Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مطالعات اخیر دانشگاه استنفورد نشان می دهد شیوع ویروس کرونا بیش از هر زمانی انسان‌ها را به انزوا کشانده و حیات فعالیت‌های اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و در یک کلام مجموع فعالیت‌های ارتباطی بشر را بیش از پیش به پلتفرم‌های تماس‌های ویدئویی وابسته کرده  کرده است و همین پدیده خستگی مفرط کاربران را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته نشریه ال پائیس اسپانیا، با افزایش روزافزون به کارگیری اپلیکیشن های مکالمه تصویری نظیر زوم، میت یا تیمز، روانشناسان نسبت به تاثیرات این تغییر در عادت‌های میلیون‌ها کارمند هشدار می دهند.

جرمی بایلنسون (Jeremy Bailenson)، استاد ارتباطات و مدیر و بنیان‌گذار آزمایشگاه تعاملات انسانی مجازی استنفورد (VHIL) هدف از بررسی پیامدهای روانشناختی استفاده روزانه از پلتفرم های تصویری را رفع نواقص و اعمال تغییراتی ساده به‌منظور کاهش خستگی با بهره‌گیری از ویژگی‌های کنونی اعلام کرد.  

دانشگاه استنفورد این مقاله روانشناختی را برای نخستین بار در نشریه‌ فناوری، ذهن و رفتار (Techology, Mind and Behaviour) منتشر کرده است.

بر اساس مطالعات دانشگاه استنفورد، شرایط برگزاری جلسات ویدئو کنفرانسی را می‌توان با واکنش طبیعی افراد زمان سوار شدن در آسانسور، جایی که قوانین فاصله با غریبه‌ها شکسته می شود مقایسه کرد. بر این اساس ارزیابی لحظه ای افراد از چهره خود و تصور ارزیابی تصویرش از سمت دیگران باعث ایجاد استرس اضافی می‌شود.

از طرفی بسته به اندازه‌ نمایشگر و استفاده‌ احتمالی از نمایشگر خارجی (اکسترنال)، صورت‌ها می‌توانند در کنفرانس ویدئویی بیش از حد بزرگ به نظر آیند که این امر به ویژه برای زنان استرس زا و ناخوشایند است.

بایلنسون به مطالعاتی ارجاع می‌دهد که نشان داده‌اند هنگام دیدن بازتاب خودتان، بیش از همیشه نسبت به خود حساس خواهید شد. بسیاری از ما اکنون روزانه به مدت چندین ساعت در حال دیدن خودمان در چت‌های ویدئویی هستیم. این وضعیت برایمان طاقت‌فرسا و استرس‌زا است. پژوهش‌های زیادی وجود دارد که نشان داده‌اند دیدن خودمان در آینه، تبعات عاطفی منفی به‌ دنبال دارد.

به گفته این استاد دانشگاه، به‌طور کلی در اغلب تنظیمات، اگر هنگام کنفرانس ویدئویی با همکاران یا حتی غریبه‌ها، مکالمه‌ دوطرفه برقرار باشد، صورت آن فرد را بسیار بزرگ می‌بینید.

همچنین مکالمات حضوری و تلفنی، امکان راه ‌رفتن در اطراف و جابه‌جایی را به افراد می‌دهند اما در کنفرانس‌های ویدیویی، اغلب دوربین‌ها میدان دید مشخص دارند.  بدین معنا که فرد باید به‌طور کلی در نقطه‌ای یکسان باقی بماند و تحرک به طرز غیر طبیعی محدود است.

بنابراین کنفرانس ویدیویی به عنوان نوعی ارتباط ایستا از دیگر دشواری‌ها و ناراحتی‌هایی است که کارمندان دورکار اغلب از آن آگاه نیستند.

بر اساس پژوهش دانشگاه استنفورد، به طور کلی تلاش برای برقراری ارتباط در مکالمه تصویری در مقایسه با تماس تلفنی به میزان چشمگیری افزایش یافته و اشاره‌های حرکتی و تلاش ارتباطی همچون حرکات سر نیز در طول تماس تصویری با اغراق بیشتری انجام می‌شود.

به علاوه دشواری بیشتر در تفسیر نگاه و سیگنال‌های دیگران، تلاشی مضاعف برای رمزگشایی می‌طلبد. همچنین بر اساس این بررسی، میزان بلندی صدای فرد در تماس ویدیویی ۱۵ درصد بیشتر برآورد شده است.  

خارج کردن این اپلیکیشن‌ها از حالت تمام‌صفحه و کاهش اندازه‌ پنجره‌ برنامه نسبت به نمایشگر، استفاده از صفحه کلید خارجی (اکسترنال) برای افزایش فضای صفحه نمایش، خاموش کردن دوره ای دوربین، استفاده از دکمه‌ پنهان‌سازی نمای خود از پیشنهاداتی است که پژوهشگران این مقاله ارائه داده اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ویدئوکنفرانس دور کاری پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ویدئوکنفرانس دور کاری ویروس کرونا ویدئوکنفرانس دور کاری اخبار کنکور دانشگاه استنفورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۹۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال متفاوت و جذاب تیم شمس آذر از بازی با پیکان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال شمس آذر قزوین در هفته بیست و پنجم لیگ برتر بعد از ظهر امروز سه شنبه میزبان تیم جوان پیکان تهران خواهد بود.

هرچند این بازی به دلیل حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بدون حضور تماشاگران قزوینی برگزار خواهد شد اما تیم شمس آذر با انتشار تصویری جذاب و متفاوت به دیدار پیکان خواهد رفت.

پوستر این بازی با تصویری نوستالژیک از سوی تیم شمس آذر گویای یک کری جذاب از سوی شمس آذر برای حریف تهرانی خود است.

در این تصویر که در آن از نماد سر درب دولتخانه صفوی و خیابان شهدای قزوین استفاده شده صادق آلبوصبیح و نسایی دو بازیکن شمس آذر نیز حضور دارند.

این بازی ساعت ۱۸:۲۰ دقیقه در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار خواهد شد.

کد خبر 6092846

دیگر خبرها

  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • استقبال متفاوت و جذاب تیم شمس آذر از بازی با پیکان
  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • ویدیو کامنت| دلایل خستگی دائمی چیست؟
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت