Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عبدالمالکی بعد از ظهر امروز در جلسه هیأت اندیشه‌ورز سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه با بیان اینکه خدمات ارزشمندی توسط بسیج حقوقدانان در سطح شهر کرمانشاه انجام شده است، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری حقوق شهری و عامه است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت حقوقدانان بسیجی برای کمک به مجموعه شهرداری در زمینه آگاهی بخشی حقوق عامه و شهری بسیار ضروری بوده که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه آمادگی برای استفاده از این ظرفیت را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه به برگزاری برنامه‌های آموزش همگانی حقوق در فرهنگ‌سراها و مساجد با همکاری بسیج حقوقدانان اشاره کرد و گفت: ظرفیت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در جهت اجرای برنامه‌های مشترک در اختیار سازمان بسیج حقوقدانان خواهد بود، لذا امضای تفاهم نامه همکاری این سازمان با بسیج حقوقدانان فصل جدیدی از همکاری‌های دوجانبه در جهت خدمت به مردم را رقم خواهد زد.

در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری به امضای رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه رسید که سرفصل‌های همکاری شامل اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، حقوقی و آموزش عمومی حقوق شهروندی و تبیین و فرهنگ سازی حقوق شهری، اجرای برنامه‌های مسجد محوری با محوریت آموزش همگانی حقوق است.

گفتنی است، برگزاری همایش‌های مشترک در مورد حقوق شهری، حقوق عامه، بیانیه گام دوم انقلاب، نقش شهروندان در راستای حفظ حقوق شهری و تحقق عدالت اجتماعی، فضاسازی فرهنگی شهری متناسب با مسائل حقوقی و قضائی، اجرای طرح‌های علمی و پژوهشی، برگزاری یادواره‌های شهدای حقوقدان و اجرای دوره‌های آموزشی حقوقی متناسب با حقوق شهری از دیگر سرفصل‌های همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و بسیج حقوقدانان است.

کد خبر 5161125

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب کرمانشاه شهرداری کرمانشاه حقوق شهروندی سازمان بسیج حقوقدانان مدیریت شهری ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان شیراز زلزله مشهد لیگ برتر فوتبال ایران انتخابات 1400 اردبیل شهید شهرستان کرج اجتماعی و ورزشی شهرداری بسیج حقوقدانان سازمان فرهنگی حقوق شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، رسول چراغ سحر در نشست هم اندیشی سازمان‌ها و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: بسیاری از کارگران شاغل در بخش‌های خصوصی و دولتی از میزان دستمزد اعلام شده خود در لیست‌های بیمه‌ای ارسال شده به تامین اجتماعی آگاهی ندارند و ثبت دستمزد واقعی برای استفاده از مزایایی مانند بازنشستگی و سایر خدمات حق آنها است.  چراغ سحر  افزود: درج دستمزد‌های غیرواقعی و معمولاً به میزان حداقل حقوق در لیست‌های حق بیمه، یکی از مشکلات بیمه شدگان و عوامل ایجاد نارضایتی آنان در زمان بازنشستگی و یا بهره مندی از سایر مزایای بیمه‌ای است.  وی افزود: مبلغ دستمزد مشمول حق بیمه که در لیست‌های ارسالی توسط کارفرمایان درج می‌شود، ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی است و لذا بیمه شدگان و کارگران باید در سال‌های اشتغال به صورت مستمر از ثبت کارکرد ماهانه و میزان دستمزد خود آگاهی و اطمینان حاصل کنند.  وی گفت: برخی از کارفرمایان به دنبال پرداخت حق بیمه کمتر هستند و در موارد زیادی بیمه شدگان و کارگران نیز از پیامد‌های اعلام دستمزد غیرواقعی خود آگاهی ندارند، اما هنگامی که برای استفاده از مزایایی، چون غرامت دستمزد ایام بیماری، مقرری بیمه بیکاری و کمک هزینه دوران بارداری مراجعه می‌کنند و یا زمانی که موعد بازنشستگی آنان فرا می‌رسد، با مبلغ پایین حقوق و مزایای دریافتی مواجه می‌شوند که این امر ناشی از میزان دستمزد اعلام شده در دوران کارکرد توسط کارفرما بوده است و سازمان تامین اجتماعی دخالتی در کاهش یا افزایش آن ندارد.  مدیرکل تامین اجتمتعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مبنای محاسباتی این سازمان، به طور مشخص، میزان دستمزد درج شده در لیست‌های حق بیمه دریافتی از کارفرماست و میزان حقوق و دستمزدی که بیمه شده از محل کار خود دریافت می‌کند، به هیچ وجه ملاک محاسبه نخواهد بود.  چراغ سحر گفتت: کارگران از روز نخست اشتغال به کار، مشمول ماده ۱۴۸ قانون کار بوده و کارفرمایان مکلف به ارسال حق بیمه و دستمزد واقعی آنان به سازمان تامین اجتماعی هستند.  وی نارضایتی بخش زیادی از بیمه شدگان در زمان بازنشستگی و یا استفاده از تعهدات کوتاه مدت سازمان را ناشی از درج نشدن دستمزد و مزایای واقعی آنان در دوران اشتغال دانست و اظهار داشت: این موضوع منجر به افزایش تعداد شکایت‌ها از سوی کارگران به ادارات کار و هم چنین افزایش شمار بازنشستگان با دریافت حداقل حقوق خواهد شد.    وی افزود: بیمه شدگان می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در بخش بیمه شدگان و منوی سابقه از عنوان شغلی و میزان دستمزد اعلامی خود اطلاع پیدا کنند.

دیگر خبرها

  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  • اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی