Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان روستای "لاسجرد" در استان سمنان در ردیف روستاهای راه‌یافته به مرحله نهایی هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب قرار گرفت.

در هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب دو هزار و 50  روستا  و آبادی عشایری از ۳۰ استان کشور در جشنواره شرکت کردند که پس از داوری آثار رسیده در نهایت 55 نامزد این رقابت معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوری جشنواره بر اساس شاخص‌های متعددی انجام شد. ارزیابی فعالیت هر روستا بر اساس نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی  و همچنین  جلب  مشارکت مردمی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی برای تامین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری از مولفه‌های مهم داوری جشنواره بود.

همچنین  طراحی یا اجرای برنامه برای زنان، کودکان و نوجوانان نیز از دیگر شاخص‌های تأثیرگذار جشنواره است. برخورداری  برنامه و شیوه اجرای آن از خلاقیت و نوآوری، قابلیت الگوبرداری و استمرار و مداومت برنامه‌ها، اهتمام ویژه به توسعه و تجهیز فضاها و بناهای  حوزه کتاب روستاها در برنامه‌های طراحی شده، قابلیت و ضمانت اجرا داشتن برنامه‌های ترویج کتابخوانی از دیگر مولفه‌های قابل اعتنا برنامه‌ها و فعالیت‌های ترویج کتابخوانی در مناطق روستایی و عشایری بود.

با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا و انجام فعالیت‌های ترویج کتابخوانی در فضای مجازی  و بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی برای ادامه فعالیت‌های ترویج به روستاها و مروجانی که استفاده حداکثری از  این ظرفیت داشتند نیز توجه شده است و  در داوری‌ها به این نوع اقدام‌ها و فعالیت‌ها امتیاز قابل توجهی داده شده است.

فراخوان هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب اول پاییز ۱۳۹۹ منتشر شده و فرصت ارسال آثار تا پایان دیماه بود. در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ۱۰ روستا برگزیده و ۱۵  روستا نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند و به هر یک از روستاها و آبادی‌های عشایری دوستدار کتاب جوایزی تا سقف 500 میلیون ریال اهداء می‌شود.
به گزارش ایسنا روستای لاسجر در شهرستان سرخه و در 35 کیلومتری غرب سمنان در مسیر تهران - مشهد واقع است. کاروانسرای تاریخی، قلعه بلاشکرد، چشمه معدنی تلخاب، آستان مقدس امام زاده سیدرضا و سیدعلی اکبر لاسجرد، امامزاده امیر مسیب و... از جمله آثار و جاذبه‌های این روستای تاریخی هستند که گفته می‌شود که امام‌رضا (ع) در سال 201 هجری حین عزیمت به خراسان در این روستا نیز توقفی داشته است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب استانی شهرستانها کاروانسرای لاسجرد شهرستان سرخه جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برنامه ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۹۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار

                                                         

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مجید بگلریان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران شهرستان دهلران در بخش سراب میمه، اظهار داشت: برآورد میزان خسارات وارد شده به روستای تختان و رفع مشکلات زیرساختی وارد فاز عملیاتی شده است.

وی با قدردانی از حضور جهادی دستگاه‌های خدمات رسان و بررسی میدانی از روستای تختان دهلران، افزود: رفع سریع آسیب‌های زیرساختی در حوزه‌های آب، برق و گاز در این روستا بسیار ضروری بوده و تامین آب ۲ روستای تختان و خربزان باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل بحران استانداری ایلام با اشاره به بررسی‌های مسئولان استان و شهرستان از روستای تختان، عنوان کرد: اقدامات عمرانی روستای تختان بایستی در کوتاه مدت از منابع داخلی بنیاد مسکن و در دراز مدت از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان دهلران، عملیاتی شود.

بگلریان با اشاره به بارش بالای ۱۰۰میلیمتر بارندگی در پنج شهرستان استان، تصریح کرد: آمار دقیق خسارات باید هر چه سریعیتر برآورد شود و بر اساس شاخص‌های ۱۸ گانه با مختصات یو. تی. ام، جمع بندی و به وزارت کشور ارسال شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام در پایان با تاکید بر لزوم ترویج بیمه در بین روستائیان و کشاورزان، اعلام کرد: بیمه نقش مهمی در جبران خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل دارد.

فرماندار ویژه دهلران نیز در این نشست با اشاره به خسارات سیل و بارندگی به روستای تختان، گفت: در هنگام وقوع حادثه، نیرو‌های امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان به منطقه اعزام شده و اقدامات اولیه برای اهالی روستا انجام و در ادامه نیز پیگیری برای رفع مشکلات اهالی این روستا در دستور کار قرار گرفت.

لطیف صادقی افزود: با تشکیل نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران شهرستان دهلران موضوع بررسی زیرساخت‌های روستا از جمله آب، برق، گاز، طرح هادی، خسارات وارده به معابر روستا و برخی منازل مسکونی انجام شده است.

وی تاکید کرد: تصمیمات لازم در راستای رفع مشکلات این روستا، در اسرع وقت با حضور مدیر کل مدیریت بحران استان، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان، جانشین مدیر عامل آبفای استان و سایر مسئولان شهرستان و بخش در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار ویژه دهلران با تاکید بر اینکه دستگاه‌های خدمات رسان باید جهت رفع مشکل این روستا به سرعت وارد عمل شوند، ابراز کرد: رفع مشکلات معابر روستا توسط بنیاد مسکن و حل مشکل راه دسترسی باید به سرعت انجام شود و در درازمدت از بنیاد مسکن توقع داریم که در خصوص احداث دیوار حائل این روستا پیگیری و بررسی لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار
  • راهیابی دو اثر از رادیو کیش به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی پژواک
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی