Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:49:08 GMT

روش استفاده از فلوکولانت

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۸۲۹۲

روش استفاده از فلوکولانت

در زمینه کاربرد فلوکولانت یا همان پلی اکریل آمید ها باید گفت که دامنه کاربردی این ماده شیمیایی بسیار گسترده است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام رایمون گستر آریا، قدم اول در استفاده درست از فلوکولانت، خرید فلوکولانت از یک فروشنده معتبر می باشد و دومین قدم مرحله ساخت پلیمر یا همان مرحله حل کردن فلوکولانت در آب تمیز است، برای حل شوندگی بهتر پلیمر در آب و رسیدن به یک پلیمر ایده ال باید همزمان به نکات ریز و درشتی دقت کرد تا نتیجه جامع و کامل حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای بیان ساده موضوع به بعضی از مهمترین ها می پردازیم:

. آب ورودی به مخازن همزن باید آب تمیز باشد و به هیچ عنوان از آب برگشتی تیکنر یا کلاریفایر استفاده نشود. با توجه به احتمال عدم تصفیه صد در صدی آب برگشتی از تیکنر یا کلاریفایر، این آب برگشتی دارای ذرات معلق پساب خواهد بود که اگر از آن برای ساخت پلیمر استفاده شود باعث ته نشینی آن ذرات معلق در مخازن ساخت پلیمر می گردد که این معضل کل فرایند ساخت پلیمر را مختل می کند.

. از عدم وجود رطوبت در اتاقک ساخت پلیمر و همچنین عدم نفوذ رطوبت به بسته بندی های فلوکولانت ها و نیز خشک بودن قیف تزریق فلوکولانت اطمینان کامل حاصل شود. امروزه در بعضی کارخانجات برای صرفه جویی در هزینه ها، نیروی انسانی مستقل برای ساخت پلیمر استخدام نمی شود و با عنایت به تابلو فرمان های پیشرفته پس از تنظیم زمان و دوره ریزش ذرات فلوکولانت جامد به مخزن اول، اتاقک ساخت پلیمر مورد نظارت دائمی یک نیروی مقیم قرار نمی گیرد.

حال برای جلوگیری از ایجاد اختلال در روند تزریق ذرات جامد فلوکولانت به مخزن اول، توجه به خشک بودن فلوکولانت ها و قیف تزریق بسیار ضروریست، چرا که در صورت وجود هر گونه رطوبت در کیسه فلوکولانت یا قیف تزریق، ذرات جامد فلوکولانت به قیف تزریق چسبیده و عملا فرایند ریزش فلوکولانت به مخزن به درستی صورت نخواهد گرفت.

. مشکل دیگری که مربوط به قسمت قیف تزریق بالای مخزن اول است و برعکس مشکل رطوبت در بسته بندی فلوکولانت یا اتاقک ساخت پلیمر و یا قیف تزریق، به این سادگی مورد توجه قرار نمی گیرد، تاثیر اندازه ذرات فلوکولانت در فرایند ریزش آن در مخزن اول می باشد که این مشکل بیشتر در زمانی حادث می شود که شما نوع فلوکولانت خود را تغییر داده اید و از برند یا شرکت جدیدی اقدام به خرید کالایی جدید نموده اید.

نکته اینجاست که در انتهای قیف تزریق، قطعه ای شبیه به مته به نام ماردون قرار دارد که با عمل چرخشی که توسط تابلو فرمان به آن داده می شود، وظیفه ریزش ذرات فلوکولانت به داخل مخزن اول را به عهده دارد.

حال در صورتی که فلوکولانت جدیدی که شما تهیه کرده اید از دانه بندی ریزتری نسبت به فلوکولانت های قبلی برخوردار باشد و همچنین ماردون مارپیچی شما بر اثر مرور زمان و استهلاک ساییده و فرسوده شده باشد، به دلیل فرار ذرات ریز فلوکولانت از زیر مارودن، مقدار لازم از فلوکولانت به مخزن اول هدایت نمی شود و مجددا پلیمری ضعیف ساخته می شود، این درحالی است که ممکن است تصور شود این فلوکولانت است که بی کیفیت می باشد، غافل از اینکه مقدار لازم و کافی از فلوکولانت به داخل مخزن ریخته نمی شود تا پلیمر مطلوب ساخته شود که با کمی دقت به میزان مصرف می توان به این موضوع پی برد.

در این حالت گفته می شود که چرا باید ذرات فلوکولانت ریز باشد و از حالت شکری مانند به حالت آردی تبدیل شود که هم زودتر تحت تاثیر رطوبت قرار گرفته شود و حالت چسبندگی به خود بگیرد و هم از زیر ماردون فرار کرده و عملیات ریزش به درستی انجام نشود.

نکته اینجاست که کارخانجات مختلف تولید کننده فلوکولانت دانه بندی های متفاوتی دارند و یا با توجه به سفارش گذاری وارد کننده، انداره دانه بندی ها را کمی تغییر می دهند.

. با توجه به حجم مخازن ساخت پلیمر، استفاده از دور مناسب برای همزن داخل مخازن و همچنین تعداد پره های همزن ها، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ب

بهترین راه این است که همزن ها داری دو سری پروانه باشند که یک سری از پروانه ها قسمت میانی مخازن را تحت الشعاع قرار دهند و سری دوم پروانه ها حتما نزدیک به انتهای مخازن تعبیه شوند تا در صورتی که اپراتور بیش از حد مجاز فلوکولانت به مخازن اضافه نمود، این پروانه های انتهایی مانع از ته نشینی فلوکولانت بصورت تکه های ژله ای مانند در انتهای مخزن اول شوند.

همچنین قراردادن لوله باد پرفشار در انتهای مخزن اول برای ایجاد تلاطم در انتهای مخزن که باز هم به منظور جلوگیری از ته نشین شدن فلوکولانت های حل نشده است، بسیار مفید خواهد بود. ضمنا در جریان باشید دور بسیار بالا برای همزن ها به هیچ وجه توصیه نمی شود، چرا که در دور بسیار بالا فلوکولانت دچار شکست مولکولی می شود.

. تعداد و حجم مخازن تهیه پلیمر هم از دیگر نکات حائز اهمیت است، و توصیه ما وجود حداقل سه عدد مخزن ۵/۳ متر مکعبی می باشد. فرایند به این صورت است که در مخزن اول، فلوکولانت به آب تمیز اضافه می شود و با توجه به خروجی پلیمر از مخزن سوم، پلیمر نیمه آماده از مخزن اول به مخزن دوم و همچنین از مخزن دوم به مخزن سوم منتقل می شود و در مدت زمان جابجایی پلیمر بین مخازن، زمان لازم برای تبدیل پلیمر نیمه آماده به پلیمر آماده به دست می آید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماده شیمیایی ساخت پلیمر مخزن اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان

محمد فرهاد گفت: در قالب طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های استان، تاکنون ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه و بهسازی ۴ دهنه چشمه در روستا‌های مشمول این طرح اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های استان به منظور محرومیت زدایی و رفع تنش آبی روستا‌های استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان و برای ۱۶۹ روستا از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر ۴۸.۶ درصد پیشرفت دارد.

وی بیان کرد: این طرح ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از ۸۰ درصد به ۸۶ درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای ۱۲۰ روستای دیگر استان با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • شستشوی مخزن زمینی ۱۰۰ مترمکعبی روستای عسگرآباد ارومیه
  • «اگزمای بهاره» چیست و برای مقابله با آن چه باید کرد؟
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • هوای ۸ شهر اصفهان سالم است
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • برد پرگل هندبال سپاهان در مصاف با پلیمر خرم آباد