه به همه اولیاء توصیه می شود تحت تاثیر بازارهای بیرونی برای آمادگی روانشناختی قرار نگیرند، گفت: والدین نگاه واقع بینانه به توانایی بچه های خود داشته باشند و تنها مرجع بررسی صلاحیت های هوشی و روانشناختی برای جهش تحصیلی، وزارت آموزش و پرورش است، لذا از آوردن نتایج مراکز بیرونی جهت تعیین جایگاه خودداری شود.

وی با بیان اینکه از تصمیمات احساسی و هیجانی برای ارتقای تحصیلی فرزندان جدا خودداری شود، افزود: قبل از ارزیابی روانشناختی، هوشی و اعلام نتیجه از امتحان درسی پایه مورد نظر خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • آغاز برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور
  • ۲۰ هزار سهمیه استخدامی آموزش و پرورش سهم ایثارگران است
  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود
  • تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است
  • دانشگاه جزیره جدا از جامعه نیست/در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود