Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@10:32:54 GMT

ضرورت بازخوانی عملیات‌های دوران دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۷۵۰۸

ضرورت بازخوانی عملیات‌های دوران دفاع مقدس

ایسنا/فارس یکی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و فرمانده اسبق آجا در فارس و کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه ۱۳ اسفند سالروز عملیات کربلای ۷ است، لزوم بازخوانی عملیات‌های دوران دفاع مقدس را یادآور شد.

امیر سرتیپ دکتر حسین محمدی، چهارشنبه ۱۳ اسفند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس درس‌های زیادی در زمینه استراتژی‌های دفاعی دارد، گفت: کربلای ۷ یکی از ۵ عملیات مهم رزمندگان ارتش در فاصله سال‌های ۶۲ تا ۶۷ بود که با تصرف ارتفاعات استراتژیک حاج عمران، نه تنها منجر به تامین امنیت منطقه شد بلکه اربیل را زیر دید توپخانه ایران قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی تصرف ارتفاعات استراتژیک ۲۵۱۹ و سه کانیان، منعطف شدن نیروهای دشمن به سمت غرب و کاهش تراکم آنان در جبهه جنوب و فراهم شدن شرایط برای انجام عملیات در جنوب و همچنین پاکسازی گروهک‌های ضد انقلاب از منطقه را از مهمترین دستاوردهای عملیات کربلای ۷برشمرد.

او اضافه کرد: عملیات کربلای ۷ در شرایطی انجام شد که عراق به پشتوانه تسلیحات نظامی غرب و شرق و بهره مندی از کارشناسان غربی تصور می کرد ایران توان اجرای عملیات را ندارد و در چنین شرایطی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با محوریت لشکر ۶۴ ارومیه و پشتیبانی دلیر مردان هوانیروز، به دشمنان بعثی و غرب و شرق نشان داد که توان انجام عملیات با این عظمت در هر موقعیت و شرایط جوی را دارد.

این پشکسوت دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش مهم فرماندهی، در هدایت و عملکرد نیروها افزود: نقش فرماندهی مدبرانه امیر سرافراز ارتش اسلام، امیر سرتیپ آذرفر به عنوان فرمانده لشکر۶۴ ارومیه و وجود روحیه و اعتماد به نفس رزمندگان این لشکر به سبب ایمان و اعتقاد راسخ به جوهره دفاع از ارزش های دینی و ملی، انضباط و آموزش، طرح ریزی دقیق، سرعت عمل، غافلگیری و زمان اجرای عملیات در شرایط جوی نامناسب و دمای چندین درجه زیر صفر برای فریب دشمن و رعایت اصول حفاظتی از عوامل مهم در موفقیت این عملیات بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دفاع مقدس عملیات کربلای 7 دوران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۷۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در هجده گفتگو به انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارائه آموزش‌های تخصصی مخابرات در جنگ می‌پردازد.
این کتاب براساس سیر زمانی وقایع تنظیم شده و گفت و گوی هجدهم آن به خاطرات سردار باقری با شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اختصاص دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست