Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@02:12:53 GMT

جمعیت باسواد کردستان ۹۴.۰۸ درصد است

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۹۳۶۹

جمعیت باسواد کردستان ۹۴.۰۸ درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رمضان یوسفی بعدازظهر امروز در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اعلام کرد: جمعیت باسواد استان تا پایان سال ۹۸ حدود ۹۴.۰۸ درصد بوده است که کرانی با ۹۷.۷۶ درصد و سرواباد با ۹۰.۷۶ درصد بالاترین و پایین‌ترین درصد باسوادی را در استان به خود اختصاص داده است.

وی افزود: درصد باسوادی در گروه سنی ۶ سال به بالاتر  در سال ۹۸ حدود ۸۴ درصد بوده که نسبت به سال ۹۵ حدود  ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: در سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال  ۱۸ هزار زن و مرد آموزش دیده‌اند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان تعداد ۱۹ مرکز یادگیری محلی در استان فعالیت دارند و امسال برای ۳۰۰ نفر کلاس آموزش ICDL ویژه سوادآموزان دوره انتقال برگزار شد.

یوسفی مشارکت ۱۹ هزار و ۳۸ نفر در مسابقات انشانویسی پرسش مهر ریاست جمهوری را از دیگر اقدامات انجام شده توسط سوادآموزی استان دانست و گفت:  توانمندسازی یک‌هزار و ۸۳۶ نفر اموزش دهنده سوادآموزی نیز از دیگر اقدامات انجام شده در استان به شمار می‌رود.

وی به اجرای طرح بسته تحولی پیوند سواد و زندگی اشاره کرد و گفت: براساس اجرای این طرح علاوه بر آموزش، حرفه و مهارت هم به سوادآموزان آموزش داده می‌شود.

وی در این جلسه خواستار توسعه و تجهیز مراکز طرح بسته تحولی توسط دستگاههای عضو این شورا شد و اضافه کرد: ادارات بهزیستی و کمیته امداد نیز باید در زمینه معرفی افراد کم‌سواد و بی‌سواد آموزش و پرورش را یاری دهند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس

کلیدواژه: رمضان یوسفی معاون سوادآموزی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۹۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین

اینانلو سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در حال حاضر میزان اوج مصرف برق در استان قزوین ۸۰۰ مگاوات است که در این راستا با نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند حدود ۶۰ درصد مشترکین با مصرفی معادل ۵۰۰ مگاوات تحت پوشش کنتور هوشمند قرار گرفته اند.

وی افزود:  با نصب حدود ۳۰ هزار دستگاه کنتور هوشمند در استان تلاش می‌کنیم تا شروع اوج مصرف بتوانیم حدود ۷۵ درصد مشترکین را تحت پوشش این کنتور‌ها قرار دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد
  • ۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام
  • آموزش نمادین رای گیری با صندوق مکانیزه الکترونیکی در سیمرغ
  • جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان
  • تصاویر | طبیعت بهاری کردستان
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند